Seattle-tur og Boeingbesøk 2015

Status
Not open for further replies.

Discus

Galley Slave
Medlem
Seattle-tur og Boeingbesøk 2015

Undertegnede fant ledige seter for upgrades hos BA samtidig med et salg de hadde. Bongos Tryllereiser bekreftet at dette stemte så da ble billetter booket. Vi skal til Seattle 5. mars 2015 for å drikke øl og kanskje kikke på noen fly. For å ikke være helt alene snakket vi med noen vi har reist på tur med før, samt moderatorkorpset m.v. og vips var vi en liten gjeng. Men det er plass til en håndfull til.

Noen har erfaring på godt og vondt, og andre har bare drømt om å reise til Seattle på julebord. Julebordtur til Seattle har vært en tradisjon for mange av oss, men siste årene har det ikke blitt noe. Ikke før nå - dvs. julebord-delen av turen er nok borte, så nå blir det bare "tur til Seattle" med store fare for å se mye fly.

Det vi håper at vi kanskje på en eller annen måte får organisert er:

• omvisning på Renton (fødestuen for griser)
  • en større omvisning på Everett enn den man kan kjøpe seg inn på (den store fødestuen)
Disse besøkene er avhengige av velvillighet hos Boeing, Dag J m.fl. for å få til, da det ikke er omvisninger som er åpne for publikum. Vi vet ikke om dette vil skje fredag (6/3), lørdag (7/3) eller søndag (8/3), dersom det skjer. Disse besøkene har normalt en maks-grense på ca 20 personer!

Ut over Boeing så er det MYE flyrelatert å se på i Seattle bl.a. dette:
http://www.flyingheritage.com/
http://www.museumofflight.org/
I tillegg kan henge ved flyplassgjerdene på Everett, Renton og Boeing Field og knipse bilder (husk nok film!)

Et par inntrykk fra tidligere turer:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41510
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80589

Praktisk informasjon:

Bongos tryllereiser m/venner skal forsøke å fikse:

• lukket omvisning på Boeing
  • koordinering av leiebiler/transport til/fra Boeing
  • litt koordinering av felles middag o.l. etter beste evne
Det du må fikse er:

• reise og opphold
  • egen underholdning der vår organisering ikke strekker til
HQ Bongo blir på Fairmount Olympic, men det er mange andre hoteller i forskjellige prisklasser i området. (Sjekk hotels.com o.l.) Det er normalt ingen kostnad med de lukkede Boeing-besøkene annet enn utgifter til transport m.v.

Påmelding:
For Boeing-omvisningene vil det være begrenset antall plasser (antagelig ca. 20) - first come first served ifht. liste i neste post og påmeldinger i tråden her. (De som skal til Boeing må forvente å oppgi personlig info som navn/nasjonalitet/fødselsdato m.v. til oss på forhånd for å få adgangskort.) Utenom Boeing-sakene så har Seattle god kapasitet på hoteller og flytransport, samt spotteplasser nok til de fleste så på den delen av turen er det ingen begrensninger.

Annet:

Det blir gitt tilgang til en egen lukket tråd for de som bekrefter at de skal reise, slik at vi kan dele reisetider, hotell-koordineringer, telefonnummer m.v. der.

Last edited:
Re: Seattle-tur 2015

Liste ifht. evt. Boeingbesøk:

1. Bongos Tryllereiser v/Fnate (bekreftet Boeing)
  2. Discus (bekreftet Boeing)
  3. dc-8-63 (bekreftet Boeing)
  4. Learjet (bekreftet Boeing)
  5. Hickok (bekreftet Boeing)
  6. Airbus 330 (bekreftet Boeing)
  7. SK917 (bekreftet Boeing)
  8. Javier de la Cruz (bekreftet Boeing)
  9. gustavf (bekreftet Boeing)
  10. FQTV (bekreftet Boeing)
  11. Cecilie (tentativ)
  12. Fluxie (tentativ)
  13. Flux (tentativ)
  14. Flight Cancelled (tentativ)
  15. JELSC (tenativ)
  16. LCH (tentativ)

Tilgang til evt. omvisning hos Boeing baserer seg på påmeldingstidspunkt ihht listen dersom det er flere påmeldte enn antall tilgjengelige plasser.
NB! Bekreftet = bekreftet at man drar til Seattle (betyr IKKE at Boeing er bekreftet)
Boeing = Boeing er bekreftet

Last edited:

Fristende og herlig initiativ, men dessverre setter nok New York i slutten av januar og Tokyo i slutten av mars en stopper for dette for min del. Man må bidra litt på kontoret også. :(

Må vel i det minste vurderes litt, så får man teller penger og slikt etter nyttår og se om dette går. Tentativ

Det er jo f... meg bursdagen min. Present to self; Trip to Seattle.
Jeg er med om det er plass.

Er det noen spesielle datoer som gjelder her eller er det kun 5 mars som bli med "offisielt program"?

Tentativ inntil det blir bekreftet om en får plass på omvisning hos Boeing.

Er det noen spesielle datoer som gjelder her eller er det kun 5 mars som bli med "offisielt program"?
Lite offisielt 5. mars i og med at man reiser over den dagen
Disse besøkene er avhengige av velvillighet hos Boeing, Dag J m.fl. for å få til, da det ikke er omvisninger som er åpne for publikum. Vi vet ikke om dette vil skje fredag (6/3), lørdag (7/3) eller søndag (8/3), dersom det skjer. Disse besøkene har normalt en maks-grense på ca 20 personer!

Tentativ her óg, må se når programmet starter. Kan nok ikke reise før torsdag kveld eller fredag morgen.

Er tentativ frem til bekreftelse på omvisning hos Boeing. Må se an mtp. skole, men er sånn cirka i området på den tiden så jeg skal prøve å få det til. :)

List meg opp som tentativ. Bor bare et par timer unna med fly, så med mindre det krasjer med noe superviktig vil jeg gjerne.

Last edited:

Dette vil jeg gjerne bli med på! Men må sjekke litt priser, og mulighet for fri på jobben. Hvis fortsatt plasser, er jeg tentativ.

Er muligvis I COS/DEN på det tidspunkt - hvis det falder på plads er jeg med - så pt tentative

Hei og takk for et flott initiativ :)

Dette frister og jeg skulle gjerne tatt turen, ikke minst pga muligheten til å reise via SFO med LH og A380 som en overkommelig reisevei rent prismessig.

Men dessverre er den helgen uforenlig med ansvar på jobb, så dere kan stryke med fra listen som "tentativ". Jeg overlater plassen til noen andre.

Status
Not open for further replies.
Back