Seattle-tråden

Re: Seattle

Var veldig happy med Fairmont Olympic Hotel. Melder du deg inn i bonusprogrammet til Fairmont får du gratis internett. Mener vi betalte 211 dollar pr natt (fhr rate med Amex).

Det går greit med leiebil over grensen, men du må si ifra når du plukker opp bilen. I Seattle pleier de alltid å spørre. Pleier å bruke Alamo i Seattle - de har stort sett greie priser.

Hotellprisene i Seattle er ofte litt stive, men sjekk kayak, hotel.com og de 'vanlige' sitene .. eller ta sjansen på Hotwire eller Priceline. Husk at det også koster penger å parkere leiebilen hvis du bor i sentrum. Kan være en ide å ikke ta ut bilen før du er 'ferdig' med selve Seattle.

Hvordan er det å kjøre leiebil over grensa til canada å få med seg en dag i vancoover det fikk jeg ikke lov til ved grensa i niagara falls med leiebil fra pitsburg?

Bodde i Vancouver i fjor og kjørte til Seattle, nada problem. Slitsomt over grensen fra Canada til USA (ut av bilen, lang kø etc.), og motsatt USA til Canada er en drøm i forhold.

Jeg syns du bør bruke mer enn en dag i Vancouver. Finnes ikke penere by på den delen av verden. Seattle er jo latterlig iforhold :)

Hallais!

Har selv kjørt turen der med leiebil, og ingen problemer med å komme over der. Har alltid bestilt på forhånd fra Norge da forsikringer etc er inkl i prisen da.. Sjelden det er det når du leier fra USA.

Beste hotellet i Seatlle er uten tvil (for meg i det minste..) Hotell 1000. Ligger meget sentralt Down-Town, har en kuul restaurant/lobby og utrolig flotte hotellrom. Betale vel $200 sist jeg var der, og etter å ha prøvd andre hoteller i området så vil vi hit neste gang vi kommer til byen! Anbefales!!!

Kim

Takk for alle svar.
Er det noen som har flere tips til ting å finne på/ besøke mellom seattle og vancoover mest intresert i fly,teknikk,og kunne tenke meg å hoppe i fallsjerm om det er noe sted i nærheten. Men mest av alt kunne jeg tenkt meg en tur over omerådet i småfly til en billig penge noen som har tips?

Reiser til seattle denne uken noen som veit om det er mulig å få tak i iphone 5 der eller i vancoover denne uken evt hvor den selges ulåst?

Det er nok for tidlig. Ulåst versjon pleier ikke å komme før et par måneder etter release. Ellers er det Apple Store begge steder.

Re: Seattle-tråden

Jøss - det er en god pris uten binding .. men det sto også

Available: 3-4 weeks

;) Men du må jo bare stikke innom sjappa .. kan jo være du har flaks.

Takk for alle svar.
Er det noen som har flere tips til ting å finne på/ besøke mellom seattle og vancoover mest intresert i fly,teknikk,og kunne tenke meg å hoppe i fallsjerm om det er noe sted i nærheten. Men mest av alt kunne jeg tenkt meg en tur over omerådet i småfly til en billig penge noen som har tips?

Kenmore Air er et meget godt tips - alternativt en rundtur med sjøfly fra Downtown Vancouver til Victoria - her burde en klare å få flydd Bever den ene veien og Twotter den andre veien - eller Otter - dog med Turbin.

Snohomish Airport for Fallskjerm hopping - http://www.harveyfield.com - ca. 10 - 15 minutter øst på Highway 2 fra Everett (byen) - exit ved 88th South Street SE i Snohomish.

En idee med Kenmore kan være å fly fra Downtown Seattle opp til Kenmore basen - hvor de gjenoppbygger og vedlikeholder Bevere og Ottere. Noen av de som jobber i sjekkinn hos Kenmore Downtown forstår oss ;)

Er enig med Petter380 at Vancouver er en langt flottere by og langt mere interessant en Seattle - selv om Bainbridge Island rett utenfor Seattle er vårt hjem (og vi er snart på vei hjem igjen).

Når det gjelder kryssing av grensen så forsøk å unngå fredag ettermiddag / kveld oppover og Søndag kveld inni USA igjen - det er 3 grenseoverganger -

Peace Arch som er I-5 til 99 og den som normalt har lengst køer - rett ved siden av P.A. ligger Truck Crossing - Exit 275 til Highway 543 - bedre kapasitet og kortere køer etter grensen ta til Venstre på Highway 8 og følg denne til 99.
Den 3 grense overgangen er Lynden - den er noe mere involvert - men om du må krysse fredag opp og søndag hjem kan denne være redningen. Ta av i Bellingham - Exit 256A hold lengst til høyre og følg Higway 539 Guide Meridian til forbi Lynden til Aldergrove Crossing - her blir 539 til 13 som du følger til Highway 1 som tar deg inn til Vancouver. Dog dette er en ganske mye lengre kjøretur (legg til 40 minutter) så det skal være rimelig klønete på grensen før dette blir nødvendig. (Det finnes også en kryssing ved Abbotsford men det tar en drøy time ekstra).

Når du nærmer deg Bellingham - rett før Exit 250 er det en informasjons tavle om grensekryssingene og ventetidene. Fra Vancouver sett Radioen på 1100 AM som gir deg Ventetidene hvert 10ende minutt.

Om du er sulten og øl tørst er Archer AleHouse (Harris and 10th i kjelleren) i Fairhaven absolutt å anbefale også Exit 250 - Highway 11 ned til Fairhaven. Alternativt Boundry Bay Brewery i Bellingham (Railroad Ave) (Canadisk øl smaker Grevling i forhold).

Vancouver er som sagt en langt mere interessant by enn Seattle - men trafikken kan være spesiell - 99 som er en firefelts motorvei er plutselig ikke det lengre etter at man passerer flyplassen, erstattet av en 6 felts vei gjennom nabolag (sine sådanne) i Vancouver hater man trafikklys med Pil til venstre - så et godt tips er midtre felt på Granville Ave som tar deg inn til Downtown. Har endel gode hotell forslag (har vel rundt 200 gjestedøgn bak oss i Vancouver) - send gjerne en PM om behov - Fairmont Vancouver Hotel, Le Soleil (Hornby) er blant våre favoritter - men kan fort koste litt.

Heisann!

Skal til Portland og Seattle i påsken på familiebesøk. Vi skal tilbringe mest tid i Portland-omegn, men vil også få et par overnattinger i Seattle. Downtown preferably, selv om vi skal ha leiebil hele tiden.

Vi er 4 voksne, og ser etter hotell i Seattle. To hotell som var ledige på de aktuelle datoene var Westin og Grand Hyatt. Ser Westin har vært nevnt i tråden tidligere, men har noen også erfaringer med Grand Hyatt?

Noen som vet om parkerings garasje eller plass er å foretrekke fremfor valet parkeringene de tilbyr på hotellene?

Bodde på W sist jeg var i Seattle og synes det var brillefint.

De to andre er det nok andre som kan mer om. Men mener jeg så dem begge sentralt.

Seattle, what do see and what to do?

Det kliade lite för starkt i bookningsfingret idag och en tur till Seattle i november blev beställd.

Planen är Museum of Flight, Boeing och Space Needle såklart. Ser även på en tur upp till Vancouver men vad är det mer man bör få med sig?

Re: Seattle, what do see and what to do?

En kjøretur rundt Olympic-halvøya anbefales på det varmeste, men november betyr kanskje noen vinterstengte veier

Tyggisveggen er jo et Seattle "ikon" og kan være "artig" å få med seg

Pike Place Market er jo også et must når man er i SEA

Ellers mye nordmenn der som kan være er serverdighet i seg selv :p

Det kliade lite för starkt i bookningsfingret idag och en tur till Seattle i november blev beställd.

Planen är Museum of Flight, Boeing och Space Needle såklart. Ser även på en tur upp till Vancouver men vad är det mer man bör få med sig?

I vancoover bør du ta turen til sjøflyhavna og bli med på en tur overer næromerådet. Det var en flott oplevelse. Det ligger sentralt til.

I vancoover bør du ta turen til sjøflyhavna og bli med på en tur overer næromerådet. Det var en flott oplevelse. Det ligger sentralt til.
Man har da Kenmore i Seattle også.

Back