Re: Seattle-tråden
Det har skjedd noe med hotellprisene i byen siden sist jeg 2011 da jeg postet sist her. 188 ++ for Fairmont har blitt til 580++... Tipper det kanskje blir Staybridge suites downtown om ingen har andre forslag? Regner med at de som ligger i tråden fra før er utdatert.
Det blir helt sikkert boeing, også må vi vel på flymuseet på andre siden av byen, stå i trengselen på første Starbucks, men er det andre ting to tenåringsjenter bør få med seg? Hvordan er omlandet med tanke på bilturer? Slik jeg hsuker det holder det med 1-2 dager i byen? Skal være i fem netter.
Vancouver kunne vært stas, men tneker det er best å ikke krysse grensen mer enn nødvendig.
Det finnes for øvrig flere muligheter til USA i høstferien om en tar en kikk i test-forumet så fort som mulig. Asia er verre.
Staybridge er et meget godt tilbud med tanke på beliggenhet og pris. Området (South Lake Union) er trygt, Seattle er relativt trygt og har fått mye hjemløsheten under kontroll.
Dette er jo Amazon Campus - så det er hovedsakelig kontorbygg i området + Forskning (kreft - min gamle arbeidsplass Fred Hutchinson Cancer Research Center) Brain Paul Allen’s Allens Institute, The Gates Foundation (også en av mine tidligere arbeidsgivere

) ikke ulikt hva Fornebu er i dag
Det er kort vei opp til Downtown med Trikken: (litt stiligere enn Ruters #31)
[/url]
IMG_0730 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Fra hotellet er det 3-4 minutter å gå til trikkeholdeplassen og dere er oppe ved Westlake Center 10 minutters tid etterpå.
Du er er vel også fyr som løper (frivillig med store smil

) rundt Lake Union er en flott morgen tur, det var lenge min “lunsj pause”.
Det er del bra restauranter i området - de har nok stor vekt på lunsj (Amazon Arbeiderene) men er åpne utover kvelden også.
Det er også en av Seattles flyplasser der, min favoritt!!
[/url]
IMG_2755 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Akkurat som sjøflyhavna på Fornebu
Museum of Flight (Boeing Field) er absolutt verdt et besøk , fortiden er det ganske mye test aktivitet med 777-9, så det bør være mulig å se denne på meget nært hold.
Hva som er helt nytt er Waterfront, der det var Motorvei i 2 etasjer i 2011, er det nå et et flott anlegg med splitter nytt Akvarium (er normalt ikke den første i køen for slikt, men dette var imponerende!)
Når dere er ferdig fortrengte i den originale Starbucks’en gå rett over veien, i gjennom Pikes Place Market og trapper ned til Akvariumet (at det er utsikt til verden beste lille øy er jo en gratis bonus

)
Er været flott (stor sjanse i høstferien for at det er det) er fergeturen ut til oss å anbefale, Winslow (byen vår) ligger 5-10 minutters spasertur fra fergen og har godt Bakeri (Blackbird), en bra Pizza Joint
https://www.pizzeriabruciato.com/
Er enig i at 1-2 dager er nok i Seattle, har mye forslag til utflukter med bil (vi er begge glad i natur og med 2 store hunder er mye av våre utflukter basert på tur i natur

)
Er planene ennå å kjøre ned til SFO ? Kommer tilbake med Dagsturer og forslag til en overnattings tur (kan være dagstur med Kenmore Air )