Seating på Norwegian skal koste ekstra...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Seating på Norwegian skal koste ekstra...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146205

Jeg trodde at det skulle bli "gratis" og dermed bli et tøffere alternativ til SAS Braathens - den gang ei...

Re: Seating på Norwegian skal koste ekstra...

Ja lavpris er ikke sikkert blir så billig likevel...tilslutt...det ene gebyret avløser jo det andre. Takke meg til et realt nettverks selskap:old

Oppfatter det som at det er gratis for dem som ikke må ha et spesielt sete, på samme måte som Sterling kan det se ut som.
Men å betale 100,-kr for et vindussete...eller nødutgang blir litt drøyt på en tur over Langfjella. Vi får vente og se hva som kommer.
SAS Braathens/KLM's setetildeling er veldig bra og gratis!

Originally posted by Boeing

Ja lavpris er ikke sikkert blir så billig likevel...tilslutt...det ene gebyret avløser jo det andre. Takke meg til et realt nettverks selskap:old

:devot:

Gratis hvis du venter til avreisedagen/innsjekk...

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at DY skal ta betalt for å booke sete i forkant slik f.eks Sterling gjør. Det lå jo rimelig i korta ved forrige pressemelding fra DY. Men det ville vel være å ødelegge "nyheten" om seating med å fortelle at det koster :-)

Blir vel slik at har du ikke bestemt (les kjøpt) sete på forkant så får du tildelt ett vilkårlig. (Familier og grupper blir forhåpentlighvis editert til å sitte sammen) Dvs at det er ikke sikkert du får velge noe særlig på innjsekk. Har du ikke bestilt så plasseres du etter selskapets ønske og uten valgmulighet.

S

DY må jo tjene litt ekstra her og der de også. Så får de som er villige til å betale gjøre det. Ellers så kan man betale 1000 spenn ekstra å fly med feks BUSK... Og da ble ikke de skal jeg tippe 50,- så mye hos DY.

Just my :2cents

Nå viser vel en del sammenligninger at prisforskjellene blir minimale... Sist sommer var jo f.eks DY DYrere enn LH t/r Munchen - med ekstra for seating ville prisforskjellen blitt enda større... Jeg tror DY hadde tatt flere passasjerer fra de etablerte ved å tilby dette gratis...

Det samme som på Sky Europe dette. Jeg booket nylig en billett mellom AMS og PRG, og måtte betale 5 Euro for å velge sete. Ikke all verden, og da dette var frivillig, og billetten kostet 7 Euro, synes jeg ikke det var noen grunn til å klage på det.

Dette er bra - Norwegian får inn mere cash på kundene sine (som tydeligvis ikke betaler nok for flybilletten), og forskjellene mellom DY og SK blir mer tydelige.

Originally posted by Boeing

Ja på samme måte som f.eks enkelte flyselskap tar bookinggebyr på 100/50,-kr når man bestiller på internett..noe Norwegian ikke tar.

Originally posted by CK

Dette er bra - Norwegian får inn mere cash på kundene sine (som tydeligvis ikke betaler nok for flybilletten), og forskjellene mellom DY og SK blir mer tydelige.

Forskjellene skal være tydelige. Det er på tide at SKBU kommer seg ut av identitetskrisen.

Originally posted by MD11

Originally posted by CK

Forskjellene skal være tydelige. Det er på tide at SKBU kommer seg ut av identitetskrisen.

Tror det skjer mye i løpet av kort tid når det gjelder hvilke verdier SAS skal stå for .....

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by MD11

Originally posted by CK

Tror det skjer mye i løpet av kort tid når det gjelder hvilke verdier SAS skal stå for .....

Ja en har jo sett litt endring i det siste...håper det kommer mer om ikke så alt for lenge.

Hvilke SAS-billetter gir deg mulighet til å velge sete ved bestilling? Kun Flex og Business?

Det viktigste med seating hos Norwegian er at man slipper at alle stiller seg opp i kø en halvtime før boarding. Tipper det blir kjappere turnaround også, om de gjør de riktig. Slik det er nå, blir det jo kø ved boarding også, fordi alle skal sitte fremst og sperrer midtgangen. Synes det er helt ok at de tar betalt for å velge sete på forhånd.

Vi kommer nok til å se en "agressiv" innføring i boarding-rutinene hvor de høyeste/bakerste seteradene skal ombord først hver gang.

Norwegian har i dag seating på noen flyruter, blant annet ruter til Spania. Sånn har det vært lenge. Dette er fordi det blir vanskelig å si at barnefamilier skal komme først i køen når så å si alle som reiser er barnefamilier... Så blir det masse rot av det.

... Jeg synes det er greit at man må betale litt ekstra for å sikre seg et godt sete. De færreste vil vel benytte seg at tilbudet på de korte rutene, men til Middelhavet er det ikke så dumt.

Men hva er egentlig et godt sete hos Norwegian? Det må i så fall være første rad og setene 13A og 13F som er nødutgangseter uten sete foran seg. På alle andre rader er det tilnærmet lik avstand.

Mulighetene for at avstanden mellom seteradene ved nødutgangen er litt større er vel også tilstede...ikke bare at en mangler 2 seter på rad 13?

Jeg satt på rad 11 forrige gang jeg reiste med DY, og er omtrent sikker på at denne raden var trangere enn de andre. Kan ikke huske at det har vært så trangt tidligere ombord hos DY.

Back