Seating på DY utenriks

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Seating på DY utenriks

Familien skal reise TRD-STN-TRD med DY om en drøy uke.
Jeg mener å huske å ha lest at de har seating på utenriksrutene, men finner ikke noe om dette på nettsidene. Medfører dette riktighet, eller er det bare noe jeg har drømt?

:thumbup VC-10

Re: Seating på DY utenriks

Nja, drømt og drømt. Kanskje du blander kortene litt. Det er seating på DY's "lang"-ruter, dvs. Spania , Portugal , Pisa , Dubrovnik og Split. Har helt sikkert glemt noen, men det får stå sin prøve. Mener de ikke har seating på flygninger som er ca 2 timer bare.

Ønsker dem en riktig god tur :hi2

Noen som vet hvordan seatingen hos DY fungerer. Kan det bli videreført til alle ruter?

Vi har vel alle vårt favoritt sete ? eller ??
Klar det er kjekt å kunne vellge dette på WEB'n for så å vite at 2A står det å venter på deg

/G

Tror ikke det er så mange som har favorittsete på flyene....bortset fra "fly-freaks". Tror det er like bra for passasjerene å kunne sitte sammen med kjente etc. Free seating har vel også vist seg gjøre det mulig å få redusert turnaround-tiden.
SAS og Braathens valgte jo forskjellige løsninger på dette. Braathens gjorde undersøkelser som viste at passasjerene foretrakk å kunen site hvor de ville, inntil SAS bestemte at det skulle være ens linje på dette (forståelig nok).

SAS hadde en undersøkelse i forbindelse med seating og resultatet var at ca 70% syntes det var bedre med seating. Fordelen med free seating er at det er lettere å presse passasjerene ombord ettersom først ombord slipper å få midtsetene og da reduserer boardingtiden.

Når vi hadde Braathens med free seating var det særlig eldre og barnefamilier som jeg snakket med som syntes knuffingen og dyttingen var ubehagelig, og preboarding var mye viktigere. Business-paxen likte også dårlig at når man kom sist var det bare midtseter ledig.

Personlig liker jeg seating. Men syntes det var merkelig at Braathens i sine undersøkelser kom fram til det stikk motsatte av SAS...i allefall var det det de sa....

Det blir i allefall for meg en mye "roligere" boarding når jeg har "fått" mitt sete på forhånd...

Originally posted by EB
Det blir i allefall for meg en mye "roligere" boarding når jeg har "fått" mitt sete på forhånd...

Men, likevel så går de som skal ha de første radene ofte ombord først.......Og blokkerer for de bakover....Ikke alle er like flink med pre-boarding by row.....

Originally posted by LN-HAT
Originally posted by EB

Men, likevel så går de som skal ha de første radene ofte ombord først.......Og blokkerer for de bakover....Ikke alle er like flink med pre-boarding by row.....
Er derfor man opplyser om dette ved boarding på Norwegian. Blirogså vanligvis annonsert i flyet også.
Har aldri skjønt hvorfor alle har på seg ytterjakken...og skal kle av seg når de har funnet sete. Hvorfor kle av seg FØR en går ombord.

Enig... United har ofte en påminnelse om at man kan ta av seg ytterjakken før man går ombord.

Utrolig at man sitter innendørs og venter på at flyet skal bli kalt opp og en starte boarding. Da tar alle på seg ytterjakken....for så å ta den av seg på den absolutt trangeste plassen av alle....samt at det blokkerer for andre reisende. Utrolig synes jeg.

Enkelt - vi er en vaneflokk - gjør en person noe - så gjør resten av passasjerne det samme!!! Det er vel derfor alle reiser seg når de roper opp barn som reiser alene!!!

Ja det er nesten komisk å se på....selv når det annonseres at en vil starte ombordstigning om ca 10 min reiser folk seg. Tidligere (kanskje ennå) kunne en lett plukke ut gatene som hadde avganger til Nord-Norge. Folk stilte seg opp før flyet var kommet inn til gaten.....

Her i TOS skjer det enkelte ganger at folk stiller seg opp ved gaten selv om flyet enda ikke har ankommet tromsø..... fyttirakkern... :sarc

Reiser til Stockholm i April med DY, noen som vet om de selger modellflyene sine på de rutene der?

Airbus 330.:)

Originally posted by Airbus 330
Reiser til Stockholm i April med DY, noen som vet om de selger modellflyene sine på de rutene der?

Airbus 330.:)

Sist jeg sjekket ble disse solgt på alle flygninger.. har'n "Thor" stående på hylla :smokin

Men uansett så selges de i 2 forskjellige størrelser på DY sitt TKT-kontor i avgangshallen.

EB og DY....ikke alle er like flinke som dere, må dere vite! Kanskje dere skulle kunne skrive en bok om kutyme for flypassasjerer.

Hadde vært noe det... Dedikert til Blubird. Men forfatternavnet DYEB høres ut som en dårlig nær radio stasjon fra USA...;)

Back