• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Seatblock Lufthansa

Jeg ble ikke 100 % klok på dette etter å ha lest tråden:

1) Har EB*G og A3*G mulighet til å forhåndsreservere seter i economy ved bestilling hos LH?

2) Er det seatblock med EB*G og A3*G også?

Jeg ble ikke 100 % klok på dette etter å ha lest tråden:

1) Har EB*G og A3*G mulighet til å forhåndsreservere seter i economy ved bestilling hos LH?

2) Er det seatblock med EB*G og A3*G også?

1) Nein

2) Das weiss ich leider nicht. Aber ich glaube das man ein "soft-block" hat.

Finnes det noe alternativ til Expertflyer for å sjekke ledige seter?

Jeg har en booking inne for to pers med LH 861 OSL-FRA i morgen. Jeg er *A Gold og valgte 12A og C. Når jeg sjekker på Expertflyer etterpå, ser jeg at B kommer opp som blocked. Det fremkommer ledige seter her og der, men poenget er at store deler av setekartet kommer opp som blocked - mye mer enn det som var tilgjengelig på LH sin online check in. Blir derfor litt i tvil om hva som stemmer....

Soft-block funket som gull hos SK sist - blir spennende å se om det funker på LH også!

Last edited:
Reisebyrået mitt har lagt inn EBG nr på Lufthansa OSL-MUC-BOS, men det virker som dette blir feil hos Lufthansa. På boardingkortet stod det SK*P, som ikke ga fast track eller lounge på OSL før de fikk lagt det inn riktig til SK*G. Dermed ingen setereservering på forhånd eller block. Riktignok ledig ved siden av på den lange flighten men det kan ha vært tilfeldig

Back