Seat blocking hos Sas?

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Sjekket inn fra ARN til OSL idag. Tydeligvis nesten stupfullt fly kl 21:00 fra ARN.

Jeg hadde forhåndsvalgt et D-sete, men valgte "bytt sete" på en av automatene. Da så jeg jo at det var rimelig trangt ombord. Imidlertid la jeg merke til at det ikke gikk an å velge E-setet ved siden av meg. Og det var markert med en tynn sort strek. Det var en slik strek et annet sted i flyet også. Så jeg beholdt D-setet mitt.

Vel ombord, og boarding complete, var setet ved siden av meg et av svært få ledige seter. (personen i F var nesten garantert ikke VIP eller CIP). Jeg har i og for seg lagt merke til at jeg nesten aldri har noen ved siden av meg lenger.

En pussig sak var at flyvertinnen som serverte meg fra BOB-vogna avsluttet samtalen med "Og gratulerer så mye forresten!". Jeg er verken kjendis, nygift eller har fødselsdag.

Fin tur var det i det minste

Re: Seat blocking hos Sas???

De har i hvert fall ikke hatt det før, og driver ikke med det på norsk innlad, så hvis de har begynt med dette nå, så må det ha vært oppstart i helgen. Tror nok bare du har vært heldig.

Sjekket inn fra ARN til OSL idag. Tydeligvis nesten stupfullt fly kl 21:00 fra ARN.

Jeg hadde forhåndsvalgt et D-sete, men valgte "bytt sete" på en av automatene. Da så jeg jo at det var rimelig trangt ombord. Imidlertid la jeg merke til at det ikke gikk an å velge E-setet ved siden av meg. Og det var markert med en tynn sort strek. Det var en slik strek et annet sted i flyet også. Så jeg beholdt D-setet mitt.

Vel ombord, og boarding complete, var setet ved siden av meg et av svært få ledige seter. (personen i F var nesten garantert ikke VIP eller CIP). Jeg har i og for seg lagt merke til at jeg nesten aldri har noen ved siden av meg lenger.

En pussig sak var at flyvertinnen som serverte meg fra BOB-vogna avsluttet samtalen med "Og gratulerer så mye forresten!". Jeg er verken kjendis, nygift eller har fødselsdag.

Fin tur var det i det minste

Du ligner ikke på Kjos da? :D

Jeg har til dags dato ikke opplevd dette med SK. Har skrevet til Customer Relations angående dette, men fikk "som vanlig" et litt unnvikende svar tilbake.
Som EBG hadde jeg satt pris på dette spesielt på privatreiser der det er plass i flyet til å gjøre det.

Lufthansa gjør dette for alle med Star Alliance Gold på interkontinentale reiser, og om SAS har importert ordningen, så ønsker jeg den velkommen.

Lufthansa mistenker jeg at gjør det i Europa også, om det er plass. Der får jeg i hvert fall "aldri" en ved siden av meg, om jeg ikke bevisst velger det slik.

Jeg hadde ledig sete på alle 4 SAS fligthene jeg hadde i helgen.

Vel ombord i SK819 i går spurte jeg flyvertinna om de hadde noen norske aviser ombord, hvilket hun beklaget at de ikke hadde. Under pushback kom hun "snikende" tilbake til meg med Aftenposten, Dagbladet og DN. Når jeg sier snikende var det fordi hun holdt dem veldig lavt så ingen skulle se dem, og lyset i kabinen var slukket. Det var en MEGET god ekstraservice! Om hun visste jeg var EBG skal jeg ikke ha sagt. Men jeg var veldig fornøyd!

BF:cool2

Det er ingen automatisk blokkering for seter ved siden av EBG hos SAS. Men det kan være seter som er U/S, eller som har vært det mens du sjekket inn. Blokkering av balanseårsaker er også en mulighet.

Det er ingen automatisk blokkering for seter ved siden av EBG hos SAS. Men det kan være seter som er U/S, eller som har vært det mens du sjekket inn. Blokkering av balanseårsaker er også en mulighet.

Takk for svar. Jeg hadde vel en følelse. Men det har jo vært litt snakk om forbedring og testing av nye saker på Eurobonus. Og seatblocking hadde i mine øyne vært det ultimate gode, så optimismen slo inn.

Vel ombord i SK819 i går spurte jeg flyvertinna om de hadde noen norske aviser ombord, hvilket hun beklaget at de ikke hadde. Under pushback kom hun "snikende" tilbake til meg med Aftenposten, Dagbladet og DN. Når jeg sier snikende var det fordi hun holdt dem veldig lavt så ingen skulle se dem, og lyset i kabinen var slukket. Det var en MEGET god ekstraservice! Om hun visste jeg var EBG skal jeg ikke ha sagt. Men jeg var veldig fornøyd!

BF:cool2

Det er nu min opfattelse at det er helt normal service når man flyver SAS. ;)

I dette tilfælde er det sikkert nogle fra crewet eller flightdeck der har haft nogle aviser - eller evt. nogle hun har fundet fra en tidligere tur. Hvis hun kun har en af hver, så er det sikkert derfor du fik dem lidt diskret, så der pludseligt ikke var 10 andre der også gerne ville have aviser og dermed blev skuffede.

Crew har jo naturligvis adgang til EB-status på pax også og jeg ved da at det er helt almindeligt at skimme denne liste igennem for at se hvem der er med og hvor de sidder.

Men uanset rigtig god service, som jeg faktisk også tror pax uden EB-status ville have fået, hvis det var muligt.

Back