Turen er vel blit godt dekket fra diverse vinkler, så her kommer den fra en litt annen winckel - min! Dessverre måtte jeg droppe Houston pga sykdom i familien, men ettersom den greieste veien hjem likevel var via IAH, fikk jeg ihvertfall følge gutta ned.
Dag 1; Torsdag 21/1 - UA355 ATL-ORD A320
Sjekket inn dagen før og fikk skrevet ut boardingkort etter å ha navigert meg gjennom en rekke tilbud om oppgradering, 'verdipakker' og bagasjeshipping via fedex ... litt Ryanair over dette ...
Kom meg ut av huset litt over seks for å komme meg foran rushtrafikken. Kom meg greit ned til flyplassen hvor jeg droppet av bilen på Preflight parking som vanlig. Lite kø i security og jeg kom meg tidlig til gaten hvor jeg fikk meg en grande latte før avgang. Hadde 13C hele veien, det er første rad etter nødutgang på både 320 og 319. Knyttenevetesten ble ikke bestått.
Avgang og ankomst på rute - rundt 90% fullt.
Serveringen var den vanlige - ingenting å skrive hjem om, med andre ord, men crewet var smilende og velopplagt og gjorde en glimrende jobb. Gutta foran var av den mindre velvillige sorten - Channel 9 var død og stille.
På O'Hare møtte jeg Tommy777, Someone og Seth fra Flyertalk, og vi slo oss ned i Red Carpet Lounge mens vi ventet på flyet videre.
Seth og Tommy777
Someone og undertegnede
Dag 1; Torsdag 21/1 - UA355 ORD-SEA N823UA A319
Også her var det rimelig stinn brakke. Stinn nok til at vi måtte sitte spredt. Serviceopplegget var det samme, men crewet jobbet hardt og var gjennom kabinen støtt og stadig med juice, vann og kaffe. G&T var også lett tilgjengelig for Scanairs utsendte medarbeidere. men også her var Ch9 stille ..
Framme drøye halvtimen før rute og vi plukket opp noen andre turdeltakere og tok et samlingsmøte over et par brewski's på The Pilot House. Deretter var det den nye trikken inn til byen, og den har endestasjon på Westlake Center, som ligger rett ved Sheraton, som var vår kommandosentral.
Torsdagens middag skulle tradisjonen tro inntas på pub'en på Bainbridge Island, og etter å ha sjekket inn og satt fra oss bagasjen, beveget de første av oss seg nedover til fergeleiet. Vi misset akkurat 17.30-båten, og parkerte oss i baren for å vente på neste. God kjØLig drikke gjorde ventetiden levelig. Vi var vel nesten 20 stykker som hadde en hyggelig aften der.
Dag 2: Fredag 22, januar
Alle møtte tidlig som beordret og vi lastet opp våre leiebiler og kjørte til Renton, hvor vi ble tatt med på runden gjennom produksjonshallen. Rundt halvparten av oss hadde gjort dette før, men den tålte gjensyn. Ingen rødneser å se ennå. men neste skal visst settes sammen før måneden er omme.
Etter omvisningen klørte vi opp til Everett, men stoppet ved Kinarestauranten Golden House ved enden av banen for lunch, Det er samme sted vi var for to år siden, og maten var like god.
Jeg hadde gjerne tatt med meg denne, men resepsjonsdamen ville det annerledes ..
Everett bød på en tur gjennom 787, 777 og 747-produksjonslinjene og vi klappet og strøk både Dreamlinere og andre maskiner på vår ferd gjennom hallen. Vi fikk også vinket til en gjeng på 'vanlig' omvisning, som måtte holde seg oppe på balkongene over hallen ...
Etter en runde i Employee Store, bar det tilbake til Seattle og middag på Anthony's At The Waterfront. Svært god mat og god drikke.
Dag 3: Lørdag 23. januar - CO166 SEA-IAH B737-900ER
Vi kom oss stort sett opp i tide og fylte opp våre tre gjenværende leiebiler for turen ut til SEA. Maskinen var ikke helt full og siden tre av deltagerene var CO Platinum, fikk de pluss tre gjester oppgradering til First Class. Det var også nok kortholdere til stede til at alle slapp unne bagfees.
En fornøyd LN-FHU som snagget det ene setet ..
Tommy777 og xyzzy (Reb) fra Flyertalk
Dag Johnsen og undertegnede
Det gikk greit gjennom security, og igjen var det avgang (og ankomst) på tid. På CO First er det skikkelig frokost og valg mellom skinkeomelett og cereal. Jeg var sulten, så det valget var lett ... Godt var det også.
Turen gikk relativt fort, til tross for at TV-nettet ikke virket. Fikk derfor ikke resultatet Spurs-Leeds før vi kom frem.
Frokost på CO First.
Tok farvel med gutta på gaten på IAH og beveget meg over til terminal B hvor en ERJ-145 skulle ta meg siste biten hjem til til ATL. På veien knipset jeg disse:
B737-500 N46625
B757-200 N14120
Ikke mye å si om brasilianeren .. satt på 4A, som er en en-seter. Ryggsekken passet akkurat i det minimale hatracket på motsatt side og knyttenevetesten ble ikke bestått her heller. Den rålekre latinske vertinna gjorde jobben, men heller ikke mer. Brus og pretzels og øl for 5 dollar. Mer er ikke å si om den saken.
Men frem i rute kom vi, og det var fire strake Star-flighter i rute på tre dager! Riktig bra!!
Dag 1; Torsdag 21/1 - UA355 ATL-ORD A320
Sjekket inn dagen før og fikk skrevet ut boardingkort etter å ha navigert meg gjennom en rekke tilbud om oppgradering, 'verdipakker' og bagasjeshipping via fedex ... litt Ryanair over dette ...
Kom meg ut av huset litt over seks for å komme meg foran rushtrafikken. Kom meg greit ned til flyplassen hvor jeg droppet av bilen på Preflight parking som vanlig. Lite kø i security og jeg kom meg tidlig til gaten hvor jeg fikk meg en grande latte før avgang. Hadde 13C hele veien, det er første rad etter nødutgang på både 320 og 319. Knyttenevetesten ble ikke bestått.
Avgang og ankomst på rute - rundt 90% fullt.

Serveringen var den vanlige - ingenting å skrive hjem om, med andre ord, men crewet var smilende og velopplagt og gjorde en glimrende jobb. Gutta foran var av den mindre velvillige sorten - Channel 9 var død og stille.
På O'Hare møtte jeg Tommy777, Someone og Seth fra Flyertalk, og vi slo oss ned i Red Carpet Lounge mens vi ventet på flyet videre.

Seth og Tommy777

Someone og undertegnede
Dag 1; Torsdag 21/1 - UA355 ORD-SEA N823UA A319
Også her var det rimelig stinn brakke. Stinn nok til at vi måtte sitte spredt. Serviceopplegget var det samme, men crewet jobbet hardt og var gjennom kabinen støtt og stadig med juice, vann og kaffe. G&T var også lett tilgjengelig for Scanairs utsendte medarbeidere. men også her var Ch9 stille ..
Framme drøye halvtimen før rute og vi plukket opp noen andre turdeltakere og tok et samlingsmøte over et par brewski's på The Pilot House. Deretter var det den nye trikken inn til byen, og den har endestasjon på Westlake Center, som ligger rett ved Sheraton, som var vår kommandosentral.
Torsdagens middag skulle tradisjonen tro inntas på pub'en på Bainbridge Island, og etter å ha sjekket inn og satt fra oss bagasjen, beveget de første av oss seg nedover til fergeleiet. Vi misset akkurat 17.30-båten, og parkerte oss i baren for å vente på neste. God kjØLig drikke gjorde ventetiden levelig. Vi var vel nesten 20 stykker som hadde en hyggelig aften der.
Dag 2: Fredag 22, januar
Alle møtte tidlig som beordret og vi lastet opp våre leiebiler og kjørte til Renton, hvor vi ble tatt med på runden gjennom produksjonshallen. Rundt halvparten av oss hadde gjort dette før, men den tålte gjensyn. Ingen rødneser å se ennå. men neste skal visst settes sammen før måneden er omme.
Etter omvisningen klørte vi opp til Everett, men stoppet ved Kinarestauranten Golden House ved enden av banen for lunch, Det er samme sted vi var for to år siden, og maten var like god.

Jeg hadde gjerne tatt med meg denne, men resepsjonsdamen ville det annerledes ..
Everett bød på en tur gjennom 787, 777 og 747-produksjonslinjene og vi klappet og strøk både Dreamlinere og andre maskiner på vår ferd gjennom hallen. Vi fikk også vinket til en gjeng på 'vanlig' omvisning, som måtte holde seg oppe på balkongene over hallen ...


Etter en runde i Employee Store, bar det tilbake til Seattle og middag på Anthony's At The Waterfront. Svært god mat og god drikke.
Dag 3: Lørdag 23. januar - CO166 SEA-IAH B737-900ER
Vi kom oss stort sett opp i tide og fylte opp våre tre gjenværende leiebiler for turen ut til SEA. Maskinen var ikke helt full og siden tre av deltagerene var CO Platinum, fikk de pluss tre gjester oppgradering til First Class. Det var også nok kortholdere til stede til at alle slapp unne bagfees.

En fornøyd LN-FHU som snagget det ene setet ..

Tommy777 og xyzzy (Reb) fra Flyertalk

Dag Johnsen og undertegnede
Det gikk greit gjennom security, og igjen var det avgang (og ankomst) på tid. På CO First er det skikkelig frokost og valg mellom skinkeomelett og cereal. Jeg var sulten, så det valget var lett ... Godt var det også.
Turen gikk relativt fort, til tross for at TV-nettet ikke virket. Fikk derfor ikke resultatet Spurs-Leeds før vi kom frem.

Frokost på CO First.
Tok farvel med gutta på gaten på IAH og beveget meg over til terminal B hvor en ERJ-145 skulle ta meg siste biten hjem til til ATL. På veien knipset jeg disse:

B737-500 N46625

B757-200 N14120
Ikke mye å si om brasilianeren .. satt på 4A, som er en en-seter. Ryggsekken passet akkurat i det minimale hatracket på motsatt side og knyttenevetesten ble ikke bestått her heller. Den rålekre latinske vertinna gjorde jobben, men heller ikke mer. Brus og pretzels og øl for 5 dollar. Mer er ikke å si om den saken.
Men frem i rute kom vi, og det var fire strake Star-flighter i rute på tre dager! Riktig bra!!