SK SE-RSA - status

Veldig spesiell detalj; Pappkopper på toalettet .... man BØR ikke drikke vannet som kommer ut av vasken på fly. Da lurer jeg på hvorfor de har pappkopper på toalettet.

Jeg pleier å ta med meg flaskevann, og så pusse tennene med flaskevann i pappbeger :)

Veldig spesiell detalj; Pappkopper på toalettet .... man BØR ikke drikke vannet som kommer ut av vasken på fly. Da lurer jeg på hvorfor de har pappkopper på toalettet.

Hvorfor ikke? Tanken blir jo tappet og kloret regelmessig, og det er det samme vannet man får til te og kaffe, riktignok har det vært nær kokepunktet da. Det et jo også strenge krav til bilene som fyller vannet, og på f.eks. Gardermoen ligger jo slangene i bakken, direkte fra drikkevannsnettet.

Hvorfor ikke? Tanken blir jo tappet og kloret regelmessig, og det er det samme vannet man får til te og kaffe, riktignok har det vært nær kokepunktet da. Det et jo også strenge krav til bilene som fyller vannet, og på f.eks. Gardermoen ligger jo slangene i bakken, direkte fra drikkevannsnettet.

Det vet jeg, men likevel anbefaler flyselskapene at du ikke gjør det.
Hvis jeg ikke husker feil, står det på toalettet til Norwegian at du ikke bør drikke vannet?

Hjelper lite hvis det samme flyet akkurat har vært i ugga bugga-land hvor det fikk fylt på vann, da kan det ligge mange morsomme skapninger i vanntanken...

Hjelper lite hvis det samme flyet akkurat har vært i ugga bugga-land hvor det fikk fylt på vann, da kan det ligge mange morsomme skapninger i vanntanken...

Sant nok, men vil tro at klor er et større problem enn skapninger. Tror nok uansett at litt vann er uskadelig, men tålmodigheten hadde nok tatt slutt før tørsten med tanke på hvor lite som kommer ut. ;) Dessuten så skal vel ofte passasjerene og til ugga-bugga-land. Like greit å bare gjøre fordøyelsen klar til dyst. :p

Sant nok, men vil tro at klor er et større problem enn skapninger. Tror nok uansett at litt vann er uskadelig, men tålmodigheten hadde nok tatt slutt før tørsten med tanke på hvor lite som kommer ut. ;) Dessuten så skal vel ofte passasjerene og til ugga-bugga-land. Like greit å bare gjøre fordøyelsen klar til dyst. :p

Jeg pusser normalt tennene i vann i vasken ombord. Har aldri hatt noen problemer med det

Kan se ut som den parkerte på fjernparkeringen med snuten mot sør.
Noen som vet om den blir stående der eller om den taues ned til hangaren før morgendagens arrangement?

Vil jo i så fall gi bedre fotomuligheter

Hvis det er noen som får tatt bilde av av den A350 til SAS på OSL.
Kan dere da vennligst legge ut bilde her på Flyprat :)

Tar sjansen på at Asgeir Westgård ikke blir altfor sur .. ;) Nydelig bilde.

78939079_10156807384527816_5531064192368377856_o.jpg

Kan se ut som den parkerte på fjernparkeringen med snuten mot sør.
Noen som vet om den blir stående der eller om den taues ned til hangaren før morgendagens arrangement?

Vil jo i så fall gi bedre fotomuligheter

Arrangementet på ARN ble holdt innendørs. Tipper det samme skjer på OSL. Og da blir den muligens tauet tilbake etter arrangementet.

Førsteinntrykk på OSL i morgentimene. Oppdatering kommer!

Attachments

• 679AFD55-DCD3-49B4-9256-A5F2BBA34FC7.jpg
    679AFD55-DCD3-49B4-9256-A5F2BBA34FC7.jpg
    122.5 KB · Views: 291
Back