SK SE-RSA - status

Mye folk, utstyr og styr på presentasjonen, men her er noen bider:

Edit: Skal prøve å få vridd bildene.
 

Attachments

  • 90716356-5EF8-4F33-B2BC-E41C2B4A93B9.jpg
    90716356-5EF8-4F33-B2BC-E41C2B4A93B9.jpg
    110.4 KB · Views: 1,227
  • 942C0DFD-2874-4899-9851-C3E5AAFD66EA.jpg
    942C0DFD-2874-4899-9851-C3E5AAFD66EA.jpg
    119.1 KB · Views: 1,219
  • 6B96C0AA-1F3C-4BD8-9F40-7BAE9FBD200E.jpg
    6B96C0AA-1F3C-4BD8-9F40-7BAE9FBD200E.jpg
    115.4 KB · Views: 1,211
  • C1544230-CBF8-486E-8E5B-C8569C06EFC2.jpg
    C1544230-CBF8-486E-8E5B-C8569C06EFC2.jpg
    80.1 KB · Views: 1,200
  • BDA927A8-BB77-4D87-8ED5-C40C75372211.jpg
    BDA927A8-BB77-4D87-8ED5-C40C75372211.jpg
    67 KB · Views: 1,205
  • 93B999F2-2B76-44AE-9F72-67184DE92227.jpg
    93B999F2-2B76-44AE-9F72-67184DE92227.jpg
    101.3 KB · Views: 143
  • 1F8FA3B3-B73D-46A3-8903-3C3F99480F21.jpg
    1F8FA3B3-B73D-46A3-8903-3C3F99480F21.jpg
    135.4 KB · Views: 174
  • 08F2E2C9-0DA0-4C92-AE65-9A94CCE3469A.jpg
    08F2E2C9-0DA0-4C92-AE65-9A94CCE3469A.jpg
    140.7 KB · Views: 150
Last edited:
Tusen takk for bilder av SAS A350 på OSL :)
Så det er så mye folk der. Er det bare inviterte der, eller er det åpent for alle?
 
Noen flere fra flyet og ombord

fe8e9bc7728934ecd3dbac405b7ea16b.jpg


b0efc7ecb1c47a0d8ad7e6d75da293b7.jpg


aa33c93c5e429e82e7f6695e1d614be8.jpg


0d0a109a77ff2b2d0ce2d970a48e7439.jpg


423a9ed2c0df86b7c93d82299f29c585.jpg


bdf94ab89fc860d3decab1755c479955.jpg


ccde42cfa8d19cceee5e8a94d746c22e.jpg


cf80b09a72b80b972684b5845f8364c0.jpg


4af6e2795a7a497185c214ec6edef9ba.jpg
 
Lokale, hvor lokalt måtte det være ? jeg ble ikke invitert.
Ser ut til at første rad i Y, har kun to seter på venstre og høyre seksjon, og at det er crew som sitter midt imot. Selv om det er bulkhead der, så må det være god plass til å strekke ut bena, og ikke slik som rad 20 i Plus på 330/340. Jeg har plukket en slik toseter fra PEK - CPH i påsken.
 
Var nok kun lokale EBD som ble invitert, for alle ble det ikke.



De fleste der var nok ikke det heller. Såvidt jeg kunne se var det mye presse, bransjefolk og andre med riktige forbindelser. Og ikke minst egne ansatte, da noe av opplegget var å vise det frem for egne ansatte her i Norge
 
De fleste der var nok ikke det heller. Såvidt jeg kunne se var det mye presse, bransjefolk og andre med riktige forbindelser. Og ikke minst egne ansatte, da noe av opplegget var å vise det frem for egne ansatte her i Norge

Thanks a lot for the beautiful pictures :)
 
Det er første gang jeg ser lasterommet på et SAS fly (også et passasjerfly).

Veldig bra bilde! Tusen takk!! :) :)



Det er forresten bakre, som er minst av de to store. Så er det noe bulk helt bakerst, hvor det vel også kan fraktes endel spesialgods
 
Det ser ut som SE-RSA be satt i trafikk i går, den har i hvertfall fløyet til Chicago som SK943 i går, men det ser ut som det er LN-RKO som tar returen i dag.
 
Mistenker nok at det bare er feilregistrering i FlightRadar...

Ser du på SE-RSA sin historie har den vært flere ganger både i Chicago og San Francisco.
 
Det ser ut som SE-RSA be satt i trafikk i går, den har i hvertfall fløyet til Chicago som SK943 i går, men det ser ut som det er LN-RKO som tar returen i dag.

Som nævnt af haakonks, så er det en fejl på Flightradar. SE-RSA holder i CPH pt. Den har kun været i CPH, BLL, ARN og OSL.
 
Tipper det er systemtest. Det er mye som skal sertifiseres før typen kan fly passasjerer til USA og Asia så dette er sikkert en del av prosessen.
 
Takk for svarene alle sammen, jeg beklager at jeg misforsto. Jeg så den ikke på flyradaren i går, men så sjekket jeg i dag både mht SE-RSA og SK943, og i og med at det sto en bekreftet ankomsttid i Chicago, trodde jeg den hadde blitt satt inn for en A330 som kanskje trengte hjelp ? Men det var selvsagt ikke riktig. Det er vel seinere i januar den skal settes i trafikk
 
Tipper det er systemtest. Det er mye som skal sertifiseres før typen kan fly passasjerer til USA og Asia så dette er sikkert en del av prosessen.

Hvorfor skjer det?
Er systemet automatisk, eller er dette menneskelig feil?
 
Maskinen er ny. Det er en ny type for SAS. Den må sertifiseres og legges inn i AOC'et. Man kjører systemer og simulerer hendelser. Man har antagelig lagt inn en preprogrammert flight i flightcomputeren og kjørt live. Hvis du ser på flightprofilen i FR24, ser du bare en kort blipp.
 
Maskinen er ny. Det er en ny type for SAS. Den må sertifiseres og legges inn i AOC'et. Man kjører systemer og simulerer hendelser. Man har antagelig lagt inn en preprogrammert flight i flightcomputeren og kjørt live. Hvis du ser på flightprofilen i FR24, ser du bare en kort blipp.

Hvor lang tid tar dette? Den stod parkert på CPH i natt.

I skrivende stund er den på vei til BLL fra CPH iflg. FR24.
 
Back
Top