• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY SE-RRG/LN-DYG - status

Re: LN-DYG - status

Ser at disse nyesete ikke brukes til DXB, noe jeg synes er synd. Kanskje de nedrer det ila. uken? I dag er det LN-NOG som flyr OSL-DXB-OSL hvertfall.

Etter hva jeg har hørt må det være fantastisk å fly denne helt ned til DXB! Snakk om mest mulig for pengene

Herlig. Skal fly DY5002 i morgen, så det blir stas:)

Kanskje til og med prøve meg på en aldri så liten TR også? Fikk Canon 500D til jul...:)

Et lite spm bare: er det strømuttak på setene på de nye maskinene? Hadde vært fint å se film på PCn...

Flyene brukes der de passer best inn i planleggingen, det måtte være seg Tromsø i nord eller Marrakech i sør, om de heter -NOH eller -DYG.

Et lite spm bare: er det strømuttak på setene på de nye maskinene? Hadde vært fint å se film på PCn...

Skaffa MAC istället. Gott om batteri ;)

Har du en Amerikansk adapter så kan du låna lite ström i Gallyt.

I løpet av natten tror jeg faktisk det har kommet en helt på halen til DYG, uten at jeg vet hvilken, så ut og kikk etter DYG folkens :)

Flyene brukes der de passer best inn i planleggingen, det måtte være seg Tromsø i nord eller Marrakech i sør, om de heter -NOH eller -DYG.

Jaja, det forstår jeg, men i praksis finner man ofte utsagn både her på forumet og ellers av type "du har størst sjanse for god beinplass på LHR-ruta med SK". Min erfaring er heller ikke representative, men med DY opplever jeg stadig at det er mye større sjanse å sitte på en NO- eller DY-serie på en utenlandsrute fra OSL, og mye større sjanse å havne i et trangt KH fra TOS. Kanskje har jeg hatt maks uflaks, men sånn er det :). Men det blir vel OT.

Jaja, det forstår jeg, men i praksis finner man ofte utsagn både her på forumet og ellers av type "du har størst sjanse for god beinplass på LHR-ruta med SK". Min erfaring er heller ikke representative, men med DY opplever jeg stadig at det er mye større sjanse å sitte på en NO- eller DY-serie på en utenlandsrute fra OSL, og mye større sjanse å havne i et trangt KH fra TOS. Kanskje har jeg hatt maks uflaks, men sånn er det :). Men det blir vel OT.

Bare du som reiser på feile tidspunkter i forhold til når de har planlagt de store fine 738'erne! ;) :p Det varierer vel også med ferie og typiske høytider. DY har "fast" (merk i gåseøyne) 738'er avgang ca i 16-17-18tiden fra TOS, mener jeg å huske. Iallefall i sommerhalvåret.

Men den uflaksen din deler jeg, var først i år (2010) at jeg for første (og foreløpig siste gang) fløy en 737-800'er fra Norwegian. Ellers har det bare vært 737-300 fra/til TOS...

Back