DY SE-RRA/LN-DYA - status

Re: LN-DYA - status

Jeg ble fortalt av noen i vårt selskap (name dropping er uaktuelt) som sa at etter samtaler med WestJet eller var det jetBlue så fristet ikke seatback skjermer da de i snitt fikk 2 ødelagt på hvert leg. Det blir mye for en kjerre som flyr OSL-BGO-OSL en hel dag f.eks.

I følge Hangar.no, så ser det ut til at du har rett ThomAAs.

Flyet skulle i utgangspunktet flys hjem til Norge onsdag denne uken men er blitt forsinket til førstkommende mandag slik det ser ut i skrivende stund. Men når alt papirarbeide er klart blir det for Kjos å sette kursen hjemover med flyet og for passasjerene til Norwegian venter det gode nyheter ombord. Flyet som hentes direkte fra Boeing-fabrikken i Seattle gir nemmelig ikke bare bedre benplasser i kabinen men også skjermer i taket for å kunne se film og informasjon.

I utgangspunktet skule flyets kabin inneholde TV-skjermer i stolryggen på alle setene, men dette krevde for mye vedlikehold og vekten på systemet ville før til bruk av mer drivstoff. Derfor har selskapet nøyd seg med å velge monitorer som kommer ned fra taket og viser informasjon for passasjerene.

Selskapet har også valgt å ta ut en seterad fra kabinen og har dermed gjort benplassen bedre for de som skal reise med flyet.

Boeingmaskinen skal få folkets egen helt på halen som gjennom en stemmegivning på nettet ga det resultat at Erik Bye kommer på halepartiet når flyet er kommet vel i havn på Oslo Lufthavn Gardermoen mandag eller tirsdag til uken.

http://www.hangar.no/permalink/46610.html

Selskapet har også valgt å ta ut en seterad fra kabinen og har dermed gjort benplassen bedre for de som skal reise med flyet.

Aha, så det er på den måten DY skal opprettholde beleggsprosenten sin? :colgate:

Tja, de vel jo større pitch enn SAS på denne måten. Vil nok bli brukt for alt det er verdt skal du se.

Jeg ble fortalt av noen i vårt selskap (name dropping er uaktuelt) som sa at etter samtaler med WestJet eller var det jetBlue så fristet ikke seatback skjermer da de i snitt fikk 2 ødelagt på hvert leg. Det blir mye for en kjerre som flyr OSL-BGO-OSL en hel dag f.eks.

Grunnen er vekt/ekstra drivstoffbruk og selvsagt investeringskostnad, ikke paalitelighet. At 2 skjermer blir oedelagt pr. leg har jeg absolutt ingen tro paa. Det vil si at JetBlue faar 15 skjermer oedelagt hver dag hvert fly, saa 2000 skjermer daglig?? Get real.

Dag Johnsen installerer naa Direct TV i seteryggene paa alle sine griser, de tallene jeg har sett naar det gjelder paalitelighet er en haug bedre enn det som presenteres her. Mer vedlikehold? Selvsagt, men langt ifra de tallene som her presenteres.

Last edited:

Ser ut som overleveringen av LN-DYA er forsinket i +-5 dager

http://www.hegnar.no/okonomi/article388579.ece

I går var Norwegian-sjef Bjørn Kjos personlig i Seattle for å hente sitt første av 42 Boeing-fly, ved navn "Erik Bye". Men utleveringen ble stanset grunnet manglende sertifisering av fôringene rundt noen skruer i drivstofftankene, skriver Dn.

Flyet vil tidligst være klart om fem dager, og dermed ble Kjos nektet avreise med flyet - slik planen var.

Og Kjos ble denied boarding.....fikk han involuntary denied borading vouchers montro?:p

...og dette stopper alle leveringer av 737....Qantas er her ogsaa og skulle ha dratt hjem paa Tirsdag....Westin hotellet begynner aa fylles opp...

Gidder analytikere og presse sitte og vente i USA for å være med DY hjem da?

Ikke skjønner jeg at noen sier nei takk til noen ekstra dager i SEA, men noen av disse reiser visst hjem fredag hvis det ikke løser seg ....

Hvem betaler hotellregingene for alle disse? Da tenker jeg vel forsåvidt både på representanter fra selskapet, og journalister, etc.

Grunnen er vekt/ekstra drivstoffbruk og selvsagt investeringskostnad, ikke paalitelighet. At 2 skjermer blir oedelagt pr. leg har jeg absolutt ingen tro paa. Det vil si at JetBlue faar 15 skjermer oedelagt hver dag hvert fly, saa 2000 skjermer daglig?? Get real.

Dag Johnsen installerer naa Direct TV i seteryggene paa alle sine griser, de tallene jeg har sett naar det gjelder paalitelighet er en haug bedre enn det som presenteres her. Mer vedlikehold? Selvsagt, men langt ifra de tallene som her presenteres.

Hva det var som gikk galt vet jeg ikke, om det holdt å ha en tekniker for å restarte det hele aner jeg ikke. Dette var det jeg ble fortalt, og med tanke på hvor uforsiktig PAX kan være så hadde jeg ikke blitt super overrasket... Det må jeg si.

Hva det var som gikk galt vet jeg ikke, om det holdt å ha en tekniker for å restarte det hele aner jeg ikke. Dette var det jeg ble fortalt, og med tanke på hvor uforsiktig PAX kan være så hadde jeg ikke blitt super overrasket... Det må jeg si.

Jeg synes dette hoeres bort i veggene rart ut....Virgin America har null slike opplevelser som dette...og en skal vaere godt over gjennomsnittet klaafingret med brukbart utstyr for aa klare aa oedelegge IFE i setet foran deg....

Hvem betaler hotellregingene for alle disse? Da tenker jeg vel forsåvidt både på representanter fra selskapet, og journalister, etc.

Boeing betaler....og fordi som eventuellet maa reise hjem paa annen maate blir ogsaa betalt av Boeing....

Boeing betaler....og fordi som eventuellet maa reise hjem paa annen maate blir ogsaa betalt av Boeing....

Tviler paa at norske journalister har saapass lite integritet at de lar DY eller Boeing betale for seg.

Naar det er sagt, takker jeg mer enn gjerne ja til ett par dager (eller enda flere) i Seattle;)

Og er vi heldige får vi kanskje en skikkelig trip report fra standarden på en annen allianse og deres produkt også over helgen ;)

Tviler paa at norske journalister har saapass lite integritet at de lar DY eller Boeing betale for seg.

Naar det er sagt, takker jeg mer enn gjerne ja til ett par dager (eller enda flere) i Seattle;)

Journalistene har nok helt korrekt betalt allt selv frem til Onsdag, men da ble det jo det samme en "rerouted" flight og selskapet (Boeing) tar paa seg kostnadene i forbindelse med forsinkelsen (Hotell nettene) og rerotingen (Via FRA med LH ?) Dette boer vaere like greit som en jopurnalist blir rerouted med overnatting hvis et annet selskap f.eks. Air New Zealand en strekning og dette foerer til en ekstra overnatting plus en rute med et annet selskap....

Men som MasterCard annonsene : En tur til Seattle med Icelandair NOK 14.00 - Opphold i Seattle USD 345.00 - Retur hjem med LN-DYA - Ubetalelig...du kan ikke sette pris paa en Leveranse flight ;);)

Back