Schönen Sonntag aus Regensburg

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem

Begynner komme meg etter å ha gått på en skikkelig smell igår. Skal ta tog og så buss til MUC for å fly hjem, men bussen fra Freising går innom hele 7 stoppesteder spredt over 12 minutter mens den kjøres rundt på flyplassen. Er usikker på hvilken jeg skal velge om jeg skal få med meg et siste lille julemarked som er det de har på flyplassen.
http://www.bavaria.by/christmas-market-munich-airport-germany

Ha en god enn, men pass dere for hvilke julefludium folk prøver å lure en til å drikke.

Re: Schönen Sonntag aus Regensburg

God morgen fra Sandaker. 5 grader og nattens regn virker og ha gitt seg, eller i det minste har en pause. Blir nok endel ski på TVen i løpet av dagen. Dessuten en tur til Kaffegutta for og jakte på en drikkeflaske jeg satte igjen der i går. Vel, arvingen kar seg enkelt bestikke med vaffler. Ha en fin dag

God formiddag fra Dubai. Bestigning av Burj Kalifa er først på dagens program før turen går til Abu Dhabi og Yas Marina for årets siste F1 løp. Etihad er hovedsponsor for løpet, og hadde en stor stand med masse moro i. Bl.a en utstillingsversjon av residensen. I dag blir det lowpass med 787 og 380.

6af0df96a42daa450df8f953c1631575.jpg

Ellers var jeg spent på om robertaas har overlevd gårsdagens kraftige alkoholforgiftning[emoji6] Men pasienten ser heldigvis ut til å være i grei form...

Ha en aldeles strålende dag!

Last edited:

God morgen fra OSL, OT var i overkant grådige denne gangen, så blir 8 timer i Go på sk907

God formiddag fra Snillfjorden! :)

Skyet opphold og et par plussgrader i lufta akkurat nå. Litt hes i stemmen enda, men noen kopper urtete m/honning fikser noe av den biffen. Modern og lillesøster dukker nok opp etter hvert for litt middag og familietid, så her bør en nok få ryddet litt, i det minste rydde vekk noe av julepynten som er dratt frem. Mye stress med julen hvert år, men jeg liker det.

Ellers kommer naboen hjem i dag, så da er ski-sesongens første hundepasser-økt ferdig, er nok sjanse for et par til etter nyttår. Ha en flott søndag forumister! :)

Bestigning av Burj Kalifa er først på dagens program

Pass på å få riktig billett ellers kommer du kun opp til 124. etasje.
IMG_3460.jpg

Ellers var jeg spent på om robertaas har overlevd gårsdagens kraftige alkoholforgiftning[emoji6] Men pasienten ser heldigvis ut til å være i grei form...
Vet ikke om allergi kan regnes som forgiftning, men dårlig ble jeg av den allergiske reaksjonen. Måtte utsette den planlagte turen til Mediamarkt for å kjøpe en ny liten kameraveske. Følte at den jeg hadde snart burde byttes, og på turen til flyplassen idag gikk faktisk glidelåsen på vesken. På flyplassen har jeg ikke klart å finne noe slikt og i Oslo er det vel ikke vits i å prøve å lete engang. Har ikke lyst å bruke tid i Kina på å lete etter noe slikt. Og bestiller jeg over nettet får jeg det neppe før turen dit.

Er fremdeles litt sløvet så jeg endte opp i en lounge på MUC som jeg ikke har vært i før. Den første til høyre på G-nivået etter zikkerhetskontrollen. Ser ut som at det ikke er en Senator lounge.

Fast track var forresten tregere enn Faster track også her. Tyskerne i køen var ikke særlig fornøyde.

Ha en fortsatt god en alle som har ting nogenlunde under kontroll.

Last edited:

Tja nå er det normalt ingenting som heter alkoholallergi i følge NAAF - det er mer innholdet utenom alkohol man reagerer på som regel. Men men nok om det - god søndag fra Oslo. Panikken av en mista lommebok ble mindre da man fikk en melding om at den var funnet oppe på hytta i marka - selvfølgelig i en sofakrok. Men jeg vekslet likevel en haug med euro og USD inn i NOK til dårlig kurs, så nå har jeg en haug med norske kroner i kontanter i stedet. Kjekt å ha.

1 søndag i advent gjør at det ikke er lenge til jul heller. Det markerer at det er lov å spille julesanger. :stir Og drikke julebrus.

God søndag fra Gøteborg! 😊 Etterhvert settes kursen mot Norge med NSB. Litt sliten etter et hyggelig julebord i går. Egentlig er utsjekk klokken 11 men en telefon ordnet det til 12. Bra service!
Ønsker alle en flott søndag! 😊

Tja nå er det normalt ingenting som heter alkoholallergi i følge NAAF - det er mer innholdet utenom alkohol man reagerer på som regel.
Er klar over at det er noen av stoffene som opptrer samtidig som fremkaller reaksjonen, men disse stoffene kommer man jo ikke over ellers så man kaller det likevel vanligvis for alkoholallergi for det er det det er i alle praktiske betydninger.

Innsjekkingsautomat hos Lufthansa:
1) Hvilket selskap skal man fly med? OK, noen kan jo ha flighter med forskjellige selskaper på kort tid så det kan jo være et aktuelt valg for noen, men det er så få at det ville vært bedre å ta det senere for de få det er aktuelt for.

2) Scanne pass. Ok da vet de hvem jeg er og får opp flighten jeg skal med, men neida, det hodt fremdeles ikke selv om jeg ikke har booket noen andre flighter fra eller engang via MUC.

3) Min destinasjon? Dette vet de allerede, men jeg taster inn OSL og de lurer på om jeg skal til Fornebu!! Da Gardermoen ikke er noe valg velger jeg Oslo.
attachment.php

4) Neida, det holder fremdeles ikke. Nå skal de ha bookingnummeret.

Hvem i alle dager har designet et så idiotisk system og hvem i alle dager har godkjent idiotien? :headbang

Nei, jeg var faktisk ikke utsatt for en innspilling med skjult kamera til Bad Robots.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_Robots

Attachments

• muc.jpg
    muc.jpg
    283.7 KB · Views: 632
Last edited:

1) Hvilket selskap skal man fly med?
...
2) Scanne pass
....
3) Min destinasjon?
...

attachment.php

...

Og hvis Hr Aas leser på skjermen så står det "bookingreferanse ELLER flightnummer ELLER destinasjon" Hadde du tastet referansen med en gang så hadde du sluppet det andre ;)

Er klar over at det er noen av stoffene som opptrer samtidig som fremkaller reaksjonen, men disse stoffene kommer man jo ikke over ellers så man kaller det likevel vanligvis for alkoholallergi for det er det det er i alle praktiske betydninger.

1) Hvilket selskap skal man fly med? OK, noen kan jo ha flighter med forskjellige selskaper på kort tid så det kan jo være et aktuelt valg for noen, men det er så få at det ville vært bedre å ta det senere for de få det er aktuelt for.

2) Scanne pass. Ok da vet de hvem jeg er og får opp flighten jeg skal med, men neida, det hodt fremdeles ikke selv om jeg ikke har booket noen andre flighter fra eller engang via MUC.

3) Min destinasjon? Dette vet de allerede, men jeg taster inn OSL og de lurer på om jeg skal til Fornebu!! Da Gardermoen ikke er noe valg velger jeg Oslo.
attachment.php

Hvem i alle dager har designet et så idiotisk system og hvem i alle dager har godkjent idiotien? :headbang

Nei, jeg var faktisk ikke utsatt for en innspilling med skjult kamera til Bad Robots.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_Robots

Huff har ikke akkurat gode erfaringer med de automatene til Lufthansa heller - men en tur til skranka så løser det seg som regel ganske greit og er man Star Alliance Gold så har jo gullskrankene som regel lite ventetid. En ting jeg ble imponert over en gang var hvordan SAS klarte å få sendt bagasjen igjennom Frankfurt, Bangkok, Hong Kong til Taipei. Ingen oppgave var for stor for mannen bak skranka på OSL da og tastet og tastet og ut kom det bagasjelapp hele veien. :D

God dag fra Gamle Oslo. Her er det en svært rolig søndag i heimen. Et par tyske andelår skal legges i sous vide og tilberedes med rødkål senere i dag.

Når jeg ser bilder av automatene så tenker jeg på den utrolige trasige greien med å reise fra SFX til Berlin sentrum, nærmere bestemt Alex. Heldigvis landet DY nesten 10 minutt før tiden, og fra bak i flyet var jeg først ut. Dermed kunne jeg fint klare direkte-toget. Det var en halvtime til neste kollektivmulighet til sentrum, og det var greit å komme på hotellet før 2000.

Den lange gangveien til "bunkeren" med sporene føles lang. Og så var det å finne seg en automat og når man er stresset går det dårlig, dermed så jeg ikke "kortveien" på venstre side, og prøvde å taste "Alex" - men da kom det ikke opp noe, det måtte være "Berlin Alexanderplatz"... og selvsagt, som forventet - en av myntene ble ikke akseptert, og jeg hadde ikke reserve. Prøvde så bankkort, det funket ikke. I ren desperasjon prøvde jeg mynten for 4.-5. gang, og endelig gikk det og jeg fikk ut billetten. Småspringing til det borteste sporet (selvsagt) og klarte å komme inn i toget 15 sekunder før det gikk. Godt jeg ikke reiser dit hver helg...

God søndag med eller uten evinnelige skiløp på TV!

Hepp fra havet. Dynamitt Harry gjorde jobben sin, så nå kan vi igjen røre på 6000 m med rør.

God søndag fra Trondheim
Her er det full fart med gutta krutt på Leo's Lekeland mens mor er hjemme og leser til eksamen.
Julegrantenning på tunet i ettermiddag og vips er det arbeidsuke igjen. Ha en alldeles strålende søndag :D:D:D

God formiddag fra akutten på University College Hospital i London. Var litt uheldig med innkjøpet mitt av linserens til Mia igår. Så øynene hennes har skiftet farge, vi er på legevakta og... ja.

Håper hun snart er reparert så vi kan dra på puben.

Ha en fin søndag.

Og hvis Hr Aas leser på skjermen så står det "bookingreferanse ELLER flightnummer ELLER destinasjon" Hadde du tastet referansen med en gang så hadde du sluppet det andre ;)
På hovedskjermen står bookingreferansen listet sist. Og hvordan skal man kunne vite at alt det andre de ber om først er informasjon de ikke har bruk for? De kunne jo like gjerne listet at man skal oppgi skonummer og favorittfarge.

Vi ble møtt av et utrolig syn da vi svingte av taksebanen på OSL. Ca. 10 digre sneploger stor oppmarsjert rett etter hverandre med blinklysene på på hver side taksebanen der den fortsatte. Et utrolig syn som jeg febrilsk prøvde å få opp kamera for å få foreviget, men den ødelagte kameravesken ga seg ikke og holdt på kameraet til det var for sent. :headbang

Følgeskader av uansvarlig hotelldrift. :old

@robertaas; da hadde jeg tydeligvis feil billett... Kom ikke lenger enn til 125. etasje. Men til gjengjeld gikk det på 1 minutt og 20 sekunder. Men ikke noe å utsette på utsikten. Hvor langt er det til "the top"?

@robertaas; da hadde jeg tydeligvis feil billett... Kom ikke lenger enn til 125. etasje. Men til gjengjeld gikk det på 1 minutt og 20 sekunder. Men ikke noe å utsette på utsikten. Hvor langt er det til "the top"?
Du gikk glipp av over 100 meter til, eller ca. tilsvarende Skybaren i Oslo Plaza.

attachment.php

IMG_3514.jpg

Attachments

• khalifa.jpg
    khalifa.jpg
    300.4 KB · Views: 212
Last edited:
Back