ScanVin tips nr. 3 i 2007

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens vintips kommer en dag tidligere enn planen... Men denne uken blir hektisk og i morgen er det familiemiddag med storebror og svigerinne og i den anledning kommer ukens vintips nettopp fra deres hjemstat - Washington. Columbia Crest var det broren min som introduserte for meg for over 10 år siden - den er fortsatt blant mine favoritter.

Columbia Crest Cabernet Sauvignon 1999 koster NOK 159 på Vinmonopolet. Passer godt til storfe, lam eller ost. Men! også til en god bok i go`stolen. Dyp rød farge, solbær, mynte og eik er litt av stikkordene som importøren kommer med - prøv heller selv!!!

God vin - god uke - god helg!

Noe av det jeg virkelig setter pris på med å være tilbake i Norge er tilgangen på god vin.
I helga var det på tide å finne frem en flaske som har ligget i kjelleren fra før jeg flyttet til USA, og de årene har gjort godt! Vinen ble drukket til en hjortestek med tilbehør.

Vinforum skrev våren 2004:

Produttori del Barbaresco ,Piemonte Italia
199,-

Sublim nebbiolo med flott frukt og innslag av kirsebær, høstløv, blomster og trøfler på duft. Rik og sødmefull vin med flott syrlighet i munnen og tørr og stram finish. Åpen og tilgjengelig allerede nå, men holdbar i minst ti år fremover. Tre glass i Gambero Rosso og den beste standard barbaresco fra Produttori i manns minne.
****(*)

I dag selges årgang 2003 på polet, som ikke var en årgang på linje med 1999.

barbaresco.gif

Originally posted by FBU 4EVER

Men så er vel også 1999 regnet som beste år for Barolo/Barbaresco i "manns minne"!:D

Nettopp.. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Har heldigvis noen igjen. Det burde vel være mulig å få tak i likevel?

Nam-nam... Nå skal snart de røde flaskene åpnes sammen med storebror og svigerinne...

Back