Scanvin # 27 i 2009 på scanair.no - perlende rød!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Scanvin # 27 i 2009 på scanair.no - perlende rød!

Ukens scanvin er en ltt perlende rødvin fra Campania, Italia. ikke en Lambrusco - men ikke så langt unna heller - serveres kjølig derav tidspunktet for tipset. På tide å utfordre seg selv?

Gragnano della Penisola Sorrentina 2006 koster NOK 134 på Vinmonopolet og er en lett musserende og frisk rødvin med smak av mørke bær og med et hint av lakris/anis. Passer til pasta/pizza (som jo snart blir hverdagskost for denne gutten) eller på en sval terrasse med et nytt bilblad eller 4 (som var "følget" mitt under test)

Fortsatt god sommer - fortsatt mange dager å drikke vin på....

Re: Scanvin # 27 i 2009 på scanair.no - perlende rød!

Lambrusco er da ikke så ille. Høres spennende ut den der!

Har en vininteressert besøkende som sørger for innkjøpene mens han er på besøk, og han har i dag vært ens ærend i Rosenkranzgt for å kjøpe en Le Boncie fra Toscana, som visstnok skal være så utmerket. Den går til middagen i morgen.

Lambrusco er til tider meget godt...men det er ikke alle som "tørr" innrømme at de liker`n..

Drakk mye god Gragnano da jeg ferierte på Sorrento-halvøya og Positano for noen år siden, men var faktisk ikke klar over at den var å få på polet nå. Innkjøp må gjøres!
Lambrusco kan være et meget godt valg til den litt fete maten man finner i Bologna og Modena-området. Lambrusco di Sorbara og Lambrusco Grasparossa regnes for å være de beste og drikkes til zampone (griselabber) og en pailiknende rett som inneholder spekk, sprø svinesvor, hvitløk, krydder samt parmesanost. Mener det heter burlenghi og er vanskelig å oppdrive på annet enn de mest lokale spisestedene. Godt var det iallefall!

Griselabber og rødvin med bobler?
Nei, ellers takk!!

BF:cool2

Ble selv positivt orverrasket første gang jeg fikk rødvin med bobler..

Men uansett , min vin er , fra San Fransisco tasting som jeg ble invitert til, men kunne ikke ..:drunk:

Folkens, ta en titt på tastingen

http://www.cellartracker.com/event.asp?iEvent=7840

Har ennå ikke "lært" meg Madeira - men den kommer vel med årene...

Gragnano della Penisola Sorrentina 2006 koster NOK 134 på Vinmonopolet og er en lett musserende og frisk rødvin med smak av mørke bær og med et hint av lakris/anis. Passer til pasta/pizza (som jo snart blir hverdagskost for denne gutten) eller på en sval terrasse med et nytt bilblad eller 4 (som var "følget" mitt under test)

Da har jeg bestilt 2 flasker av denne, da jeg tenkte den måtte prøves. Men så kommer spørsmålet, hvordan serveringstemperatur anbefales til musserende rødvin? Som en tilsvarende rødvin uten bobler eller noen grader kaldere?

Ser på polets sider at de anbefaler den til desserter også

.....og med det samme jeg var innom havnet en Lanson Gold Label 1998 i kurven også:D

Jeg ville nok servert den hakket kjøligere enn vanlig rødvin - som jeg jo også foretrekker forholdsvis kjølig.

En ting du glemte i dette tipset var å advare når man åpnet den. Satt i sofaen hos en kamerat og skulle åpne en flaske Gragnano til pizzaen og kjørte på som om det skulle vært en vanlig rødvin....

Resultat: En jævla fontene av rødvin som endte ut over både meg, sofa og teppe!

Men smaken var det ikke noe å si på bare så det er sagt....men vær forsiktig når denne åpnes!

En ting du glemte i dette tipset var å advare når man åpnet den. Satt i sofaen hos en kamerat og skulle åpne en flaske Gragnano til pizzaen og kjørte på som om det skulle vært en vanlig rødvin....

Resultat: En jævla fontene av rødvin som endte ut over både meg, sofa og teppe!

Men smaken var det ikke noe å si på bare så det er sagt....men vær forsiktig når denne åpnes!

Sånn er det når man åpner flasker i fylla! :drunk:

BF:colgate:

Vet ikke. Jeg våknet tidlig, sjekket forumet også gikk å la meg igjen.

Begynner ikke denne posten som ikke har noe med fly å gjøre å bli ganske OT, personlig og laaangt utenfor tema?

;) VC10

Back