Scanor , last flight sept 30 (?)

Kommer SAS att måla om alla ex SAS Norge plan så dem ser lika ut som övriga? alltså bort med Norge flaggan och in med svenska danska och norska?

Kommer SAS att måla om alla ex SAS Norge plan så dem ser lika ut som övriga? alltså bort med Norge flaggan och in med svenska danska och norska?

Er ikke flagget bare folie og dermed lett å bytte ut med de skandinaviske?

Dette burde andre kunne svare på

Men med et kort tilbakeblikk på hvor lang tid det gikk andre veien, fra SAS-flyene skulle inn i SAS Braathens og SAS Norge, så tror jeg vi kan forvente oss at det vil fly SAS fly rundt omkrign med norsk flagg i 2 år til...

Det er nok bare folie ja.
Men med et kort tilbakeblikk på hvor lang tid det gikk andre veien, fra SAS-flyene skulle inn i SAS Braathens og SAS Norge, så tror jeg vi kan forvente oss at det vil fly SAS fly rundt omkrign med norsk flagg i 2 år til...
Denne tror jeg vil gå vesentlig fortere...

Et spørsmål som ikke gjelde flygradar, men som baserer seg på info derfra nå nettopp:

Hvorfor vises to tilfeldige flyvninger som henholdsvis SAS213 og SK804? Hvorfor ikke SAS for begge - eller SK for den saks skyld? Kan det tenkes at noe fra CNO-tiden fortsatt henger igjen? (Jeg tenker ikke da på de flyverne som gjennom flere år har vennet seg til å skrive CNO og si SCANOR).

Hva skjer med AOC nå? Vil den forsvinne fra 1.10, eller vil SAS forsøke å eventuelt selge disse?

Hva skjer med AOC nå? Vil den forsvinne fra 1.10, eller vil SAS forsøke å eventuelt selge disse?

Den forsvinner med ett pennestrøk for å si det noe enkelt. Og SAS sparer drøyt 100 mill. NOK i året i driftskostnader.
AOC'er er ikke noe man kan selge. Det er myndighetenes sertifikat som de gir et flyselskap når de innfrir myndighetenes krav på en lang rekke områder. Akkurat som om du skulle velge å slutte å kjøre bil, så kan du ikke bare selge sert'et ditt til noen andre.

Et spørsmål som ikke gjelde flygradar, men som baserer seg på info derfra nå nettopp:

Hvorfor vises to tilfeldige flyvninger som henholdsvis SAS213 og SK804? Hvorfor ikke SAS for begge - eller SK for den saks skyld? Kan det tenkes at noe fra CNO-tiden fortsatt henger igjen? (Jeg tenker ikke da på de flyverne som gjennom flere år har vennet seg til å skrive CNO og si SCANOR).

Hvis dette er noe du har sett på radar de siste dagene kan det rett å slett bare være fingertrøbbel.

Før flyging setter vi inn callsign på Mode-S transponderen. Det kan være en pilot som ved feil setter in SK*** istedet for SAS***.
Tipper at du ikke vil se det etter en innkjøringsperiode.

Back