Hej
Som et led i Core SAS var det planen at sælge ud af de flyvende datterselskaber med undtagelse af Widerøe og Blue1.
Som nok bekendt kom man af med BMI og airBaltic, mens man stadig sidder på en del (10-37,5%) af Spanair, Estonian Air og Air Greenland. Hvad er udsigterne for disse, og er de stadig til salg?
Såvidt jeg forstod kom airBaltic og Estonian Air på salgslisten i sin tid fordi SAS ikke kunne overtage selskaberne 100%.
Især Estonian Air kunne vel have en plads i SAS, men nok svært i praksis når den anden hovedaktionær er en stat.
Lars
Som et led i Core SAS var det planen at sælge ud af de flyvende datterselskaber med undtagelse af Widerøe og Blue1.
Som nok bekendt kom man af med BMI og airBaltic, mens man stadig sidder på en del (10-37,5%) af Spanair, Estonian Air og Air Greenland. Hvad er udsigterne for disse, og er de stadig til salg?
Såvidt jeg forstod kom airBaltic og Estonian Air på salgslisten i sin tid fordi SAS ikke kunne overtage selskaberne 100%.
Især Estonian Air kunne vel have en plads i SAS, men nok svært i praksis når den anden hovedaktionær er en stat.
Lars