Re: SAS vurderer nye flykjøp
Helt klart. Både av meg og avisen.
Som nevnt over er det SAS sin plikt å fortløpende vurdere flyflåten så lenge selskapet er i drift.
Dette gjelder flyflåten såvel som alle andre ting vedr drift i dag og fremover.
Helt enig her, vi ser jo at SAS har en aktiv holdning til endringer i flåten sin, ref opplistingen av utstyr i tråden her. At de ser på endringer for IC-materiell er bra, da det de har i dag er ikke optimalt for for den driften man har. Ideelt sett skulle de hatt en uniform flåte med A332, og sådann kunne presse opp yield litt på noen ruter og å holde en mer enhetlig flåte.
Kan ikke forstå hvorfor du skal være så negativ til dette ved å påberope deg en like høy troverdighet som ved å anta at du tar en lotto-gevinst.
Jeg tror ikke jeg tar en lotto-gevinst, jeg tipper ikke lotto, og jeg tror ikke SAS er i en situasjon der de gjør annet enn å myse på hva man kunne hatt, for sånn situasjonen er nå så har de ikke økonomien til noe mer.
Må jeg få minne om at da tråden kom at Kjos var ute i media og drømte om Dreamliner, var det ikke noe negativt fra deg i det hele tatt foruten at Norwegian skulle være først ute på Dreamliner:
Ikke?
Sitat: "Første IC-trafikk for DY, nå skal de være så godt som først ut på Dreamliner... skal vi toppe dette nå må det bli Chicago i rutenettet og Tommy777 som fast kunde"
Det er mulig jeg glemte å legge på <ironi>-tags her. Jeg synes at det er spennende og friskt at Kjos er så frempå som han er, men på saken om IC-flygning så er det jo så langt mer i kjeften enn i luften.
Kan du forklare hva som er mere sansynlig at DY starter med IC med Dreamliner enn at SAS vurderer å benytte den i fremtiden?
Nei, det vet jeg lite om. Jeg vet jeg er en ganske lojal SAS-kunde som følger med litt, og sånn situasjonen er akkurat nå vil jeg si at begge deler er ganske usannsynlig. Men så har jeg tatt feil, i hvertfall 3-4 ganger før.
Så til det det virker som mange helst vil lese her i tråden: joda, det hadde vært storveis om vi fikk se Dreamliner i SAS-farger, jeg tror den nok hadde vært bra både for kunder og butikken sin økonomi, men i og med at dette er en fugl med så mange års leveringstid på, så tror jeg at jeg stiller meg bak de som sier at dette er nok mer en avis-agurk enn reele planer i det korte perspektivet.
Som flere har nevnt her, selv om forumet har en høy andel av SAS-ansatte så må det være lov til å være uenig, og det har vært diskutert før, at SAS kansje burde lytte mer til kunder, så da tar jeg den rollen på meg, jeg liker ikke å synes at middelmådig er bra nok.
Og på tross av alt dette så legger jeg igjen pengene mine hos SAS. Hvis ikke det er bra nok for dere i SAS at man har kunder som både kan være lojale og kritiske til det man bruker pengene på, da vet jeg ikke hva dere har tenkt å leve av.
-A