SAS vurderer flere fly

CK, som jeg sa til deg i hangaren på OSL på forrige "DO", jeg ønsker med SAS tilbake på SEA. Greit nok har jeg bare en eller to VFR turer dit hvert år, så jeg er ikke akkurat grunnlag nok. SK hadde de beste rutetider for å komme seg over dammen. I år blir det UA fra AMS via IAD med retur med LH via FRA og OSL (urk). Alt var så mye enklere med SK.

Og jeg vet ruten flys med DL fra AMS, men de er svinedyre og går mye tidligere.

Ellers er jeg enig i det meste PP sier. Håper SK gjennoppretter HKG som destinasjon.

ARN-PEK hade fem avgångar under sommarhalvåret har jag för mig.

Om SAS utökar sin flotta med fler plan hoppas jag ARN-PEK är given. Kina är en tillräcklig stor viktig marknad att stödja dubbla avgångar till Peking från ARN/CPH.

Belegget på ARN-PEK var vel aldri helt topp. Veldig fin ID rute, men ikke mye fult betalende.
I tillegg var det vanskelig å komme seg fra ARN til andre deler av Skandinavia og Europa. Den gikk rett og slett for sent.

Arlanda-Bangkok var full-lastad hela tiden enligt far min. Peking var inte hełer så illa. Problemet är det att dansken alltid ska ha allt och inte kan dela med sig.
SAS borde ha 4-5 A340 till och kanske 2 A330 fler. Då skulle man kunna få fart på ARN och OSL.

Litt på siden ... men kan nevne at Finnair hadde 122.400 interkontinentale passasjerer med 12 fly i juni, mot SAS som hadde 112.000 passasjerer med ni fly. Potensialet er stort for å ta passasjerer fra Finnairs store Asia-satsning.

Last edited:
Arlanda-Bangkok var full-lastad hela tiden enligt far min. Peking var inte hełer så illa. Problemet är det att dansken alltid ska ha allt och inte kan dela med sig.
SAS borde ha 4-5 A340 till och kanske 2 A330 fler. Då skulle man kunna få fart på ARN och OSL.

Hvis det stemmer så er det merkelig at det alltid var bra med plass når man søkte på flighter for ID reiser.
SAS sier selv at dette var ruter som ikke var i nærheten av lønnsomm drift. Desverre.

At markedet er på plass er det vel ikke tvil om, det har litt å gjøre med tidspunkter og connections å gjøre.

Hvis det stemmer så er det merkelig at det alltid var bra med plass når man søkte på flighter for ID reiser.
SAS sier selv at dette var ruter som ikke var i nærheten av lønnsomm drift. Desverre.

At markedet er på plass er det vel ikke tvil om, det har litt å gjøre med tidspunkter og connections å gjøre.

Grunnen til at vi aldri har vært i østen er vel fordi det var så vanskelig å komme seg tilbake igjen på ID billetter. Komme seg bort skulle ikke være noe problem.

Back