SAS vs Norwegian (OSL-ARN)

ILS2

ScanFlyer Gold
Kjoepte en julekalendertur med SAS Sverige (V-klasse ;) ) fra Stockholm til Milano, og skal nå bestille tilslutningsbilletten til ARN. I oeyeblikket er SAS nesten 1000 kr dyrere enn Norwegian, og evt. EB-opptjening er selvsagt bare 25%. Servicenivået ombord er like dårlig begge steder i oekonomi, og ettersom jeg kun reiser med håndbagasje, er ikke det noe problem.

SAS har avgang 06:30 - ankomst 07:30.
DY har avgang 06:45 - ankomst 07:45

Avgang ARN-LIN er 08:55.

Eneste argument for å velge SAS er at de garantert vil booke meg over på en annen flight dersom tåke eller snoe skulle forsinke flyene ut fra OSL. Kan ikke se noen grunn til at DY - som jo til vanlig sliter en del med å holde rutetidene - skal ha problemer med å komme seg avgårde tidsnok, ettersom det er dagens foerste avgang.

Hva mener dere andre?

SK vs DY. Kjoer debatt ;)

Du har alt for lite aa gaa paa og jeg anbefaler ikke aa taa DY her. Tror DY ankommer terminal 2, du kan jo selvsagt sjekke inn paa nett, men er det kun en liten forsinkelse (vaer etc) og du kommer for sent, er billetten til Milano verdiloes

Enig med Tommy777. Kansje du heller skulle se om det var en billigere tur kvelden før og heller teste det nye 747 hostellet på ARN?

Eneste argument for å velge SAS er at de garantert vil booke meg over på en annen flight dersom tåke eller snoe skulle forsinke flyene ut fra OSL.

Med to forskjellige bookinger er de vel ikke forpliktet til det, men det kan være at de gjør det allikevel.

Jeg reiste fra Oslo til Stockholm med Norwegian og videre med SAS til Helsinki i juni. Du må beregne i alle fall 30 minutter på henting av bagasje, gåturen mellom T2 og T5 (som er lang!) og ny innsjekk. Les mer i rapporten min: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=33116. Selv ville jeg fløyet dagen før og tatt en overnatting på Arlanda, alternativt tatt en tidlig avgang fra med SAS.

Back