• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS vil ha dine ideer

Hvorfor vil du ha dette? Det er jo "mega"-hassle. La oss si at man har omtrent 100 flighter i året og 50 opphold på hotell. Da får man 150 mailer med spørsmål om spørreundersøkelse. Selvfølgelig orker man ikke svare på dem alle. Da får man 150 purringer, og deretter 150 bonus-purringer.

Det er 450 mailer man må ta stilling til i løpet av et år. Skulle man svart på alle sammen ville man sittet en arbeidsdag og svart på kundeundersøkelser.

Viktigst ordet i denne er "choice". Kundene som vil svare til dette kan svare, og det hadde vært flott om det var noe ekstra poeng for det. De som ikke vil, trenger ikke å svare.

Poenget med CSS, er for SAS å få tak i veldig viktig informasjon fra kundene sine, noe som de ikke altid ha vært flink til å gjøre. Men å ha CSS er ikke poenget, det er det man gjør med tilbake meldingen som er viktig.
 
Det virker som om de fleste forslagene er totalt urealistiske med tanke på den situasjonen SAS er i for øybelikket.
 
Sånn vil det alltid være. Mange vil ha ha urealistiske forhåpninger om hva som kan gjøres og leveres, men det fine med slike kampanjer er at man kan plukke opp ting som er så nær at man ikke selv ser det .. Signaleffekten bør også være stor - se på hva som er 'mest populært' ..
 
SAS har begynt å sende svar til alle våre fine ideer!

Og da min idee om å forbedre mat servering i C Long Haul mottatt og tatt videre:

Hi JamesBond_ppk,

We have looked at your idea "Food Service in Long Haul C Class", and we love
it!

It is now “Followed by SAS”, which means that we will take a closer look
at it, and possibly make a project out of it. We are now getting started with
the business plan, the feasibility study etcetera and we'll let you know what
happens. You can follow the development here:
http://mysasidea.flysas.net/node/473

My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/


Vi får håpe at Business Casen ikke blir for negativt da... :)
 
Mine to forslag:
Use the curtain!: http://mysasidea.flysas.net/node/614
Champagne back in business, please!: http://mysasidea.flysas.net/node/454

Og min seneste idé: Copy United Airlines' famous "Channel 9"
http://mysasidea.flysas.net/node/641

Resultater:
Your fantastic idea "Use the curtain!" is now launched!

Read more here: http://mysasidea.flysas.net/node/614

Thank you for helping us to get better!

My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
We have now reviewed your idea "Champagne back in business, please!", and
although it certainly is a good idea, we are unfortunately not able to take
it further at this time. You can read more here:
http://mysasidea.flysas.net/node/454

We’re always looking for new clever ideas, so please don’t get
discouraged. We need more of your bright ideas on My SAS Idea.

My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
 
Og My sas idea har fått ny layout. Ser også at det er kommet en mobilside. Ikke sett det før.

Ny hjemmeside neste?
 
Back
Top