SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Får ikke SAS et problem med åpningen av Bangkok-ruten nå? Ser for øvrig at San Francisco er satt opp til å betjenes hele året. Noen som har kjennskap til hvordan dette kan gå opp:-)?

Får ikke SAS et problem med åpningen av Bangkok-ruten nå? Ser for øvrig at San Francisco er satt opp til å betjenes hele året. Noen som har kjennskap til hvordan dette kan gå opp:-)?

Det har vært meningen hele tiden, selv uten reservemaskinen.

USA rutene reduseres alltid om vinteren, og således frigjør kapasitet

For SAS må jo dette være utrolig irriterende, de hadde vel en opsjon på å lease en maskin til.

Nå bør jo spørsmålet heller være kommer i det heletatt den første maskinen?

Någon som vet var CC-CQG finns nu ? Den är kvar i chilenska registret men tydligen inte i LAN-trafik.

SAS utvider IC-flåten med en A340

Check-in.dk melder at flyet nå er forsinket til våren siden LAN og Airbus krangler om tilbakeleveringen fra LAN

Da er det iallfall ikke sas som har vært problemet da, men kryr det ikke av a340 der ute da? Kan en ikke bare finne en annen?

Dette er vel ikke et problem for vinterprogrammet, men det blir et problem om maskinen ikke dukker opp til sommerprogrammet. Da blir det mer innleie. Veldig synd at det skal være så komplisert å overføre et fly. Kanskje SAS burde leid inn en annen A340 i stedet?

Hvis denne leies direkte fra Airbus så håper jeg for SAS sin del at det er en viss link med flybestillingen og således potensielle rabatter

Ærgeligt at ikke SAS kunne leje Thais A340-500...kunne være cool at se sådan en i SAS farver...synd det er så dyrt at operere dem
Hilsen Ole

Starter SAS opp igjen ruta til Bangkok i vinterprogrammet, eller satser de på samarbeid med Thai?

Jeg hørte noen rykter om at det var malt om i SAS farger, stemmer det?

Dette er jo en helt utrolig situasjon. Med mindre SAS har inngått noen håpløse avtaler, må det vel være gode muligheter for å trekke seg fra dette. Men siden de tydeligvis ikke gjør det, kan det vel heller ikke haste så mye å få inn denne maskinen?

Edit:

Og der fikk jeg ved å lese ovenstående artikkel svar på alt.

Flyet er malt om.

Problemet oppstår ikke før evt. neste sommer; mer slakk i programmet på vinterstid.

Men likevel, utrolig at flyet bare står på bakken over dammen.

Last edited:

Starter SAS opp igjen ruta til Bangkok i vinterprogrammet, eller satser de på samarbeid med Thai?

Dette har ikke konsekvenser for gjenåpningen av København-Bangkok, men det vil by på problemer om SAS ikke får denne eller en annen maskin klar til sommerprogrammet.

Har ikke Lufthansa, Emirates og evt Swiss en A340 SAS kan låne i noen måneder som ikke brukes?

Mener jeg leste en plass at flere av A343erne til LH står på bakken for å redusere kostnadene..

Så da kan det jo være en mulighet for at SK kan låne en fra LH?
burde jo være enklere å få låne en maskin hos LH kontra LAN med tanke på at flyet befinner seg i EU..

Har ikke Lufthansa, Emirates og evt Swiss en A340 SAS kan låne i noen måneder som ikke brukes?

Mener jeg leste en plass at flere av A343erne til LH står på bakken for å redusere kostnadene..

Så da kan det jo være en mulighet for at SK kan låne en fra LH?
burde jo være enklere å få låne en maskin hos LH kontra LAN med tanke på at flyet befinner seg i EU..

Dette var en kjempe ide SAS med First class. Det hadde jo vert helt topp.

Spurte et par spottere om de kunne ta bilder av flyet i Santiago. Fikk svar tilbake at flyet dro fra Santiago i LAN farger for en tid siden. Flyet er malt om og befinner seg for øyeblikket et helt annet sted.

Ja, de flyr jeg titt og ofte. Går fast på Atlanta.

Sier litt om de som bor der ;) hehe

Er enig med Ole her, få inn en A345 fra Thai eller bedre SQ. Hadde mileage runnet den konstant. A345 er så utrolig vakkert!

Back