Jeg for min del noterer meg like mange usakligheter fra begge hold, barnehagenivået deler seg jevnt utover på nasjonalitetene. Vær så snill; disse debattene må løftes opp på et nivå slik at det faktisk er noe vits i å lese innleggene. Den evige SAS/DY/OSL/ARN/CPH-debatten begynner å få et tragikomisk preg.
ikke präcis det du leder efter, men den her tabel giver et nogenlunde indblik i rutefordelingen ud af cph, osl og arn: (tallene er fra 2009)
A Scandinavian benchmark
CPH has the most passengers and the largest number of routes/destinations of all the major airports of Scandinavia. The benchmark beneath is from 2009:
Dersom jeg ikke misforstår denne tabellen fullstendig så påstår CPH at de har 13 ruter til andre flyplasser i Skandinavia og at OSL har 8???!!
Etter en rask sjekk på Wikipedia så har OSL 30 ruter til andre flyplasser i Skandinavia - over dobbelt så mange!
Jeg må si det er urovekkende at benchmarkingen og salgsargumentene CPH bruker mot flyselskapene er direkte løgn!!
En kan jo begynne å lure på hvilken av flyplassene som er best egnet dersom en primært ønsker en rute til Skandinavia med feed videre...
Du mener vel 30 ruter i skandinavien, hvis indenrigsruterne tälles med ? for ja, saa kommer osl op paa over 30, som tabellen ogsaa siger, hvis du lägger skandinaviske + indenrigsruter sammen![]()
skal ikke kunne sige det, men du mener vel ikke at osl har 30 ruter til danmark og sverige ?
Hallo PP, se hva det står ovenfor på Benchmarks-siden - tallene gjelder for 2009
2009 er gammel historie og IATA-basen du viser til benytter gammel historie (2009-tallene), selv om tallene er kanskje er hentet ut i juli 2010 fra basen så er de ikke nyere en de er.
Ferskvaren sier 138 direkte-destinasjoner fra OSL og av disse er 24 innenlands - punktum finale. Heldigvis er Internet ferskvare, men tydeligvis er ikke sidene til CPH ferskvare når det ikke er hensiktsmessig for CPH.
hvordan ble dette en OSL vs CPH-debatt?
Back on track, og PP og KGL kan ta ti minutter.... ;-)
Så er børnehave niveauet endnu engang nået forummet.
Kære venner, i den virkelige verden (langt væk fra dette forum) sidder der analytikere og regner alle disse tal grundigt igennem. Ruteudvikling baseres på analyser, opnåede pax tal, yield m.m.m. Ruteudvikling baseres ikke på at man vil skade en lufthavn, og fremme en anden. Det er benhård virksomhedsledelse der kommer ind her, og hvordan man bedst muligt kan skabe overskud i virksomheden.
Rute Dato for ekspansion Tidstabel
CPH-ARN-CPH 01-sep-10 13.25-14.35, 15.15-16.25
CPH-ARN-CPH 02-sep-10 21.00-22.10, 06.30-07.45
CPH-BGO-CPH 20-sep-10 22.50-00.10, 06.35-07.55
CPH-SVG-CPH 31-okt-10 22.50-00.10, 06.35-07.55
CPH-OSL-CPH 27-mar-11 13.35-14.45, 15.25-16.35
OSL-ARN-OSL Efter sommerferien 2010 12.30-13.30, 14.30-15.30
ARN-OSL-ARN Efter sommerferien 2010 20.00-21.00, 21.30-22.30
Takk for info til de som har bidratt med nyttig informasjon. Jeg spurte etter europeiske SAS-destinasjoner fra CPH (utenom norske) og europeiske destinasjoner for OSL+TRF+RYG (utenom norske)
Kan det virkelig passe at det er like rutetider til SVG og BGO og at det er like lang flytur fra CPH til BGO som til SVG??
BF:cool2
Reisetiden fra København til Stavanger er alltid satt opp til 1 t. og 15 min, mens den er 5 minutter lenger til Bergen.
Men jeg synes snart det er på tide at SAS utvider KRS-CPH også med en avgang til i døgnet. Dagens 3 synes jeg ikke skaper et godt nok tilbud. På vei hjem fra BKK nå sist måtte jeg vente 5 timer på CPH. Det er litt kjedelig på vei hjem, selv om jeg foretrekker å vente på CPH mange ganger over det å vente på OSL eller ARN.
Også prisene på KRS-CPH er veldig høye noe som tyder på godt belegg. Med litt flere forbindelser ville kanskje prisene gå ned, og dermed trekke flere pax? Det er jo lov å håpe!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.