SAS udvider i Aarhus

I følge en artikkel bak betalingsmur hos check-in.dk har belegget på SAS sin satsning til nå vært under 50%. Så noe sier med det koster endel for de som står bak og subsidierer denne satsningen

Hvor længe vil/skal skatteyderne putte penge i det bundløse hul?

Få nu lukket Ebeltoft Lufthavn sammen med Karup - og lad væksten ske i de to reelle lufthavne i VestDanmark: BLL og AAL. Der er ikke og blir ikke økonomi i AAR og KRP

I følge en artikkel bak betalingsmur på check-in.dk vil SAS redusere CPH-AAR med 18 ukentlig (ca 2,5 daglig rundtur), så tydeligvis behovet ikke helt var der

Jeg synes ikke dette er så unaturlig. De har jo opprettet flere utenlandsruter fra AAR og da er det jo færre som har behov for å reise via CPH for å komme seg ut i verden.

Espen

Jeg synes ikke dette er så unaturlig. De har jo opprettet flere utenlandsruter fra AAR og da er det jo færre som har behov for å reise via CPH for å komme seg ut i verden.

Espen

Ja, men husk at SAS jo økte AAR-CPH samtidig som de startet de nye rutene, husker jeg rett [emoji6]

AAR-MUC vil går 4x ukentlig til vinteren. Vet ikke om noen av de andre CRJ destinasjonene som ikke er typiske sommerruter får noen justering

Er det kommentert noe sted at BA Sun-Air har lagt ned OSL-AAR? Det ble vel ikke lett aa konkurrere mot SAS der. De staar iallefall ikke paa tidtabellen paa aar.dk
https://www.aar.dk/content/tidstabeller

Nei tror ikke det er kommentert. Jeg oppdaget det selv i helgen. Den ruten har de jo virkelig fløyet lenge. Tror nok de merker konkurransen på alle sine Oslo-ruter. Ser at de nå flyr BLL-AAL-OSL nå på noen avganger slik at de har byttet ut AAR med BLL. Rutetabellen deres er ikke lett å lese men kan se ut som de har kuttet på OSL-BLL også. Det er jo veldig konkurranse på BLL fra Oslo.

AAR-MAN med CRJ-900 starter 1 april, med 3x ukentlig. Usikker på om dette er netto økning eller på bekostning av en annen destinasjon/frekvenser

Back