• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS trafikktall oktober 2019

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Gode oktobertall, i tillegg nevnes bedre årsresultat enn tidligere varslet.

SAS’ outlook in the third quarter report was “that it will be challenging to reach a positive result before tax and items affecting comparability in fiscal year 2019”. As a result of strong passenger figures and an improved unit revenue, the outlook is revised as SAS’ earnings before tax and items affecting comparability is estimated to be in the range of SEK 700-800 million for the fiscal year 2019.

– Despite a challenging year we are pleased with a strong performance across our operations during the last months of fiscal year 2019. We are encouraged by an improved supply/demand balance in Scandinavia and that our product offering combined with our determined efforts toward more sustainable air travel continues to attract more customers to fly with us, says Rickard Gustafson, CEO of SAS.

SAS’ total traffic capacity increased with 2.2% and the number of passengers increased with 3.6% compared to October 2018. Regularity and punctuality also showed a strong improvement with an increase of 0.8 percentage points and 1.5 percentage points respectively.

Domestic revenue passenger kilometers (RPK) increased by 5.7% across the three Scandinavian countries. The growth was also substantial on European/Intrascandinavian routes where RPK increased with 5.5%. Total passenger load factor increased with 0.7 percentage points to 76.3% and supported an improved currency adjusted unit revenue and yield, which increased with 2.3% and 1.6% respectively.

Tabeller og tall ligger her: https://www.sasgroup.net/en/expecte...ated-on-the-back-of-strong-passenger-figures/
 
Positive resultatsvarsler er jo ikke helt dagligdags

Ellers interessant at de fremdeles trekker frem sine tall for Sverige som er motsatt av markedet.

Veksten i Europatrafikken er også litt overraskende, da det jo ikke akkurat ser ut som de dumper billetter, gitt utviklingen i yield
 
Last edited:
Det var overraskende, men positivt, at resultatene bedrer seg i en tøff bransje. Kanskje SAS overlever, på sikt likevel.
 
Det var overraskende, men positivt, at resultatene bedrer seg i en tøff bransje. Kanskje SAS overlever, på sikt likevel.

Positivt, men ikke så overraskende. Tiden da man trodde SAS var kjørt, er over for en god stund siden. Den tiden har DY satt seg i istedet.
 
Positive resultatsvarsler er jo ikke helt dagligdags

Ellers interessant at de fremdeles trekker frem sine tall for Sverige som er motsatt av markedet.

Veksten i Europatrafikken er også litt overraskende, da det jo ikke akkurat ser ut som de dumper billetter, gitt utviklingen i yield

Hvor læser du, at tallene for Sverige trækkes frem? Oktober-pressemeldingen har da ikke noget konkret om svensk trafik?
 
Hvor læser du, at tallene for Sverige trækkes frem? Oktober-pressemeldingen har da ikke noget konkret om svensk trafik?



Ser jeg var litt unøyaktig i formuleringen, men i pressemeldingen sier jo SAS de er fornøyd med utviklingen med innenrikstrafikken i alle de tre landene
 
Positivt, men ikke så overraskende. Tiden da man trodde SAS var kjørt, er over for en god stund siden. Den tiden har DY satt seg i istedet.
Det spørs på hvem som «tror». Det finnes mange meninger i den sammenhengen, hvem som overlever, eller ikke. Det virker iallefall, som svært få andre selskap, viser interesse for å kjøpe SAS. Det er en indikasjon.
 
Back
Top