Originally posted by EB
Tommy777! Kjos er ikke slesk! Snarere foLkelig med tjukk "L"...og det fungerer veldig godt i Norge!
Slutter meg til din uttalelse her EB.

Originally posted by EB
Tommy777! Kjos er ikke slesk! Snarere foLkelig med tjukk "L"...og det fungerer veldig godt i Norge!
Originally posted by imm
Bra det går oppover, men interessant å se, som du skriver KGL, at oppgangen i stor grad skyldes Spanair, og tildels også FlyMe.
Det blir spennende å se regnskapstallene.
8% økning i passasjertallet og kabinfaktor på 80%, hvordan er disse tallene i forholdt til andre europeiske selskap?
Norwegian: 18% økning, kabinfaktor 91%
Ryanair: 21% økning, kabinfaktor 90%
kom med tall for andre selskaper dere som har det.
Originally posted by imm
Bra det går oppover, men interessant å se, som du skriver KGL, at oppgangen i stor grad skyldes Spanair, og tildels også FlyMe.
Det blir spennende å se regnskapstallene.
8% økning i passasjertallet og kabinfaktor på 80%, hvordan er disse tallene i forholdt til andre europeiske selskap?
Norwegian: 18% økning, kabinfaktor 91%
Ryanair: 21% økning, kabinfaktor 90%
kom med tall for andre selskaper dere som har det.
Men hvis det er så dårlig butikk å fly til Kirkenes om vinteren burde jo noen i SAS ta affære og legge ned den ruta om vinteren da. Som det ble sagt før; SAS (eller DY) sin oppgave er å tjene penger til sine aksjonærer, ikke å gi innbyggere i enhver liten bygd tilbud om å fly.Originally posted by Flyer
Originally posted by imm
Bra det går oppover, men interessant å se, som du skriver KGL, at oppgangen i stor grad skyldes Spanair, og tildels også FlyMe.
Det blir spennende å se regnskapstallene.
8% økning i passasjertallet og kabinfaktor på 80%, hvordan er disse tallene i forholdt til andre europeiske selskap?
Norwegian: 18% økning, kabinfaktor 91%
Ryanair: 21% økning, kabinfaktor 90%
kom med tall for andre selskaper dere som har det.
Utrolig imponerende med kabinfaktor over 90, men det kan ikke sammenliknes med nettverksselskaper som SAS. De vil aldri ha en så høy kabinfaktor.
For å ta ett eksempel: SAS flyr til Kirkenes hele året for å gi et godt helårstilbud. DY flyr til KKN seks uker om sommeren når de kan ha høy kabinfaktor. Hvis alle hadde "melket" slik ville altså KKN kun hatt flytilbud om sommeren.
Ikke noe galt i måten DY tenker, de flyr jo når det er flest passasjerer, men SAS som flyr hele året kan dermed ikke få like høy kabinfaktor.
Originally posted by Balle Chlorin
Men hvis det er så dårlig butikk å fly til Kirkenes om vinteren burde jo noen i SAS ta affære og legge ned den ruta om vinteren da. Som det ble sagt før; SAS (eller DY) sin oppgave er å tjene penger til sine aksjonærer, ikke å gi innbyggere i enhver liten bygd tilbud om å fly.
Originally posted by EB
Tommy777! Kjos er ikke slesk! Snarere foLkelig med tjukk "L"...og det fungerer veldig godt i Norge!
Men hvis det er så dårlig butikk å fly til Kirkenes om vinteren burde jo noen i SAS ta affære og legge ned den ruta om vinteren da. Som det ble sagt før; SAS (eller DY) sin oppgave er å tjene penger til sine aksjonærer, ikke å gi innbyggere i enhver liten bygd tilbud om å fly.
Originally posted by Flyer
Originally posted by imm
Bra det går oppover, men interessant å se, som du skriver KGL, at oppgangen i stor grad skyldes Spanair, og tildels også FlyMe.
Det blir spennende å se regnskapstallene.
8% økning i passasjertallet og kabinfaktor på 80%, hvordan er disse tallene i forholdt til andre europeiske selskap?
Norwegian: 18% økning, kabinfaktor 91%
Ryanair: 21% økning, kabinfaktor 90%
kom med tall for andre selskaper dere som har det.
Utrolig imponerende med kabinfaktor over 90, men det kan ikke sammenliknes med nettverksselskaper som SAS. De vil aldri ha en så høy kabinfaktor.
For å ta ett eksempel: SAS flyr til Kirkenes hele året for å gi et godt helårstilbud. DY flyr til KKN seks uker om sommeren når de kan ha høy kabinfaktor. Hvis alle hadde "melket" slik ville altså KKN kun hatt flytilbud om sommeren.
Ikke noe galt i måten DY tenker, de flyr jo når det er flest passasjerer, men SAS som flyr hele året kan dermed ikke få like høy kabinfaktor.
Originally posted by Tommy777
Originally posted by EB
Tommy777! Kjos er ikke slesk! Snarere foLkelig med tjukk "L"...og det fungerer veldig godt i Norge!
Helt enig at Kjos var folkelig. Ikke enig i at han er det naa lengre. Fra aa vaere en folkelig, noektern og ydmyk kar, har han de siste par aarene blitt mer og mer slesk.
Jeg tror folk i Norge har begynt aa gjennomskue han..
Originally posted by MartinL
Originally posted by Tommy777
Originally posted by EB
Tommy777! Kjos er ikke slesk! Snarere foLkelig med tjukk "L"...og det fungerer veldig godt i Norge!
Helt enig at Kjos var folkelig. Ikke enig i at han er det naa lengre. Fra aa vaere en folkelig, noektern og ydmyk kar, har han de siste par aarene blitt mer og mer slesk.
Jeg tror folk i Norge har begynt aa gjennomskue han..
Slesk fordi han paa faa aar har gjort det mulig for alle i Norge aa fly?
Slesk fordi han driver et av verdens hurtigst ekspanderende flyselskaper fra lille Norge?
Slesk fordi han har aapnet et nytt marked for reisende i Norge og samtidig mest sannsynlig reddet SAS fra at en stygg konkurrent etablerte seg i Norge i kjolevannet av Braathens fusjonen?
Slesk fordi han aldri har latt en internkomflikt gaa utover sine reisende?
Slesk fordi han naa ogsaa klarer aa levere penger av driften?
Slesk fordi han har gitt de mindre byene i Norge et utenlandstilbud de tidligere bare kunne dromme om?
Slesk fordi han har skapt hundretalls av nye arbeidsplasser?
Slesk fordi han trass i et lavpriselskap struktur, tar mer ansvar for sine pax enn noe annet lavprisselskap?
Eneste grunnen jeg kan komme paa at Kjosern er slesk er fordi han har baller til aa gjoere noe som i Norge ikke er lov, aa satse og hoeste suksess! Ja vi elsker janteloven!
Originally posted by LN-KGL
Synes dere to kara Tommy777 og CK bør jekke dere ned litt. Økningen i passasjerantallet til SAS Group, og jeg sier Group, var temmelig nøyaktig 50% av antall DY-passasjerer i juli. Hva var så årsaken til denne fantatiske fremgangen?
Den største økningen stod SAS Sverige for med sine +22,1%. Når tallene fra Stockholm-Arlanda ble sluppet tidligere i dag ble min mistanke styrket - årsaken er FlyMe no more.
SAS Danmark og SAS IC kan settes i samme bås med 1% og noe i pluss.
SAS Norge er bare sorgen med sine -2,5%, har de gått i dvale? Det virker i hvert fall som det bare et forretningsministerium som styrer skuta. En situasjonsrapport fra juli, DY er nå 74% av SAS NO (2006 54%, 2005 29% - aner vi en utvikling?).
Så til de heleide datterselskapene:
Best i klassen er helt klart airBaltic med sine +45,6% - hvis de fortsetter slik er det ikke lenge før de tar igjen SAS Sverige.
Spanair er det absolutt største datterselskapet i SAS og med et pluss på 19,4% og dette tilsvarer 58% av den totale økningen til SAS Group. Det er ikke svensker, dansker, nordmenn, finner eller baltere en bør takke, men drivende gode spanjoler som bl.a. har profitert på vårt gode regnvær her i nord.
Eneste hyggelige positive nyhet fra Norge kommer fra Widerøe med sine +3,7%, men de er da ikke så store så at de drar i den store sammenhengen.
Blue1 ja, -5,6% - need I say more.
Hvilke konklusjoner kan så trekkes hvis en tenker på juli separat:
- Selg SAS og behold Spanair
- At konkurrenter går konkurs er bra
- La airBaltic fly turistene - vi i SAS gidder ikke, og så har de forretningsreisende har tatt ferie (eller Skyper de bare?)
Noen flere kritiske røster?
:lol:hvis en tenker på juli separat:
Originally posted by LN-KGL
Hvilke konklusjoner kan så trekkes hvis en tenker på juli separat:
- Selg SAS og behold Spanair
- At konkurrenter går konkurs er bra
- La airBaltic fly turistene - vi i SAS gidder ikke, og så har de forretningsreisende har tatt ferie (eller Skyper de bare?)
Originally posted by LN-KGL
P.A. Viking fra quotet meg fra en annen tråd - den om julitrafikken i SAS.
Så derfor har også du misoppfattet det jikswoboB - du må sluttet å kryssreferere P.A. :angry:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.