SAS trafikktall 2024 (og 2025)

Re: SAS trafikktall 2024

Nå er det jo en del NEO'er med problemer også, da ... Valgte de noengang motorer?
 
Re: SAS trafikktall 2024

Mulig mer driftssikkert? Boeing har jo hatt en del issues. Men det er vel mest med Dreamliner, både batterier, motorer som eksploderer, osv. Sistnevnte et Rolls Royce problem så klart, men. Var mye stang ut for Norwegian en periode.

Dette var jo et ganske irrelevant svar på spørsmålet.
 
Re: SAS trafikktall 2024

Nest best i punktlighet i Europa i september, bare slått av Iberia Express.

https://www.businesstravelnewseurope.com/Air-Travel/European-flight-cancellations-jump-in-September

Iberia Express was named the ‘most on-time’ European airline in September, with 85.1 per cent of its 3,725 flights arriving on time. SAS was the second-best performer, with 82.5 per cent of its 20,827 flights arriving on time, and Air Europa was third with 80.1 per cent of its 5,853 flights on time
 
Re: SAS trafikktall 2024

Nesten mer PR enn statistikk: Men her hevder SAS kundene deres resiet mest nå i høstferien:

https://www.sasgroup.net/newsroom/p...eisefavoritter-blant-nordmenns-hostferievalg/

Nordmenn fløy i hopetall til London, Brussel, Amsterdam, Milano og Paris denne høstferien, mens New York fortsatt var favoritten for de som ville krysse Atlanteren. Samtidig dukket det opp nye reisefavoritter med klart økende popularitet.

Milano, Amsterdam, Zürich og Athen så alle en markant økning i etterspørsel denne høstferien.
 
Re: SAS trafikktall 2024

Andre på ankomstpunktlighet, første på avgang. For øvrig nr 10 i verden av store selskaper på ankomst hittil i år
 
Re: SAS trafikktall 2024

Forbedringen på punktlighet er merkbart imponerende, ikke bare på papiret men også av egen erfaring. Var en periode etter COVID hvor det knapt var et fly som var i rute, opplevdes det som iallfall.
 
Last edited:
Re: SAS trafikktall 2024

Forbedringen på punktlighet er merkbart imponerende, ikke bare på papiret men også av egen erfaring. Var en periode etter COVID hvor det knapt var et fly som var i rute, opplevdes det som iallfall.

Samme opplevelse her. SAS var helt ubrukelig en lang periode post-covid. De har klart å snu skuta, det tok tid, men nå kan man faktisk booke SAS når man MÅ være på sted X innen klokken Y.
 
I følge PR sjefen i Norge hadde SAS 2.8 millioner passasjerer i juli. Litt avhengig av hvor mye de har rundet opp, betyr det en vekst på rundt 10%. Og alt tyder på all denne veksten var på CPH.
 
Back
Top