SAS to release 300,000 Low-price tickets on March 30

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Scandinavian Airlines Sverige
SE-195 87 Stockholm, Sverige
Telefon: +46-8-797 0000

SAS to release 300,000 Low-price tickets on March 30

In the early hours of March 30, Scandinavian Airlines Sweden will
commence sales of 300,000 low-price tickets costing SEK 450 on all
domestic destinations in 2005. Tickets for SEK 450 are guaranteed on all
departures. The fare includes all taxes and fees and applies to booking
made at www.sas.se. It is also possible to book through travel agencies
or by telephone.

"We know that people want to fly with SAS," says Anders Ehrling,
President of Scandinavian Airlines Sweden. "With our new low fares and
the highest number of destinations and departures, it will be attractive
for everyone to fly with us."

The release of these tickets also marks the launch of the new domestic
concept, Nya Inrikesflyget. This includes the premiere of the new
version of www.sas.se for domestic travel, where it is simple to book
and combine one-way flights in the new categories called Fix, Flex or
Full Flex. And on board, sales of the new domestic menu will commence.


"Through Nya Inrikesflyget, it will be easier to check in and fly with
SAS," says Anders Ehrling. "It means that we have an offering that is
difficult to match. We can fly our passengers at low fares to all of our
destinations and take them onward within Sweden or to European
destinations."

For further information, please contact:

Anders Ehrling, President of Scandinavian Airlines Sweden, Tel + 46 8
797 1937
Andris Zvejnieks, Communications Director, Scandinavian Airlines Sweden,
Tel +46 70 797 4239
Scandinavian Airlines Sweden's press service, Tel +46 8 797 3330

Brief facts regarding SAS Scandinavian Airlines Sverige AB, a subsidiary
within the SAS Group:
Passengers per year: Approximately 6 million
Aircraft: 42
Employees: 2,800
Takeoffs/landings: 300 per day
Destinations: 44, from and within Sweden.
Scandinavian Airlines is currently the airline that sells most low-fare
tickets in Sweden.

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Waymaker http://www.waymaker.net
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=83370&fn=wkr0001.pdf
 
Kun svensk innenriks, ser det ut til ......

In the early hours of March 30, Scandinavian Airlines Sweden will
commence sales of 300,000 low-price tickets costing SEK 450 on all
domestic destinations in 2005.

Dette er vel moidellert etter Ryanair:

This includes the premiere of the new
version of www.sas.se for domestic travel, where it is simple to book
and combine one-way flights in the new categories called Fix, Flex or Fux.


Sorry .. jeg bare maatte! :p
 
Nå starter blodkrigen i Sverige. Tipper SAS kommer til å kjøre et beinhardt løp i Sverige for å vise muskler. Mitt spørsmål blir: har noen kjennskap til konkurranselovgivningen i Sverige ? Har man fornyet denne slik man har gjort i Norge?
Og er den like streng?
 
Endelig kommer også SAS Sverige med samme prisstruktur og webløsning som SASBraathens har hatt stor suksess med. Kjempemorsomt at SAS nå skraper sine dårlige Resaid baserte bookingsystemer og velger samme Amadeus plattform som våre venner i Norge har hatt en voldsom salgsvekst med.
Det som skjer nå, er at de i Sverige endelig får et online bookingverktøy for å hamle opp med de andre utfordrerne i Sverige. :up:
 
Originally posted by morr
Nå starter blodkrigen i Sverige. Tipper SAS kommer til å kjøre et beinhardt løp i Sverige for å vise muskler. Mitt spørsmål blir: har noen kjennskap til konkurranselovgivningen i Sverige ? Har man fornyet denne slik man har gjort i Norge?
Og er den like streng?

Konkurranseloven i Sverige er såvidt jeg vet nokså lik den nye norske loven (og igjen nokså lik EUs konkurranselovgivning). Det som er det sentrale i både den norske, svenske og europeiske lovgivingen er at det er et eksplisitt forbud mot misbruk av dominerende stilling. Forbudsformuleringen er ny i konkurranseloven av 1. mai 2004. Det samme er KT sin mulighet til å ilegge overtredelsesgebyr på inntil 10% av omsetningen. Denne muligheten har også det svenske Konkurrensverket. Tidligere var det slik at man (i Norge..) kun kunne beordre opphør i en "uønsket" aktivitet, som var til skade rent konkurransemessig.

jy
 
Originally posted by CK
og i dag er nye sas.se på plass!
Klarer ikke helt å se den store forskjellen på siden deres. Forsøkte f.eks å bestille billett mellom Jønkøping og Arvidsjaur...og fikk samme bildet som tidligere.
 
Originally posted by DY
Originally posted by CK
og i dag er nye sas.se på plass!
Klarer ikke helt å se den store forskjellen på siden deres. Forsøkte f.eks å bestille billett mellom Jønkøping og Arvidsjaur...og fikk samme bildet som tidligere.

Gäller endast SAS egna inrikes flygningar. Inte Skyways codeshares.
 
Originally posted by DY

Klarer ikke helt å se den store forskjellen på siden deres. Forsøkte f.eks å bestille billett mellom Jønkøping og Arvidsjaur...og fikk samme bildet som tidligere.

Jeg tror ikke de er helt klare ennå for avganger som SAS ikke flyr selv slik som de du har prøvd. Men morsomt er hvis du ser øverst i vinduet etter at du trykker på Visa Avgånger så står det "SAS Braathens"
 
Ser at SAS.se har bedre vilkår enn SAS Braathens har på sine billigste billetter og det er at man kan booke om en gang i samme bookingklasse mot et tillegg på 250 kr.
 
Originally posted by Superhai
Ser at SAS.se har bedre vilkår enn SAS Braathens har på sine billigste billetter og det er at man kan booke om en gang i samme bookingklasse mot et tillegg på 250 kr.

tja, hvor ofte vil du klare å benytte deg av den muligheten? Kjøper deu en skikkelig billigbillett i mars for reise i juli, vil det jo ofte være utsolgt i den bookingklassen (og dermed kan du ikke booke om i det hele tatt) når du står der tre dager før du skulle ha reist og du vil endre. Jeg tror personlig det ikke er noe smart trekk å tillatte ombooking av "FIX" billettene
 
Originally posted by P.A. VIKING
50.000 biletter solgt på 5 dager, ikke så ille det ...

/G
10.000 billetter på en dag er ikke ille...(i snitt). Er dette t/r-billetter, eller envegesbilletter? Antallet 50.000 sier kanskje ikke så mye når en ikke vet hva SAS Sverige "normalt" selger på en dag.... Noen som kanskje har et referanse-tall?
 
Back
Top