SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Virker som SAS er sapass desperate Etter cash at de har utvidet "Now or Never" frem til 20.Juni. Streiken ma ha kostet selskapet ekstremt dyrt...

Kan fly ufattelig billig til London - både i Go og Plus, og særlig gunstig hvis man samler segmenter og flyr via andre byer.

Kan fly ufattelig billig til London - både i Go og Plus, og særlig gunstig hvis man samler segmenter og flyr via andre byer.

Hvilke datoer ser du på? Fant ikke noen rimelige når jeg lette..

Er sas.no/se/dk nede? Klarer ikke laste inn i det hele tatt...

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Så er det ny friends&family kampanje hos SAS:

http://vip.flysas.net/vip/?t=1&cc=no
Passord: friends2016

Det er ingen "fare" ved å benytte seg av dette tilbudet? Mener å ha lest et sted at noen gjorde seg vanskelige (?).

Uansett mye å spare på enkelte strekninger, ja. Ellers synes jeg det er noen vanvittige priser innenriks for tiden - jevnt over 1.800 kr t/r OSL-AES i stort sett hele august. Man kommer seg jo nesten til hele Europa for en billigere penge. :headbang

NB! Hvis noen bestiller Vip Plus utenriks, vær klar over følgende:

Refundering: Billett og drivstoffavgift er ikke refunderbare.
Det er vel feil? Om man leser detaljerte prisregler, får en opp tilsynelatende vanlige Plus intra-Europa-regler:
1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY FARE COMPONENT 1 ADT OSLCPH SK BFFWEB PU 1 N FCL: BFFWEB TRF: 903 RULE: EMPF BK: B PTC: ADT-ADULT FTC: WU -PREMIUM ECONOMY UNRS PE.PENALTIES BASE FARE CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED. NOTE - WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON- REFUNDABLE FARE 1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL BE REFUNDED. 2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED 3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.FUEL > SURCHARGE/YQ AND SECURITY SURCHARGE/YR IS REFUNDABLE
Men jeg ser at det står at de ikke er refunderbare på enkle prisregler for VIP Plus.

Last edited:

Det er vel feil? Om man leser detaljerte prisregler, får en opp tilsynelatende vanlige Plus intra-Europa-regler:

[...]

Men jeg ser at det står at de ikke er refunderbare på enkle prisregler for VIP Plus.

Så burde man antakeligvis ta et skjermbilde e.l. av de detaljerte prisreglene i tilfelle det skulle oppstå trøbbel med SAS. Det står også ikke-refunderbare i mailbekreftelsen. Antakeligvis er det en IT-feil eller noe, for Vip Plus innenriks virker å være refunderbart også i enkle prisregler. Men greit å ha dokumentasjonen klar i tilfelle det skulle bli noen uoverensstemmelser med SAS.

Kan vel være det er ment for interkontinentale reiser. De er ikke refunderbare i billig plus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan vel være det er ment for interkontinentale reiser. De er ikke refunderbare i billig plus.

Sent from my iPhone using Tapatalk
IC-Plus Saver/VIP er refunderbare mot gebyr på 300EUR.

Gjelder den vanlige 24 timers angrefristen også for disse VIP-billettene, slik som på vanlige SAS-billetter........?

Det er ingen "fare" ved å benytte seg av dette tilbudet? Mener å ha lest et sted at noen gjorde seg vanskelige (?).

Kanskje ikke den "faren" du tenker på, men de er mindre fleksible enn man kanskje skulle forvente. Man får ikke endret dem online. Pluss bookes i A-klasse, men (muligens etter at tilbudsperioden er over) kan ikke bookes om til flighter uten reprising og betaling av mellomlegg, selv om det er A-klasse ledig på den aktuelle nye flighten. Har sågar vært borti at agenten ikke har klart å prise endring og bare bedt meg kansellere og booke ny billett, så det er åpenbart noe i systemet som behandler disse annerledes. Kansellering (på innenriks) har vært uproblematisk, men må også gjøres via telefon.

Last edited:

Kanskje ikke den "faren" du tenker på, men de er mindre fleksible enn man kanskje skulle forvente. Man får ikke endret dem online. Pluss bookes i A-klasse, men (muligens etter at tilbudsperioden er over) kan ikke bookes om til flighter uten reprising og betaling av mellomlegg, selv om det er A-klasse ledig på den aktuelle nye flighten. Har sågar vært borti at agenten ikke har klart å prise endring og bare bedt meg kansellere og booke ny billett, så det er åpenbart noe i systemet som behandler disse annerledes. Kansellering (på innenriks) har vært uproblematisk, men må også gjøres via telefon.

Med såpass billige billetter, så er det ikke til å komme vekk fra at man må forvente seg litt umake dersom man skal ombooke, men det skal også sies at jeg har fått ombooket en Vip Plus i A-klasse lenge etter tilbudsperioden for et nokså lite mellomlegg (type 60 kr. eller noe, men riktignok like fordømt fra A-klasse til A-klasse). Det som ofte også påvirker, er at pris på et leg (type utreise) som ikke endres også kan endre seg dersom man endrer et annet leg (type retur).

Kansellering har normalt vært uproblematisk, også på utenlands, men jeg er spent på hvordan de håndterer det nå som de 'enkle' prisreglene sier ingen refusjon, mens Amadeus sier refusjon.

Kansellering har normalt vært uproblematisk, også på utenlands, men jeg er spent på hvordan de håndterer det nå som de 'enkle' prisreglene sier ingen refusjon, mens Amadeus sier refusjon.

Ingenting å være spent på, så lenge det dreier som om intra-Europa. Kansellering er fortsatt uproblematisk, bare en liten IT-feil på norsk Bolagsside.

Status
Not open for further replies.
Back