SAS til motsøksmål mot Norwegian

Re: SAS til motsøksmål mot Norwegian

Det er nesten så jeg mistenker SAS for å gå til sak mot DY bare for å vise hvor usakelig hele saken egentlig er....
Enig. Jeg kjenner noen av de involverte, og jeg tror de er "uskyldig dømt". Dette blir for teit.

Jeg tror flyinteresse er stikkordet.

La SAS og DY konkurrere med faire medler om passajerer, inntekter og kundeomdömme. Det hjelper ingen kunde nar begge selskaper bruker betraktelige ressourcer i retts-strider. Disse penger kan man bedre donere til sosiale prosjekter eller bruke til produkt-forbedring. Og jeg tror at alle potensielle kunder önsker seg a lese oppskrifter som "SAS og Norwegian forbedrer produktet - kampen om kundene skjerpes" og ikke denne "SAS og Norwegian slas igjen i domstoler..."

Enig Richard!

SAS mener vel at dette som har skjedd ikke er ulovlig - men siden Retten var av en annen oppfattelse går nå SAS til søksmål.

I begge disse sakene dreier det seg jo om hvordan informasjonen ble skaffet til veie, ikke selve informasjonen. Det er jo langt enkelere aa bruke M.I.D.T. (et analyse program som blant annet Lufthansa har eierinteresser i) dette er en database over hva som er solgt av hvem paa hvilke strekninger....og akkurat naa sitter den lille italienerinnen aa studerer Apples bruk av SK, BA, UA, KL, AF mellom SFO og Europa...helt lovlig!! og med langt bedre verktoey enn hva ResAid Hosted programmer noensinne kan gi....dette er verktoey baade SAS og Norwegian bruker....og hvem vil jobbe med et tungvint "skjerm skrape" program med meget begrensede spoerringer, naar en kan laste resultatene fra MIDT rett ned i Excel.....

Jeg trodde det handlet om hvordan informasjonen ble brukt, ikke så mye om hvordan den ble skaffet til veie??

Har ikke klaget SAS denne saken opp til Höyesterett???

Eller hva er den absolute overste domstol i Norge? Om de finner SAS skyldig, sa vil de har vurdert alle fakta grundig.

Jeg tror det er en merkelig strategi a komme na med en "motsöksmal" og beskylde en ansatt og en eks-ansatt. Mens til slutt blir SAS ikke uskyldige. 2 Wrongs don't make 1 Right! Det kan bare hende at vi finner ut at disse ting er som en krefts-tumor som lever i denne bransjen. Og det vil ogsa sette all disse selskaper i darlig lys som holder seg til spille-regler!

I begge disse sakene dreier det seg jo om hvordan informasjonen ble skaffet til veie, ikke selve informasjonen. Det er jo langt enkelere aa bruke M.I.D.T. (et analyse program som blant annet Lufthansa har eierinteresser i) dette er en database over hva som er solgt av hvem paa hvilke strekninger....og akkurat naa sitter den lille italienerinnen aa studerer Apples bruk av SK, BA, UA, KL, AF mellom SFO og Europa...helt lovlig!! og med langt bedre verktoey enn hva ResAid Hosted programmer noensinne kan gi....dette er verktoey baade SAS og Norwegian bruker....og hvem vil jobbe med et tungvint "skjerm skrape" program med meget begrensede spoerringer, naar en kan laste resultatene fra MIDT rett ned i Excel.....

Jeg kan ikke tro at dette er snakk om å tilegne seg åpent tilgjengelig informasjon, som det høres ut som MIDT baserer seg på. Jeg vet ikke hva dette analyseprogrammet inneholder av informasjon: Gir det f.eks. priser som de ulike setene er solgt for på de ulike selskapene, eller gir det bare voluminformasjon?

MIDT gir et langt mere detaljert bilde enn ResAid, du kan finne hvor mange seter er solgt til hvilken pris, hvem som har solgt disse setene. Jeg kan f.eks se hvor mange av SAS sine kunder paa SK938/37 starter reisen i SFO, hvor de ender opp, hva de har betalt...og brutt ned pr Firma Kunde....

Sånn rent prinsippielt, er vel både bruken og anskaffelsen straffbar!

Spørsmålet er vel om begge er like gode?

Jeg tror det er en merkelig strategi a komme na med en "motsöksmal" .........

Nope, det er normal prosedyre. Og det finnes veldig mange eksempler fra forretningverdenen hvor denne strategien velges.

Back