SAS til motsøksmål mot Norwegian

snag

ScanFlyer Blue
SAS til motsøksmål mot Norwegian

http://www.aftenbladet.no/innenriks/article619732.ece
Dette begynner å ligne en farse!

"– Vårt motsøksmål går på at ansatte i Norwegian har hatt tilgang til mer omfattende informasjon og bedriftshemmeligheter enn hva SAS har hatt tilgang på, sier SAS sin advokat Siri Teigum til Dagens Næringsliv.

Ifølge Teigum skal Norwegian-ansatte ha hatt tilgang til SAS-informasjon via datasystemet Resaid, som er et bookingsystem."

Jeg trodde Resaid var SAS eget bookingsystem, og hvis de har gitt tilgang til Norwegian må de jo være klar over at informasjonen ville bli tilgjengelig for Norwegian så lenge de ikke gjorde noe tiltak for å hindre dette.

Last edited:
Re: SAS til motsøksmål mot Norwegian

Hvis reelt så er det jo ikke annet man kan forvente, men umiddelbart får man jo litt følelsen av at det er "du er dum - nei du er enda dummere"-mentalitet ute og går.

Kan jo virkere som SAS-ledelse generelt er flinkere på å starte pissekonkurranser enn å lede?

-A

Kan jo virkere som SAS-ledelse generelt er flinkere på å starte pissekonkurranser enn å lede?

-A
Nå var det vel Norwegian som startet det hele industrispionasjegreiene, eller har jeg misforstått noe? De svarer vel med samme mynt, hva annet kan man forvente, snu det andre kinnet til..?

Nå var det vel Norwegian som startet det hele industrispionasjegreiene, eller har jeg misforstått noe? De svarer vel med samme mynt, hva annet kan man forvente, snu det andre kinnet til..?

Akkurat som Sk benyttet seg av de muligheten som lå åpne, så benytter vel
Dy seg av de samme. De har jo tross alt fått en god del tidligere BUSK folk.
så hvorfor ikke prøve å utnytte mulighetene

Slutter meg fullt og helt bak det OJB sier, de fleste kjenner grensegangen mellom generell informasjon og hemmeligheter. De fleste respekterer den, og hvis en bestemt stilling er spesielt sårbar kan jo det innføres karantene.

Jeg tror SAS gjør et longshot her, og går til et motsøksmål for å evt. begrense skaden og skape en bedre mulighet til å få til et forlik med Norwegian. Det er normal prosesstrategi, og ikke uvanlig i det hele tatt. Dette er ikke en pisse konkurranse, men et ledd i en fornuftig og planlagt strategi.

Et forlik ser betydelig mye bedre ut, enn en fellende dom. Samtidig kan et forlik holdes hemmelig mellom partene.

Jeg leser innleggene deres og er enige at det var å gå for langt å henge ut enkeltpersoner.

uansett, rett skal være rett. Hvis det viser det lar seg bevise at SAS feilaktig har tilegnet seg informasjon som har gitt de et konkurransefortrinn, så ja må de også stå til rette for dette. Det samme må også gjelde Norwegian.

Jeg tror fortsatt at de såkalte "spionene" i SAS (de det gjelder var vel dessuten tidligere BU-ansatte) kun var "flyinteresserte" sånn som oss. Hvis vi hadde muligheten, hvor mange av oss ville ikke synes bookingtallene var interessante??

Nja, disse spionene kunne være hvem som helst, ikke nødvendigvis ex-BU
Før den første saken kom opp kunne hvem som helst skrive inn en standard signon i Resaid (den alle lærte på introkurs i Resaid) og se pax info på DY sine avganger.
Eller .... ikke bare resaid men et annet med samme signon også.

Et av innleggene (som er redigert bort) inneholdt referanse til en enkeltperson med referanse til straffbare forhold. Dette er selvfølgelig uakseptabelt og innlegget er redigert.

Flere av innleggene hadde sitert dette innlegget, eller referert innholdet på en slik måte at personens navn framkom, og alle disse innleggene er derfor slettet. Dette var dessverre en betydelig andel av diskusjonen, men som moderator anser jeg det som bedre å slette et innlegg enn å redigere innholdet i et innlegg, og kanskje ende opp med et innhold som den opprinnelige forfatteren ikke kan stå inne for.

Nja, disse spionene kunne være hvem som helst, ikke nødvendigvis ex-BU
Før den første saken kom opp kunne hvem som helst skrive inn en standard signon i Resaid (den alle lærte på introkurs i Resaid) og se pax info på DY sine avganger.
Eller .... ikke bare resaid men et annet med samme signon også.

Nå var det vel navngitt tre personer i dommen - og av de tre var minst en, om ikke to, ex-BU. Det jeg tenkte på.

Synd, men saken har jo en viss pr. messig verdi, i tillegg til selve erstattningsutmålingen.

I etterkant av den forrige dommen, vurderte økokrim å strafferettslig tiltale de personene i SAS som var ansvarlig for selve snokingen. Hva er status der?

Jeg tror dette blir litt grotesk na.

Skulle dette hva SAS hever stemme, ma de jo la spöre seg denne enkelte spörsmal: Hvorfor ansetter du (SAS) da en av disse personer igjen? Mens jeg tviler at det stemmer. Jeg tror vi ser den siste runde i denne retts-sak. Forhapenlig.

Jeg tror all disse söksmal ma endelig slutte.
La SAS og DY konkurrere med faire medler om passajerer, inntekter og kundeomdömme. Det hjelper ingen kunde nar begge selskaper bruker betraktelige ressourcer i retts-strider. Disse penger kan man bedre donere til sosiale prosjekter eller bruke til produkt-forbedring. Og jeg tror at alle potensielle kunder önsker seg a lese oppskrifter som "SAS og Norwegian forbedrer produktet - kampen om kundene skjerpes" og ikke denne "SAS og Norwegian slas igjen i domstoler..."

Synes vi kan stoppe denne tråden inntil videre....

Skulle dette hva SAS hever stemme, ma de jo la spöre seg denne enkelte spörsmal: Hvorfor ansetter du (SAS) da en av disse personer igjen?

Fordi SAS er en stor organisasjon hvor alle avdelinger logisk nok ikke snakker sammen før det gjøres ansettelser.

Det er nesten så jeg mistenker SAS for å gå til sak mot DY bare for å vise hvor usakelig hele saken egentlig er....

Back