• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS til Fredrikstad.

Herlov

ScanFlyer Gold
Rezidor SAS skal drifte et nytt hotell som skal stå ferdig i Fredrikstad i 2006 .. Det blir et konferansehotell med 150 rom og plass til opptil 2000 konferansedeltakere.

Gøy med en flyaktør her hvor vi ikke er velsignet med en egen flyplass, selv om det ikke direkte har noe med fly å gjøre. ;)

Dersom SAS Braathens eller Wideroe etterhvert ønsker å gå inn på Rygge, så er det jo gunstig å ha god overnatting i nærheten. :)

Replying to Topic 'SAS til Fredrikstad.'

Kanskje ikke så dumt tenkt om Rygge blir aktuelt for SAS

Why??? Slik jeg kjenner hotelmarkedet i Norge er ikke dette noe jeg ville satset pengen mine på... Hotellene i Østfold sliter nok - for å "lage seg" et marked...

Originally posted by DY

Kanskje ikke så dumt tenkt om Rygge blir aktuelt for SAS

Jeg kan ikke helt se for meg at Rygge skulle bli aktuell for SAS noensinne. Om det skjer så har man i såfall gått helt bort fra tanken om å være et nettverksselskap, og det håper jeg virkelig ikke skjer.

OSL har vel greit med kapasitet så det burde ikke være problem.

Jy

Håper selvsagt at SAS holder seg til Gardermoen. Men kanskje Widerøe hadde syntes Rygge hadde vært noe?

Rygge kan jo både bli Oslo Syd og Gøteborg Nord for Ryanair...to destinasjoner i en flyplass!!!

Herlov...hvor har du funnet dette? Tenker du på Ryen/Høili-prosjektet?

Ja, det stemmer. Og ja, jeg vet at ikke kontrakten er underskrevet, men det skulle skje til uka. :D

Sånn å forstå! :)
Flott at de nå omsider får revet narko-strøket også da, den gamle Pizzanini-gården og området rundt ser jo ikke ut i tåka lenger.

Ja, det blir suverent. Det er deilig å få rydda opp litt. :spin:

Tilbake til hotellet... 2000 konferransedeltakere? Hotellet vil maks kunne huse 300 personer - hvor skal de andre 1700 bo? Dette har jeg liten tro på...Østfold har jo allerede en proff aktør i Quality hotellet v/Sarpsborg...(..som også ligger bedre til m.h.t transport!)

Originally posted by EB

Østfold har jo allerede en proff aktør i Quality hotellet v/Sarpsborg...(..som også ligger bedre til m.h.t transport!)

Og hva er galt med en proff aktør til? Quality har ikke enerett på å være et kurs og konferansesenter for Østfold.

For all del... Men hotelleen skal fylles og det gjøres stort sett av folk som kommer fra alle andre steder enn der hotellet ligger. Det er tøfft marked og Fredrikstad vil ikke bare konkurrere med Sarpsborg - men vel så gjerne med Tønsberg, Drammen, Hafjell, Hamar og/eller Lillehammer. Med små marginer så har jeg fortsatt ingen stor tro på at dette prosjektet lykkes. Men som ex-SAS-hotel ansatt så hadde det vært gøy om jeg ble motbevist!!!

Når forholdene er som du sier, EB, så viser vel det at Radisson SAS har tro på Fredrikstad? De er jo ikke en gjeng med amatører. :wow:

Hvem vet... For 3-4 år siden sa Radisson SAS at de både skulle bygge i Namsos og I Larvik... Ennå ikke tatt et spadetak her...

Understreker at dette ikke er noen lokaliseringsdebatt... Kun sett med "markedsmessige" øyne. Ingen ting galt med Fredrikstad - men at det blir tøfft er jeg ikke i tvil om. Eller sagt på en annen måte...hotellene rundt Gardermoen sliter!!! Selv med et par flere reisende (fly, tog og bil) i døgnet!!!

Har nå lest flere steder at det er tøffe tider innenfor hotellnæringen, når det er sagt så har Rezidor SAS (eller rette vedkommende) hatt laaaang tid på seg til å gjøre nødvendige analyser av markedet. Skal det satses på et nybygget hotell & konferansesenter så er det jo naturlig nok snakk om en ganske tung satsning, og slikt blir ikke gjort av en stor seriøs aktør uten at det er grobunn.

Spør Rezidor SAS om belegget i Nydalen i Oslo... De gjorde nok noen beregninger før det hotellet åpnet også... Did not help much!!!

Må vel snart være nok hoteller i Gardermoenområdet i allefall....men med aksjoner fra flygelederne de nærmeste årene så vil nok mange hotelldirektører klappe i hendene:)

Hoteldirektører og leiebilselskaper klapper og klapper... :wow:

Nå går jeg bittelitt off topic, men jeg synes det bør med... Som noen vet så er det planer om ENDA et hotell her i byen, vel - faktisk to til, men ett av dem er svært spektakulært. Vi snakker om et x antall meter høyt hotell som skal ligge på Værste, og som skal være en attraksjon i seg selv. Baren i toppetasjen skal ha utsikt til Sarp og Moss, for å sette ting litt i perspektiv. Og enda bedre, idèmakeren synes det bare er flott at det nå mest sannsynlig blir et SAS-hotell på andre siden av elven, fordi det vil bare bidra positivt på tilstrømningen!! Hallooo...någon hemma??

Back