SAS Sverige-flypark moderniseres

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Mulig dette er gammelt nytt? ;)

SAS Sverige skal modernisere flåten. Det betyr 16 nye Boeing-fly med en listepris på syv milliarder kroner.

Ledelsen i SAS Sverige kan ifølge Finansavisen være i ferd med å bestemme seg for en utskifting 16 gamle fly av typen MD-80 med nye fly av typen Boeing 737. Mindre regionalfly vil bli leaset inn på lange kontrakter. Etter hva avisen erfarer, vil SAS-konsernets nye flåtestrategi bli vedtatt i styret og offentliggjort i løpet av første halvår 2008.

16 nye Boeing 737-fly har en listepris på rundt syv milliarder kroner, men flyselskapene nyter godt av store rabatter ved store ordre. Rabattene kan beløpe seg til mellom 30 og 50 prosent.

Artikkel av: Thomas E. Oksum (Finansavisen - 27.12.07 07:15)
 
Mulig dette er gammelt nytt? ;)

SAS Sverige skal modernisere flåten. Det betyr 16 nye Boeing-fly med en listepris på syv milliarder kroner.

Ledelsen i SAS Sverige kan ifølge Finansavisen være i ferd med å bestemme seg for en utskifting 16 gamle fly av typen MD-80 med nye fly av typen Boeing 737. Mindre regionalfly vil bli leaset inn på lange kontrakter. Etter hva avisen erfarer, vil SAS-konsernets nye flåtestrategi bli vedtatt i styret og offentliggjort i løpet av første halvår 2008.

16 nye Boeing 737-fly har en listepris på rundt syv milliarder kroner, men flyselskapene nyter godt av store rabatter ved store ordre. Rabattene kan beløpe seg til mellom 30 og 50 prosent.

Efter min bedste mening vil det være meningsløst hvis de 3 lande går enegang
ved anskaffelse af nyt fly materiel...
Jeg tror heller ikke at SAS Sverige går ud for at anskaffe nye B737 uden at SAS DK og SAS NO er involveret
Hilsen
Ole
 
nå er det jo ikke SAS Norge, SAS Sverige eller SAS Danmark som bestiller fly. Alle fly i SAS-selskapene eies (eller leases) av SAS AB sentralt, og fordeles ut på de enkelte selskapene.
 
SAS Sverige skal forresten ha 737-600, noe som ikke kommer frem i artikkelen.

Det har jeg VELDIG vondt for aa tro ... SAS har forsoekt aa kvitte seg med sine eksisterende -600'er i flere aar pga den haaploese driftsoekonomien ...

..
 
Det høres for meg merkelig ut at SAS Sverige alene tar en sånn beslutning, og hvertfall at det er -600 maskiner det er snakk om.

slik praksisen er i dag er det jo slik at SK sentralt bestiller flyene og fordeler de; slik som de 5 -800 maskinene som er bestilt med levering i 2008 og 2009 som ingen vet hvem som skal få enda.
 
Det lär skall finnas öppna -600 slots hos Boeing men de har möjlighet för upgrade till -800.
Kan någon ta en titt på vem som har -600 besällningar inne. Kan det vara Westjet eller.....???
 
Ok, da sitter jeg på feil info om at det er 737-600 de ønsker seg :) Men uansett, det er snakk om 737, og SAS Sverige bestemmer ikke det alene. Det er en del av flåteplanen til SAS NO/DK/SE som var tema på styremøtet 17.desember, og som skal bestemmes i løpet av våren.
 
2 stk -600 skal overføres ifra Sverige til Norge har jeg hørt
OY-KKG skal bli LN-RRC , eller ?
 
2 stk -600 skal overføres ifra Sverige til Norge har jeg hørt
OY-KKG skal bli LN-RRC , eller ?


LN-RRC 737-683 28300 CMU-900 -758 C5D VHF-920 AOA. Ex OY-KKG.
Transfer from SAS Jan-08

LN-RRD 737-683 28301 CMU-900 -758 C5D VHF-920 AOA. Ex-OY-KKH.
Transfer from SAS Jan-08.
 
LN-RRC 737-683 28300 CMU-900 -758 C5D VHF-920 AOA. Ex OY-KKG.
Transfer from SAS Jan-08

LN-RRD 737-683 28301 CMU-900 -758 C5D VHF-920 AOA. Ex-OY-KKH.
Transfer from SAS Jan-08.


Ser at OY-KKG ankommer OSL som SK9115 nå , da ser det ut til å stemme at den skal bli LN-RRC ?
 
Back
Top