SAS starter Tromsø-Brüssel

Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Hgnnnnnnn hvorfor ikke AMSTERDAM? :D Mann mann mann mann... Så nært, akk så fjernt.. :p

Men tøft for Tromsø. Med suksess kan det jo hende at Amsterdam rykker nærmere :)
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Det går jo allerede en del charter fra AMS til TOS ila. vintersesongen, så godt mulig at en slik rute kommer.

I hvert fall når det er grunnlag for en rute fra Brüssel, den så jeg ikke helt komme.
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Det går jo allerede en del charter fra AMS til TOS ila. vintersesongen, så godt mulig at en slik rute kommer.

I hvert fall når det er grunnlag for en rute fra Brüssel, den så jeg ikke helt komme.

Det er vel ikke umulig mye av flighten her allerede er solgt som charter eller til reisebyråer?

Uansett ligger det nå billetter ute. Fra 927kr i GO Light TOS-BRU og drøye 1000 lappen motsatt vei. ikke så ille for en 3,5 times flight

TOS-BRU: 09:35 – 12:55
BRU-TOS: 14:00 – 17:25
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Hgnnnnnnn hvorfor ikke AMSTERDAM? :D Mann mann mann mann... Så nært, akk så fjernt.. :p

Men tøft for Tromsø. Med suksess kan det jo hende at Amsterdam rykker nærmere :)


Det er vel helst KLM som dukker opp, om det kommer ei rute fra AMS? Men nå er anledninga der, bare kom i konkurranse med SAS, KLM!
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Det er vel helst KLM som dukker opp, om det kommer ei rute fra AMS? Men nå er anledninga der, bare kom i konkurranse med SAS, KLM!

Scheiss egal sier jeg, hauptsache kommer det noen på ruta :) Hehe.
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Hgnnnnnnn hvorfor ikke AMSTERDAM? :D Mann mann mann mann... Så nært, akk så fjernt.. :p

Men tøft for Tromsø. Med suksess kan det jo hende at Amsterdam rykker nærmere :)


Amsterdam er problematisk pga slots.
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Amsterdam er problematisk pga slots.

Også på lørdager? Det virker jo som om det først og fremst er ledig lørdagskapasitet som sendes fra utlandet til Tromsø, for så eventuelt å bli utvida ved suksess.
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Også på lørdager? Det virker jo som om det først og fremst er ledig lørdagskapasitet som sendes fra utlandet til Tromsø, for så eventuelt å bli utvida ved suksess.

Ukedagen spiller egentlig ingen rolle. Problemet på Schiphol er at myndighetene har satt en restriksjon på 500.000 flybevegelser per år på grunn av miljø(støy). I 2018 ble det gjennomført 499.000 flygninger. De 1.000 som mangler for å nå 500.000 skyldes kanselleringer.
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Ukedagen spiller egentlig ingen rolle. Problemet på Schiphol er at myndighetene har satt en restriksjon på 500.000 flybevegelser per år på grunn av miljø(støy). I 2018 ble det gjennomført 499.000 flygninger. De 1.000 som mangler for å nå 500.000 skyldes kanselleringer.
Er det samme grunn til at BA for eksempel ikke får landingsrettigheter i Eindhoven? Ble ikke helt klok på denne aritkkelen:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...ways-wil-naar-eindhoven-vliegen-maar-mag-niet
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Ja, samme problemstilling også på flyplassene i Eindhoven og Rotterdam.
Ok takk. Skulle forresten stå "ble ikke helt klok på google-translate oversettelsen av denne artikkelen", men samme det.



Er dette noe som har kommet de senere årene i forbindelse med mer utbygging? Har alltid tenkt (noe arrogant?) at om du bosetter deg nær en flyplass må du nesten tåle konsekvensene..
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Er dette noe som har kommet de senere årene i forbindelse med mer utbygging? Har alltid tenkt (noe arrogant?) at om du bosetter deg nær en flyplass må du nesten tåle konsekvensene..

Når man bor i Nederland, Belgia og deler av Tyskland så er det "skjit samma" hvor du bor: du har en flyplass i nærheten, uansett F.... Altså er det nok noe arrogant å forvente at folk skal måtte bosette seg i et annet land om de ikke ønsker ubegrenset økning av flyavganger i sitt nærområde :)
 
Re: SAS med ny direkterute Tromsø-Brüssel

Når man bor i Nederland, Belgia og deler av Tyskland så er det "skjit samma" hvor du bor: du har en flyplass i nærheten, uansett F.... Altså er det nok noe arrogant å forvente at folk skal måtte bosette seg i et annet land om de ikke ønsker ubegrenset økning av flyavganger i sitt nærområde :)
Hvis du skal være snarky kan du også svare på spørsmålet mitt i tillegg. :up:
 
Re: SAS starter Tromsø-Brüssel

Skal man diskutere Tromsø-Brüssel eller begrensninger på flyplasser i Nederland og landene rundt?
 
Re: SAS starter Tromsø-Brüssel

Skal man diskutere Tromsø-Brüssel eller begrensninger på flyplasser i Nederland og landene rundt?

Det ser for meg ikke ut til at noen har tatt skade av diskusjonen. Her går den etter mitt syn på fornuftig vis - fra hovedtema, innom noen beslektede problemstillinger og tilbake. Det er ikke noe å være surmaget for, og det er ganske selvsagt at øyenbryn heves over at det startes rute til Brüssel fremfor Schiphol, som tross alt er en litt større flyplass, men med delvis samme nedslagsfelt. Det ville også være en logisk reaksjon fra en viss konkurrent, fra en viss konkurrerende allianse å lansere AMS - TOS som svar, derfor er trafikksituasjonen i Nederland relevant. Skal en treffe Nederland og skandofile nederlendere med ruter til TOS, som ikke går fra Nederland, er Bru et mye bedre "påfunn" fra SAS enn å fly til de nord-vestlige delene av Tyskland, som er mye mer "utland" enn Belgia, på mange måter.
 
Re: SAS starter Tromsø-Brüssel

Nå er jo flyprisenes logikk uransakelig, men det er i alle fall "noe" med denne ruta prisene ligger omtrent på det dobbelte av å fly med mellomlanding mellom TOS og Bru. Er det fordi flyene begynner å bli fulle, eller er det fordi de retter seg mot pengesterke, som gjerne betaler 5000t/r for å slippe mellomlanding?
 
Back
Top