Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Veldig bra , men dog noe overraskende at WF ikke tar denne ruten med Q400.
Ser vi her en utvikling hvor SAS ser helt bort fra WF i sin planlegging, og flyr der de ser marked helt på egenhånd?!
QUOTE]
Det kan se slik ut i noen tilfeller.
Når legger de ut billettene da? Det er ennå ikke mulig å booke denne.
Og BMI Regional med stopp i EVE fra slutten av Januar....
De begynner å fly i januar..Hvor kommer dette frem? De selger ennå billetter i feb/mars til Tromsø.
De begynner å fly i januar..
Og BMI Regional med stopp i EVE fra slutten av Januar....
WF flyr denne i dag med onestop i Bergen.
Ettersom WF er solgt til private eiere, så kan de vel ikke avtale dette seg i mellom lengre? Har det for meg at det vil være ulovlig markedssamarbeid.
Ser vi her en utvikling hvor SAS ser helt bort fra WF i sin planlegging, og flyr der de ser marked helt på egenhånd?!
At SAS starter SVG-TOS betyr nok ikke at de ser helt bort fra WF, men snarere at de ser at det er marked for det og at de må gjøre noen grep pga. BMI. SAS og WF samarbeider nok fortsatt der det er hensiktsmessig så lenge SAS fortsatt er eier i WF og WF feeder til SAS og omvendt. Men at de ikke lenger kommer til å ta så veldig hensyn til hverandre, det tror jeg nok.
Merkedet har nok vært der hele tiden, men de har trodd de kunne slippe unna med å tvinge pax via OSL. Nå ser de nok at BMI truer markedet deres, og ønsker derfor å ta noen grep for å sikre å holde på de best betalende pax'ene.
Merkedet har nok vært der hele tiden, men de har trodd de kunne slippe unna med å tvinge pax via OSL. Nå ser de nok at BMI truer markedet deres, og ønsker derfor å ta noen grep for å sikre å holde på de best betalende pax'ene.
Så spørs det om BMI holder ut så lenge. Det er ikke lett å gå i konkurranse på innenriks som ukjent aktør med kun en rute. Bortsett fra en poster på TOS har jeg heller ikke sett at de har reklamert nevneverdig for ruten.
My prediction:
1. BMI Lanserer ruter, bl.a. til TOS
2. SAS kommer inn mellom SVG og TOS, og gjør det slik at ruten ikke er bærekraftig for BMI
3. BMI Legger ned ruten slik at SAS blir alene.
4. Etter ca 6 måneder legger SAS stille ned ruten, og vips må alle reise via OSL igjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.