SAS starter OSL/BGO-MAD direkte

Re: SAS starter OSL-MAD direkte

Flott at MAD kommer tilbake som nonstop-destinasjon fra OSL, selv om jeg heller hadde ønske meg IB. IB har et rutenett til mellom og latin-amerika som hadde vært veldig ok å hatt tilgang til.

Blir nok litt i overkant å kjøre, dersom man som pax
konsekvent har tenkt til å skifte ut ALC/AGP med MAD ja.
Riktignok fine veier, på A-3/A-31 fra Madrid til
Alicante-regionen; men er over 40 mil - tar ca. 4 timer.
Til Malaga (A-4 og A-44) er det nesten 55 mil, og
drøye 5 timer.

Fint med sommerrute til MAD for folk som ikke klarer sommeren, og vil reise videre til vinter i Sør-Amerika...

Hvor forlokkende er det egentlig å være i innlandet i Spania midt på sommeren? Alt for varmt spør du meg, men jeg er jo nordlending...

Madrid i seg sjøl er verdt en tur, men da om våren eller høsten. En skulle tru at sommerrute fra SAS til MAD er for feriemarkedet, men hvor mange feriereisende får man inn på en relativt dyr SAS-avgang, når det har gått inflasjon i destinasjoner fra Norge til Spania? Jeg lurer sant og si litt på denne ruta, men på den andre sida bor det nok folk både her og der til at en skulle tru at ruta var liv laga. Ellers er det jo, som jeg var inne på, en ypperlig destinasjon dersom en ønsker seg videre til Sør-Amerika.

Ser ikke helt poenget med en sommerrute til Madrid, med en ukentlig rundtur, både fra Oslo og Bergen. De kunne heller brukt flyet til andre deler av Spania, eventuelt Sør-Frankrike, Italia eller Kroatia. Rutene har ikke blitt annonsert i pressemeldinger eller på andre måter. Dette må ellers være en av få utenlandsavganger fra Oslo som på fast basis settes opp med 737-500.

Den nye ruten Stavanger-Malaga virker mer fornuftig - men heller ikke denne er annonsert.

Rutene har ikke blitt annonsert i pressemeldinger eller på andre måter.

Må korrigere meg selv: Ser at SAS i dag har lagt ut en ny kampanje med reklame for de nye direkterutene - Madrid, München, New York, Split og Palma.

Ser ikke helt poenget med en sommerrute til Madrid, med en ukentlig rundtur, både fra Oslo og Bergen. De kunne heller brukt flyet til andre deler av Spania, eventuelt Sør-Frankrike, Italia eller Kroatia. Rutene har ikke blitt annonsert i pressemeldinger eller på andre måter. Dette må ellers være en av få utenlandsavganger fra Oslo som på fast basis settes opp med 737-500.

Den nye ruten Stavanger-Malaga virker mer fornuftig - men heller ikke denne er annonsert.

Det er daglige avganger paa Oslo-Madrid.

Osl-Mad ligger kun inne i amadeus med avganger hver tirsdag som SK4677

Jeg tror ikke den er lagt ut for salg ennaa, men det stod i andre innlegg over at ruten skulle gaa daglig, men mulig jeg tar feil.

Last edited:
Oslo - Madrid vil få to ukentlige avganger, og som nevnt over her, fra 28.06 til 16.08. Hver mandag og tirsdag.

Rutetidene blir:

SK4677 OSL-MAD 11:15-15:00 xxxxx6x Boeing 737-500

SK4677 OSL-MAD 08:40-12:25 x2xxxxx Boeing 737-600

SK4678 MAD-OSL 15:50-19:25 xxxxx6x Boeing 737-500

SK4678 MAD-OSL 13:15-16:50 x2xxxxx Boeing 737-600

(Til sammenligning har Ryanair faktisk fire ukentlige avganger fra Rygge til MAD mot SKs to ukentlige!)

Bergen-Madrid vil gå fra 02.07 til 06.08, en gang ukentlig:

SK4689 BGO-MAD 12:35-16:15 xxxxx6x Boeing 737-500

SK4688 MAD-BGO 17:05-20:30 xxxxx6x Boeing 737-500

Last edited:
Back