SAS sommerprogram 2016

Re: SAS sommer 2016 - nye ruter, kutt og endringer

Nå skal det også sies at man skal se på det som litt tentativt og SAS vil nok tilpasse materiellet etter behov. Men til nå har jeg ihvertfall identifisert DUS, BRU, ABZ som den ekstra frekvensen er planlagt med CRJ-900.

OSL-DUS har jo vært sommerstengt de siste årene. Sånn sett er det vel egentlig to ekstra frekvenser.

OSL-DUS har jo vært sommerstengt de siste årene. Sånn sett er det vel egentlig to ekstra frekvenser.

Sommerstengt som i sommerferien? Det kan jo fortsatt delvis være det? Jeg skjekket i april, når folk fortsett er på jobb ;)

Ingenting nytt til Sør-Europa fra OSL? Må man da holde seg til Norwegian?

Sommerstengt som i sommerferien? Det kan jo fortsatt delvis være det? Jeg skjekket i april, når folk fortsett er på jobb ;)

Ja, som i skoleferien omtrent. Jeg har reist noen ganger ned dit i midten av august, og da har det ikke vært mulig å reise direkte. Nå fikk jeg forhåpninger om at dette ikke skulle være slik til neste år.

Stockholm-Bodø 26. juni - 11. aug: 3 ukentlige avganger, tirsdag, torsdag og søndag. (mot 2 i fjor). Ruta skal etter planen gå med CRJ 900.

På ruten til SAS mellom Arlanda og Værnes varierer de hele tiden med hvilke dager de har avganger og ikke, og hvilken dag de har to avganger i sommerprogrammet, så jeg har ikke lengre oversikt om det er opp eller nedjustering i S16. Men den skal iallefall flyves av CRJ900 WX tre dager og SAS selv og JTG noen andre dager, så det er en fin miks...
Hvis det kommer noen nye ruter med SAS fra Værnes i S16, ja da må det ha skjedd STORE under...

Salzburg er best egnet som sesongrute om vinteren

Flere ændringer i København til næste sommer:

Reduceringer:
CPH-Linköping 1 daglig (2 daglige sidste sommer)
CPH-Poznan 2 daglige (3 daglige sidste sommer)

Flere frekvenser:
CPH-Shanghai 7 ugentlige (5 ugentlige sidste sommer)
CPH-Manchester 3 daglige (2 daglige)
CPH-Birmingham 3 daglige (2 daglige)
CPH-Stuttgart 4 daglige (3 daglige)
CPH-Palanga en ekstra daglig

"I den absolutte sommer højsæson, som for SAS omfatter ugerne 26-31, vil der også blive skruet op for betjeningen af de mest populære feriedestinationer. Nedenstående viser de ændringer for ugerne i højsæsonen som er planlagt på nuværende tidspunkt:"

København-Chania: Fra 3 til 5 ugentlige flyvninger
København-Dubrovnik: Fra 3 til 4 ugentlige flyvninger
København-Edinburgh: Fra 6 til 7 ugentlige flyvninger
København-Malaga: Fra 11 til 15 ugentlige flyvninger
København-Mallorca: Fra 13 til 18 ugentlige flyvninger
København-Milano Malpensa: Fra 15 til 16 ugentlige flyvninger
København-Napoli: Fra 1 til 2 ugentlige flyvning
København-Pisa: Fra 2 til 3 ugentlige flyvninger
København-Pula: Fra 3 til 5 ugentlige flyvninger
København-Rom: Fra 9 til 10 ugentlige flyvninger
København-Split: Fra 8 til 11 ugentlige flyvninger
København-Venedig: Fra 7 til 9 ugentlige flyvninger

"De resterende populære sommerruter fortsætter med samme frekvens som i 2015. Dette er ruterne til Alicante (7 ugentlige afgange), Athen (14 ugentlige afgange), Barcelona (5 ugentlige afgange), Biarritz (2 ugentlige afgange), Gazipasa (7 ugentlige afgange), Montpellier (2 ugentlige afgange), Palermo (2 ugentlige afgange) og Thessaloniki (2 ugentlige afgange)"

http://cphtraveller.dk/nyheder/sas-flyver-mere-til-sol-og-strand-fra-kobenhavn-naste-sommer

Det var det jo relativt mange som spådde. Trist for Gøteborg.

Sant, og selv om jeg heller ikke har tro på den så er det ikke snakk her om nedleggelse men sommerpause.

Europeiske storbyer er ikke akkurat noe som går veldig bra midt i sommerferien

Kommer det ikke noen rutelanseringer snart? Bruker ikke SAS å slippe disse i slutten av november?

Ingenting nytt til Sør-Europa fra OSL? Må man da holde seg til Norwegian?

Sitter og ser på det samme.

Vil til Mallorca 11.jun og finner ingen direkte fra OSL til PMI? alle forslag på SAS.no ruter meg via CPH som førstevalg, og deretter ARN. Merkelig synes nå jeg at ikke OSL ligger inne med direkte fly på en lørdag fra Oslo i høysesongen.

Norwegian og Ryanair flyr selvfølgelig. Lurer på hva sas driver med iblant..

Ser i en annen post her at de øker til 18 ukentlig fra CPH, noen som vet hvor mange OSL får?

Sitter og ser på det samme.

Vil til Mallorca 11.jun og finner ingen direkte fra OSL til PMI? alle forslag på SAS.no ruter meg via CPH som førstevalg, og deretter ARN. Merkelig synes nå jeg at ikke OSL ligger inne med direkte fly på en lørdag fra Oslo i høysesongen.

Begynner 18. juni. Det er vel vårslepp på de fleste skilene den helgen.

Begynner 18. juni. Det er vel vårslepp på de fleste skilene den helgen.

Akkurat! likevel litt overrasket over at de ikke starter litt før skoleslutt. Reiseaktiviteten til syd Europa er jo godt i gang 18.juni, selv om høysesongen starter ved skoleslutt. Mangel på materiell kan være en årsak, men lell a gitt..

I Sverige är skolavslutningarna tidigare än i Norge.
2016 kommer de allra flesta skolbarn sluta skolan antingen 3/6 eller 10/6.

Back