SAS sommerprogram 2014

Dash

ScanFlyer Gold
Økte frekvenser, i salg fra fredag:

Denmark
CPH-BRE Double daily service operated by AT7.,Route launched as daily service in W13.
CPH-BER Expanded capacity morning and afternoon peak, operated by A319 / A320
CPH-BIQ Extended season MAY14-SEP14
CPH-SKG Extended season MAY14-SEP14
CPH-PUY Extended season MAY14-SEP14
CPH-MAD Double frequency from D15 to D1356
CPH-PMI Additional weekly frequency from D367 to D1567
CPH-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
CPH-GZP Extended season APR14-OCT14

Norway
OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14
OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14
OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13.
OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14
OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
OSL-ATH Extended season APR14-OCT14
OSL-REK Additional weekly frequency = daily
OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267

Sweden
ARN-TKU Expanded capacity to AT7 (70 seats) on majority of flights. Change in effect from W13.
ARN-TMP New fourth daily service
ARN-PUY Extended season MAY14-SEP14
ARN-ATH Additional weekly frequency from D26 to D367
ARN-SKG Extended season APR14-OCT14
ARN-MAD Additional weekly frequency from D15 to D157
GOT-AGP Extended season APR14-OCT14
 
Økte frekvenser, i salg fra fredag:

Denmark
CPH-BRE Double daily service operated by AT7.,Route launched as daily service in W13.
CPH-BER Expanded capacity morning and afternoon peak, operated by A319 / A320
CPH-BIQ Extended season MAY14-SEP14
CPH-SKG Extended season MAY14-SEP14
CPH-PUY Extended season MAY14-SEP14
CPH-MAD Double frequency from D15 to D1356
CPH-PMI Additional weekly frequency from D367 to D1567
CPH-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
CPH-GZP Extended season APR14-OCT14

Norway
OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14
OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14
OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13.
OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14
OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
OSL-ATH Extended season APR14-OCT14
OSL-REK Additional weekly frequency = daily
OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267

Sweden
ARN-TKU Expanded capacity to AT7 (70 seats) on majority of flights. Change in effect from W13.
ARN-TMP New fourth daily service
ARN-PUY Extended season MAY14-SEP14
ARN-ATH Additional weekly frequency from D26 to D367
ARN-SKG Extended season APR14-OCT14
ARN-MAD Additional weekly frequency from D15 to D157
GOT-AGP Extended season APR14-OCT14

Er det mulig a navngi en kilde / link ?
 
Økte frekvenser, i salg fra fredag:

Norway
OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14
OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14
OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13.
OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14
OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
OSL-ATH Extended season APR14-OCT14
OSL-REK Additional weekly frequency = daily
OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267

OSL-REK? Må vel være OSL-KEF...
 
Med den 10. daglige t/r på OSL-TOS, samt med økningen fra DY til 6 daglige, så er det vel (kjapp hoderegning) 16 daglige mellom OSlo og Tromsø.

Med 70.000-og-noen er det lite annet å si enn at nordmenn er et særdeles flyvende folkeferd!
 
Med den 10. daglige t/r på OSL-TOS, samt med økningen fra DY til 6 daglige, så er det vel (kjapp hoderegning) 16 daglige mellom OSlo og Tromsø.

Med 70.000-og-noen er det lite annet å si enn at nordmenn er et særdeles flyvende folkeferd!

Du kan regne med hele Finnmark i ditt regnestykke. Tromsø er dessuten en veldig populær konferanseby for "folk sørfra." Både SK og DY har godt belegg på rutene med høye priser, så det er ikke mye overraskende.
 
Pretty sure it means Day3 and Day6, ergo 2 ukenlige turer...

Nope, OSL-SPU was at least daily in the high summer season this year. And a quick check at sas.no shows it allready is showing daily when searching for flights in July. Meaning only the two extra weekly flights are missing ;)
 
Nope, OSL-SPU was at least daily in the high summer season this year. And a quick check at sas.no shows it allready is showing daily when searching for flights in July. Meaning only the two extra weekly flights are missing ;)

Men dette gjelder hele S14. Ikke bare høysesongen. F.eks så har OSL-GZP kun vært flydd lørdag og søndag utenom høysesong, men skal nås flys tirsdag, lørdag og søndag.
 
Men dette gjelder hele S14. Ikke bare høysesongen. F.eks så har OSL-GZP kun vært flydd lørdag og søndag utenom høysesong, men skal nås flys tirsdag, lørdag og søndag.

Nja, legg merke til at de ikke har definert noe tidsrom på mange av økningene, og f,eks OSL-SPU flys ikke engang hele sommersesongen, men begynner først langt ut i mai

Det overeasker meg fortsatt at de øker på TXL og ser ut til å få ruten fra OSL til å gå. Konkurransen der er jo hard og trodde den ville forsvinne raskt når de startet opp det 3x ukentlige tidligere i år

Eller er GZP en artig variant. Denne startet jo som en Facebook-avstemning rute og har tydeligvis blitt så populær at den ikke bare har økt fra OSL, men også startet fra CPH og ARN. SAS har jo også en fordel overfor Norwegian her ved at man tranger 737-700 og A319 for å fly nonstopp til Skandinavia derfra
 
SAS har jo også en fordel overfor Norwegian her ved at man tranger 737-700 og A319 for å fly nonstopp til Skandinavia derfra

For å flisespikke. Så gikk det en charter fra CPH til GZP med A320 på søndag som var. Også noen avganger fra CPH i sommer er satt opp med A320.
 
...

Det overeasker meg fortsatt at de øker på TXL og ser ut til å få ruten fra OSL til å gå. Konkurransen der er jo hard og trodde den ville forsvinne raskt når de startet opp det 3x ukentlige tidligere i år

...

Jeg ble personlig overrasked at de ökte f.o.m. Wi13/14 til 6/7. Men at de forsetter med dette opplegg i So14 overrasker da ikke. Om de faktisk kan tjene penger i dette konkurranse-bilde, dette er en helt annen sak... Iallefall öker de flate-utnyttelsen med dette.
 
Du kan regne med hele Finnmark i ditt regnestykke. Tromsø er dessuten en veldig populær konferanseby for "folk sørfra." Både SK og DY har godt belegg på rutene med høye priser, så det er ikke mye overraskende.

Alt dette vet jeg. "Hele Finnmark" er det jo åpenbart ikke, i og med at både Kirkenes og Alta har direkteruter. Jeg går ut i fra at de ikke er tom.

Du kan selvfølgelig inkludere deler av Finnmark, men 16 daglige t/r på nevnte befolkningsgrunnlag er voldsomt mye. I stand by my words. :cool:

Jeg er kanskje ikke så overrasket over at SAS utvider, men at DY utvidet er mer overraskende. DY kjører mye -300 til TOS, noe som vel kanskje indikerer at noen av avgangene ikke er stappfulle. Men noe klokere her blir man ikke før man har selskapenes tall, noe jeg i hvert fall ikke har.
 
Jeg er kanskje ikke så overrasket over at SAS utvider, men at DY utvidet er mer overraskende. DY kjører mye -300 til TOS, noe som vel kanskje indikerer at noen av avgangene ikke er stappfulle. Men noe klokere her blir man ikke før man har selskapenes tall, noe jeg i hvert fall ikke har.


Den voldsomme turistboomen i Tromsø de siste par årene må også tas med i regnskapet. For oss som flyr jevnlig har det blitt merkbart fullere fly med flere turister. Det slår også ut på pris. Jeg har selv reagert på DY sin -300-bruk, det er ikke sjeldent at disse også er stappfulle, så jeg er litt usikker på hva det skal bety. Dessuten er det jo et markant dårligere tilbud i de flyene enn i de nye, det gjør også DY mindre attraktivt.

Husk også at DY har 3 daglige fra BDU (SK ingen), en flyplass som delvis deler nedslagsfelt med TOS.
 
Den voldsomme turistboomen i Tromsø de siste par årene må også tas med i regnskapet. For oss som flyr jevnlig har det blitt merkbart fullere fly med flere turister. Det slår også ut på pris. Jeg har selv reagert på DY sin -300-bruk, det er ikke sjeldent at disse også er stappfulle, så jeg er litt usikker på hva det skal bety. Dessuten er det jo et markant dårligere tilbud i de flyene enn i de nye, det gjør også DY mindre attraktivt.

Husk også at DY har 3 daglige fra BDU (SK ingen), en flyplass som delvis deler nedslagsfelt med TOS.

Men ville Bardufoss være svært attraktiv uten forsvaret? Det er vel den viktigste grunnen til at Norwegian flyr til Bardufoss?



Vidar
 
Back
Top