SAS W11 Long-haul Operation Changes

Glenn

ScanFlyer Gold
SAS endrer litt på sine longhaul-ruter i vinter.
Bla. så får OSL-EWR avgang på torsdag.

Copenhagen – Tokyo Narita Planned Daily operation in Winter season has revised to: 30OCT11 – 06DEC11, 21FEB12 – 24MAR12 (Previously planned Daily for entire Winter season)
Copenhagen – Washington Dulles 30OCT11 – 07DEC11 Service operates 6 weekly (Day x2), increases from 5 weekly (Day x23) in Winter season. Service in W11 operates with A340-300, replaces A330-300 in W10

Oslo – Newark Service operates 4 weekly in Winter 2011. Operational day adjustments
30OCT11 – 13JAN12 Day x234
14JAN12 – 24MAR12 Day x236


Stockholm – Chicago Service operates 5 weekly A330-300 service in Winter 2011, compared to 6 weekly A330/340 in W10. Operational day adjustments
30OCT11 – 13JAN12 Day x57
14JAN12 – 24MAR12 Day x47

Stockholm – Newark 5 weekly (Day x16) A330-300 service, compared to 6 weekly A330/340 in W10
30OCT11 – 13JAN12 Day x16
14JAN12 – 24MAR12 Day x15

Previously mentioned changes:
Copenhagen – Chicago Daily A330-300 (In W10 service changes to A340 from Jan 2011)
Copenhagen – Newark Daily A330-300, compared to 6 weekly A330 and 1 weekly A340 in W10
Copenhagen – Shanghai Pu Dong eff 01MAR12 Service resumption with 5 weekly A340-300

http://airlineroute.net/2011/10/25/sk-w11update2/
 
Last edited:
er det ikke mye ledig kapasitet på langdistanseflåten til SAS på vinterstid da? hva gjør de da? hviler?
 
Har det noe med kabin re-fit og gjøre også? Skjønner at det er mest teknisk, men det har jo vært noe snakk om modernisering av kabin.


Dette gjøres hver vinter, da SAS alltid har gjort tungt vedlikehold på IC-maskinene om vinteren da etterspørselen er mindre

Er ikke annonsert noen ny kabin re-fit ennå, så er vel stor sjanse for at vinteren er for tidlig?
 
Back
Top