SAS sommarkampanj 2012 har startat

Nu har SAS sommarkampanj startat, kampanjen pågår till 03 april.
Kampanjen verkar omfatta samtliga europalinjer från Stockholm(ARN) & Köpenhamn(CPH)

www.sas.se

Siden dette er et norsk forum så kan det være greit å ta med en link til norsk side også. 1 million billige seter, f.eks.
469,- til CPH
669,- til AGP, BCN, NCE og MAD
519,- til AMS, MXP, CDG og BRU

Innenriks i Norge for 469,- (565,- til Nord-Norge)
Alle priser er excl 30kr i servicehonorar.


Link til siden med tilbud
 
Last edited:
Da var tur til Aberdeen bestilt. Men ikke hos sas.no da de var alt for dyre.

Kampanjeprisene var på 773 kroner en vei fra TRD. For min valgte tur 4-11. juli ble sas.no prisen (2 voksne, 1 barn) på 5597 kroner (776,- ut og 1123,- hjem), i utgangspunktet en grei pris da normal lavpris på denne ruten er 2000,- t/r.

Men hos WIAS er det mer å hente. Men en samme utreise og en bedre hjemreise (avreise ABZ 10.min før sas.no-alternativet, og hjemkost 1t 15m før). Best av alt var prisen på 4834,-

Det er verdt å merke seg at sas.no ikke hadde hjemreisen jeg endte med å bestille som alternativ. Og for første gang i historien (tror jeg), skal vi reise TRD-ABZ utelukkende på SAS-metall (TRD-CPH-ABZ-SVG-TRD).

Moralen er: Sjekk med WIAS før dere bestiller på sas.no.
 
Eller enda bedre, dropp å sjekke sas.no ;)

+1

Jeg sjekker alltid WIAS og Norwegian.no, da er jeg forholdsvis sikker på at jeg har funnet den beste prisen til min destinasjon. Kan ikke komme på sist jeg bestillte en billett på sas' nettsider.

Og for første gang i historien (tror jeg), skal vi reise TRD-ABZ utelukkende på SAS-metall (TRD-CPH-ABZ-SVG-TRD).

Svaret gir seg vel selv, men SVG-ABZ ruten må være en relativt tungt belastet rute med oljearbeidere, samt litt krydder av whiskydrikkende nordmenn.. :D
 
Last edited:
SAS-kampanjen satte besøksrekord for sas.se:

Besöksrekord för SAS kampanj

Sedan SAS släppte sin senaste stora priskampanj med 1 000 000 billiga resor på www.sas.se har över en miljon resesugna kunder strömmat in till bokningen. På kampanjens första dag sattes ett nytt besöksrekord på en och samma dag.

SAS försäljning har ökar kraftigt med över 20 % på www.sas.se, mot samma vecka föregående år, och hemsidan har besöksrekord med hela 437 000 besökare på en och samma dag. En viktig anledning till det växande besöksantalet är att fler använder sig av iPads och andra läsplattor. Idag står iPads för ca 10 % av trafiken till SAS hemsidor, vilket är en stor ökning mot föregående år.

-Vi erbjuder många nya destinationer (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/Nya-linjer/?WT.ac=erbj_nyalinjer ) i år och självklart gör det att många besöker våra hemsidor under kampanjperioden. Vi tror också att iPad-användandet hjälper till att driva mer trafik till våra hemsidor eftersom man då kan sitta bekvämt hemma i soffan och undersöka olika resealternativ tillsammans, säger Ulf Hermansson-Samell, Marknadschef SAS i Sverige.

SAS säljkampanj pågår till den 3 april. SAS digitala butik består av www.sas.se, www.sas.dk. www.sas.no och www.flysas.com och är den i särklass största flygresesajten i Skandinavien.

För ytterligare information kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
+46 70 997 4065
Malin.selander@sas.se



SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.
 
Back
Top