SAS slutter med tax-free

Akkurat ja.

Du tok meg der :p

Målet var ikke å ta noen;)

Ser både her og andre steder at mange ønsker å fjerne taxfree (meg selv inkludert, så sant ikke vmp kommer).
Vi må huske på at dette er et tveegget sverd, taxfree driver mange småflyplasser. Forsvinner taxfree, vil vi trolig merke det over skatteseddelen eller i form av andre avgifter.

Målet var ikke å ta noen;)

Ser både her og andre steder at mange ønsker å fjerne taxfree (meg selv inkludert, så sant ikke vmp kommer).
Vi må huske på at dette er et tveegget sverd, taxfree driver mange småflyplasser. Forsvinner taxfree, vil vi trolig merke det over skatteseddelen eller i form av andre avgifter.
Måker av og til ut i et forsøk på tongue in cheek uten helt å ta konteksten 100% seriøst, men for å være mer seriøs så har du absolutt rett i et du skriver.

Nå har jo investeringsgraden økt kraftig siden vi fikk tax-free på innreise i 2005 (elns?) med nye terminaler på blant annet BGO og OSL, men vi klarte jo å drifte småflyplasser før dette skjedde. Klart at det luker ut "tapet" med at folk handler inn på andre flyplasser som AMS og CPH. Så det er ikke veldig svart/hvitt, men for min del så benytter jeg meg ikke av tax-free (finner det jeg vil ha på vmp), og kommer ikke til å gjøre det i fremtiden heller. Det er uansett et paradoks denne ordningen, men la gå.

Det er Britt Laila og vennene hennes innkjøp av røyk og Baileys som holder skattenivået nede .. La dem for guds skyld holde på. :D

Det er Britt Laila og vennene hennes innkjøp av røyk og Baileys som holder skattenivået nede .. La dem for guds skyld holde på. :D

Men det er livsstilssykdommene til Britt Laila som drar skattenivået opp igjen.. :D

Siden staten betaler for "alt" i Norge, så renner pengene gjerne ut igjen et annet sted.

Men det er livsstilssykdommene til Britt Laila som drar skattenivået opp igjen.. :D

Siden staten betaler for "alt" i Norge, så renner pengene gjerne ut igjen et annet sted.

Gjennom et langt liv på Baileys, går nok staten i plus. Fint for oss på GT.

Back