Mogens Holgaard, leder i den danske pilotforerning
jeg er nok 100% uenig:naughty: Piloter er trent til å operere et fly og er dette flyet sertifisert for to crew så må man kunne jobbe som et team. Dette krever ikke noen "magiske" krefeter, men kun en holdning til at man skal kunne jobbe sammen. Les litt om utvikling av holdninger i flight deck fra 60 og 70 årene og introduksjonen av Crew Resource Management så tror jeg du vil få et mere objektivt syn på dette...? Debatten her er kun om egen interesse, siden en bedre ansinnitet gir man en bedre schedule og sist, men ikke minst mere $$$ når man sitter i venstre sete. Man bruker da alle argumenter tilgjengelig, som sikkerhet, prosedyrer osv. til å støtte sitt poeng...Det er selvfølgelig vanskelig for en 45 års gammel styrmann i SAS med flygerutdanning fra forsvaret å være styrmann for en 32 års gammel Braathens kaptein med privat flygerutdanning.
...Originally posted by EB
Kampen der fremme kan nesten minne om kampen i den norske kirke... Hvordan gikk det egentlig første gang når det kom kvinner inn i cockpit? Har det aldri skjedd at en styrmann er eldre enn kapteinen?
Originally posted by EB
Kampen der fremme kan nesten minne om kampen i den norske kirke... Hvordan gikk det egentlig første gang når det kom kvinner inn i cockpit? Har det aldri skjedd at en styrmann er eldre enn kapteinen?
Originally posted by EB
Ingen likheter med den norsk kirke??? Absolutt ingen????
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.