Originally posted by gromit
Nok en gang har braathens gutta fått vinklet historien i sin favør. Skulle tro de dikterte hva som skulle trykkes.
Saken har nemlig flere sider enn de som kom fram under reportasjen. Hva med at at det ble sagt opp 350 piloter i SAS like etter oppkjøpet av braathens og medfølgende "ansettelse" av ca 350 braathenspiloter. Ha med at yngste kaptein i Braathens er ansatt 96/97, mens SAS har 400 eldre styrmenn, der de eldstemann ble ansatt i 88.
Klart det må gjøres endringer dersom listene skal flettes, men dette godtar ikke Braathens.
Originally posted by P.A. VIKING
Tja å selge BU nå er vel den dårligste løsningen, "gi" fra seg en flyselskap som går i + , og med det 44% av det Norske markedet, nei den går nok ikke.
Hvilke opsjoner står man da med tro ?
*Merge inn bu piloter i SK 1:1 på Ansinitet, og få alle SK piloter mot seg og ut i aksjoner, (husk det er definitivt flest SK piloter, og som mange fortsatt ikke har forstått , det gjelder piloter fra hele Scandinavia, de her -1- liste)
* Gjøre et BU fratrag på Ansiniteten , f.eks 7 år , og degradere BU kapt. som er "for unge", men la de beholde lønnsansinitet. BU' pilotene blir sikkert pizzet, med de er færre.
* ha -2- pilot pooler i f.eks 10år, mulig dyr løsning, men BU piloter får aldri fly til BKK, SIN og SEA med en slik løsning. Så om det er Nirvana for BU pilotene så bør de gå for en "ydmyk" løsning i forhold til SK, eller så blir det krig til evig tid. (den som er i mindretall må gjerne gi mest)
Noen andre gode eller dårlige forslag ??
/Geir
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Tja å selge BU nå er vel den dårligste løsningen, "gi" fra seg en flyselskap som går i + , og med det 44% av det Norske markedet, nei den går nok ikke.
Hvilke opsjoner står man da med tro ?
*Merge inn bu piloter i SK 1:1 på Ansinitet, og få alle SK piloter mot seg og ut i aksjoner, (husk det er definitivt flest SK piloter, og som mange fortsatt ikke har forstått , det gjelder piloter fra hele Scandinavia, de her -1- liste)
* Gjøre et BU fratrag på Ansiniteten , f.eks 7 år , og degradere BU kapt. som er "for unge", men la de beholde lønnsansinitet. BU' pilotene blir sikkert pizzet, med de er færre.
* ha -2- pilot pooler i f.eks 10år, mulig dyr løsning, men BU piloter får aldri fly til BKK, SIN og SEA med en slik løsning. Så om det er Nirvana for BU pilotene så bør de gå for en "ydmyk" løsning i forhold til SK, eller så blir det krig til evig tid. (den som er i mindretall må gjerne gi mest)
Noen andre gode eller dårlige forslag ??
/Geir
Lys ut ledige pilotstillinger i SASBraathens som er et helt nytt flyselskap. La alle søke fritt. Legg ned SAS Norge og Braathens og dermed alle stillingene-alle sies opp. :spin:
Originally posted by cabincruiser
Originally posted by gromit
Nok en gang har braathens gutta fått vinklet historien i sin favør. Skulle tro de dikterte hva som skulle trykkes.
Saken har nemlig flere sider enn de som kom fram under reportasjen. Hva med at at det ble sagt opp 350 piloter i SAS like etter oppkjøpet av braathens og medfølgende "ansettelse" av ca 350 braathenspiloter. Ha med at yngste kaptein i Braathens er ansatt 96/97, mens SAS har 400 eldre styrmenn, der de eldstemann ble ansatt i 88.
Klart det må gjøres endringer dersom listene skal flettes, men dette godtar ikke Braathens.
Du, i likhet med flere andre synes å leve i den villfarelsen at SAS Airline har kjøpt Braathens. Det er IKKE riktig. SAS konsortiet kjøpte BU - og BU er et datterselskap i konsortiet på lik linje med SAS Airline, Widerøe, Blue1, Spanair osv. Så å preke om "ansettelse" av 350 BU-piloter i SK er p***preik.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.