SAS/SGS

sk931

ScanFlyer Rusty
Er netop blevet ringet op med nyheden om at SAS beholder Linestations...jamen kan dagen starte bedre, næppe

Hilsen
Ole
 
Det var godt å høre at vår arbeidsgiver noen ganger tar til fornuften :D:D,
det blir nok en fin dag i dag :colgate:
 
Rigtig, rigtig gode nyheder, Ole :)

Det er absolut en af SAS' styrker i konkurrencen med andre selskaber og det ville være synd hvis de skulle forsvinde - både for SAS, ansatte og pax...

Jeg har gang på gang haft fantastisk gode oplevelser med disse stationer og der er ingen tvivl om at det gør en stor forskel for pax ift. de selskaber der har outsourced - Serviceniveauet er langt højere :)
 
I mitt synspunkt, BOO, KRS, BDU, CDG, LHR osv, som er f.eks endestasjoner, småstasjoner fremfor hovedbasene OSL, CPH, ARN.

Mulig jeg tar feil...? Men, jaja, god nyhet ihvertfall. Beviser at SAS står for kvalitet, ikke griskhet (pengene..., onkel skrue, +++).

Gjelder dette alle stasjoner som SK flyr til, eller der SGS er nesten iferd med å bli outsourcet?

Tenkte også på BDU, der er det vel RFLY som er handlingagent?

Skulle ikke forundre meg om ARN og CPH ser på OSL som en linjestasjon heller... ;-)
 
I mitt synspunkt, BOO, KRS, BDU, CDG, LHR osv, som er f.eks endestasjoner, småstasjoner fremfor hovedbasene OSL, CPH, ARN.

Mulig jeg tar feil...? Men, jaja, god nyhet ihvertfall. Beviser at SAS står for kvalitet, ikke griskhet (pengene..., onkel skrue, +++).

Gjelder dette alle stasjoner som SK flyr til, eller der SGS er nesten iferd med å bli outsourcet?

Tenkte også på BDU, der er det vel RFLY som er handlingagent?

Skulle ikke forundre meg om ARN og CPH ser på OSL som en linjestasjon heller... ;-)

Det er vel eventuelt snakk om å beholde flere stasjoner enn OSL, ARN og CPH? BDU, som du nevner, handles av Røros flyservice - og det er jo ikke noe poeng å ha egne handlingtjenester når man har en daglige avgang i sommermånedene ... Så her må det vel være snakk om store stasjoner som BGO, SVG, TRD, GOT, TOS, BOO, MMX, etc.

Har SAS har stengt stasjonene utenfor Skandinavia nå?

Jeg vet ikke hva som har skjedd med SAS Ground Services i Storbritannia, da jeg var der for to uker siden var det i alle fall SAS Ground Services som hadde handling for SAS, Malaysia Airlines, Thai, Turkish Airlines og Emirates. I Aberdeen har de vel også KLM og Air France, i tillegg til SAS og Widerøe.

I fjor var det ellers streik i SAS Ground Services i Frankrike da SAS ville selge selskapet, som bl.a. handler SAS, Blue1 og Icelandair på CDG - hva skjer der?
 
Last edited:
Gledelig for våre kollegaer i SGS. Gratulerer!

Noen som vet når dette blir offentlig?
 
Veldig gledelig dette.
Det lå jo lenge i kortene at SAS kun ville holde "hub'bene" ARN, CPH og OSL tilbake på handlingssiden, og at linjestasjonene måtte nedlegges i SGS-sammenheng. Nå har SAS valgt en fornuftig løsning, spør du meg.

SGS sine linjestasjoner (bl.a. BGO, TRD, SVG..) har jo også "fremmedhandling", og det er der jeg selv har fått oppleve god og effektiv "handling", faktisk oftest langt bedre enn på f.eks ARN og CPH, der jeg dessverre ikke alltid har vært så imponert av SGS'innsatsen. OSL har vært rimelig ok, mens disse linjestasjonene som sagt har imponert meg.

Tally-Ho
 
SGS sine linjestasjoner (bl.a. BGO, TRD, SVG..) har jo også "fremmedhandling", og det er der jeg selv har fått oppleve god og effektiv "handling", faktisk oftest langt bedre enn på f.eks ARN og CPH, der jeg dessverre ikke alltid har vært så imponert av SGS'innsatsen. OSL har vært rimelig ok, mens disse linjestasjonene som sagt har imponert meg.

Det er et typisk hub-fenomen ... du vil - og har sikkert sett - at handling paa smaastasjoner generelt holder hoeyere kvalitet enn paa hub'er. Vet ikke hva det kommer av annet enn at team- og kvalitetsfoelelsen blir sterkere naar det er faerre personer involvert.
 
Dette må jo være gode nyheter, og muligens en pekepinn på at ting begynner å falle på plass, eller? Har fått følelsen av at SAS igjen er på stigende kurs.
 
Eller at det ikke fantes kjøpere.... men gratulerer til alle i SGS, keep up the good work
 
Da kan man vel gratulere de SGS-ansatte som har vist at det er liv laga og at de leverer varene :nor
 
Skulle ikke forundre meg om ARN og CPH ser på OSL som en linjestasjon heller... ;-)

Nei - tror ikke det, OSL er faktisk den nest største stasjonen til SAS etter CPH! Husk at OSL-BGO er Europas 6. største flyrute og OSL-TRD er Europas 7.(?) største.
 
Det er et typisk hub-fenomen ... du vil - og har sikkert sett - at handling paa smaastasjoner generelt holder hoeyere kvalitet enn paa hub'er. Vet ikke hva det kommer av annet enn at team- og kvalitetsfoelelsen blir sterkere naar det er faerre personer involvert.

Det er jo forsåvidt riktig , bortsett fra ABZ hvor det er mange "kokker" og mye kaving og rot slik jeg observerer det.
Her er det 3 ganger så mange folk i sving med håndtering av en turnaround som ellers i systemet.
Noen burde ta turen over fra fedrelandet og lært gjengen der over å administrere og organisere handlingen.
Mye penger må det jo også koste å ha så mange folk i sving!?
Men, men , organsisering har jo tradisjonelt ikke vært engelskmenn og skotter sin sterke side....
Har sett flere ganger skipperen som har blitt irritert og tatt turen ut av cockpit for å finne ut hva som foregår med handlinggjengen der borte ved klargjøring for avgang.
En jobb for deg Andreas å lære dem effektiv handling?
 
Kjenner ikke helt igjen din beskrivelse av ABZ, OJB. I 2008 var ABZ WF' s beste stasjon på ground handling. KLM har tildelt ABZ 5-star award. dvs topp karakterer på handling.
Den situasjonen du beskriver sammenfaller med det vi opplevde FØR SGS kom på banen.
Jeg sender deg en PM i morgen slik at du kjenner bakgrunnen for mine ord ovenfor.
 
Nei - tror ikke det, OSL er faktisk den nest største stasjonen til SAS etter CPH! Husk at OSL-BGO er Europas 6. største flyrute og OSL-TRD er Europas 7.(?) største.

For og flisespikke litt, OSL-TRD passerte OSL-BGO i fjor;) Hvordan de to ligger an i Europa nå aner jeg ikke men TRD er nå største destinasjon fra OSL i antall pax. Gratulerer til de ansatte i SGS.
 
Denne snek seg forbi meg forrige uke. Man gir litt med ene håndene og tar litt med andre hånden:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1913453.ece

Konsernledelsen i SAS vil selge det meste av telefonsalgvirksomheten i flyselskapet. Mellom 300 og 400 arbeidsplasser over hele Skandinavia er i fare om salget gjennomføres.

I Stavanger arbeider 27 medarbeidere med telefonsalg for SAS og Star Alliance-partnerne.

– De fleste av disse risikerer å miste jobben dersom SAS gjør alvor av å selge virksomheten, opplyser tillitsvalgt Laila Ånestad og verneombud Frode Aase Horpestad ved SAS-kontoret i Stavanger, til Stavanger Aftenblad.

-A
 
Back
Top