Edvard
一期一会
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)
Flyselskapet kan fint be om data fra passasjer før/ved innsjekk, likt API.
Inget telefonnummer, inget boarding pass. Par exemple.
Carrier kan få all den informasjonen de trenger og har rett til.
Nå blander du litt roller her. Hovedproblemet er at reisebransjen (som er noe helt annet enn flybransjen) i mange tilfeller ikke gir flyselskapene den informasjonen de trenger. Og når de heller ikke gjør informasjonen tilgjengelig, blir det vanskelig å informere. Kjøper du en billett f.eks. hos KIWI.com som vel er stortilbyder på f.eks. Finn, er ingen av kundens kontaktdata tilgjengelig for flyselskapet. Og det har ingenting med deres datasystemer å gjøre. Og det er ikke kundens feil heller, men reisebyråets.
Flyselskapet kan fint be om data fra passasjer før/ved innsjekk, likt API.
Inget telefonnummer, inget boarding pass. Par exemple.
Carrier kan få all den informasjonen de trenger og har rett til.