SAS Scandinavian Airlines Douglas DC-9-41 "OY-KGR Current livery"

Min hadde også avgang i går, om ikke akkurat fra Long Beach ;)

For dere som ikke får tak i den nå, fortvil ikke. I løpet av et par uker er den garantert å få på ebay. Den siste måneden har det vært mange som selger både SAS DC-10 og SAS DC-9 som kom tidligere i vår.

jeg har et ekstra sett av de med dragehode som kom tidligere i år - hvitt tak + helsølv - som jeg kan selge

Og der landet OY-KGR i København...innpakket i sportseksjonen til The Gazzette, Montreal;)

Noen som foresten vet hvor mange av SAS sine DC-9ere som ble malet om i de nye fargene før de ble pensjonert?

Hmm .. ennaa ikke ankommet Atlanta .... sitter vel fast ved en eller annen grenseovergang ....

Komplett serie også på Romsås nå, etter at den ankom hangaren på postkontoret i går.

Veldig bra detaljer på denne. "Scandinavian" i sølv er som det skal, mens det hvite "Airlines" under vinduene er litt matt, så det synes ikke godt. Men slik er det nå på flere ordentlige SAS-fly, så det gjør ikke noe, synes jeg.

Men registreringsbokstavene er også i sølv, og det var en artig vri som ikke fantes på The real thing.

SAS-fonten på halen er veldig bra, og ulik størrelse på styrbord og babord som det skal være.

Komplett serie også på Romsås nå, etter at den ankom hangaren på postkontoret i går.

Veldig bra detaljer på denne. "Scandinavian" i sølv er som det skal, mens det hvite "Airlines" under vinduene er litt matt, så det synes ikke godt. Men slik er det nå på flere ordentlige SAS-fly, så det gjør ikke noe, synes jeg.

Men registreringsbokstavene er også i sølv, og det var en artig vri som ikke fantes på The real thing.

SAS-fonten på halen er veldig bra, og ulik størrelse på styrbord og babord som det skal være.
Linken nedenfor viser at det skal være et lite stykke hvit bemaling på motor nacellene . Personlig synes jeg det ser ut som om reggen er i sølv også :
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/McDonnell-Douglas-DC-9-41/0296600/L/

fint bilde, Andreas - så lenge man bare ser thumbnail ser det neste ut til å ha blitt tatt i Victoryville!

Victorville, heter det ... ;)

Foroevrig gikk vel SAS-nierene til Roswell. Noen som vet om de fortsatt er intakte?

Kjekt å lese at det finnes bare 4 dc-9'ere, og at eg har dem alle sammen :nor

Jeg har seks stykker, så det finnes noen flere .....

Sovereign Models SAS Scandinavian Airlines DC-9-41 1:400 - SOVSAS05 (LN-RLP)
Sovereign Models SAS Scandinavian Airlines DC-9-41 1:400 - HC-005 (SE-DDP)

Min landet i forgårs og med Premiair sin A-330 som landet i går har det totalt kommet 5 maskiner i hus på en liten uke.
Så flystreiken har ikke hatt noe innvirkning her i huset :D

Y

Attachments

• DSCN6314.jpg
    DSCN6314.jpg
    150.9 KB · Views: 62
Kjøpte den på Ebay.
En Herpa Airbus, synes den ikke er fullt så flott som Dragon sine A330'er.

Back