SAS restarter København - New York JFK

Re: SAS restarter København - New York JFK

Ankomst JFK 22:00 er nok i seneste laget for min smak, men returen med ankomst 13:45, sleng på en time eller to til connection, en times flytur, litt venting på OSL og bussen hjem, så kan jeg jo nesten gå rett å legge meg, og slipper å holde meg våken.

De "verste" flightene jeg har hatt hjem fra USA er de som har ankommet direkte til OSL tidlig på formiddagen. har døgnrytmen min vært ødelagt resten av ferien

Jo senere avgang, jo lettere er det å unngå jetlag når man flyr østover. 1600 fra ORD til FRA eller CPH var jo et mareritt, mens 2200 var gull. Hvem er i sovemodus kl 17-18 lokal tid??

Icelandair flyr jo også til JFK og EWR - vinge til vinge tidsmessig.

Ja, det er jeg enig med deg i.
Men A321LR er vel nok til CPH-IAH eller må de ha A321XLR?
Veldig synd at A321XLR ikke går på OSL-SEA.

Airbus A321XLR kommer inte i trafik förrän 2024

Litt usikker på hvordan denne kommer til å gå, men flott at SAS har egnet maskin til å teste ut slikt.

Ser ut som denne erstatter SK901/902 i vinter, den er "borte" når jeg skal reise i februar.

Ser ut som denne erstatter SK901/902 i vinter, den er "borte" når jeg skal reise i februar.

901/902 har kun vært sommerrute i mange år. Men den starter opp 1. februar i dette vinterprogrammet. Det er uvanlig.

SAS har fått tillgang på nye og rimelige avgangslots på JFK, skal visstnok være en viktig årsak til at SAS nå starter opp denne ruten.

Dette har blitt mulig som en konsekvens av at Aeroflot ikke lenger har tillatelse til og operere på JFK.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15063

Last edited:

Förlåt mig, hade missat detta.
Angående population hittar du länk här

Det link kan jo ikke bruges til noget som helst til sammenligning, linket jeg har postet er med halvanden times transport til lufthavnene i alle de sammenlignede lufthavne, hvilket er ganske brugbart over for et luftfart selskab der skal vælge.

Personligt tror jeg skam også at ruten tilfalder GOT men BLL vil jeg ikke udelukke helt, desværre. Måske er det hele bare en gang PR stunt.

Back