SAS restarter København - New York JFK

Re: SAS starter flyvninger til New York JFK

Er det i praksis en flytting av den andre daglige CPH-EWR-avgangen til JFK? Eller en tredje daglig til New York?

1 SK 909 CPH 3 EWR B 1225 1515 E0/333 8:50
2 SK 901 CPH 3 EWR B 1810 2105 E0/32Q 8:55
3 SK 919 CPH 3 JFK 7 1825 2130 E0/32Q 9:05

Blir Terminal 7. Som jo er der hvor blant annet BA flytter ut fra i disse dager

Og her rutetider fra 26MAR23, da byttes det til Airbus A330-300.
SAS today (24NOV22) announced service resumption at New York JFK, last served until September 1990. The Star Alliance member from 09FEB23 will operate 5 weekly Copenhagen – New York JFK route with Airbus A321neo LR, switching to 1 daily with Airbus A330-300 from 26MAR23.

Following schedule is effective 26MAR23.

SK919 CPH1920 – 2200JFK 333 D
SK920 JFK2355 – 1345+1CPH 333 D
https://www.aeroroutes.com/eng/221124-skfeb23jfk

Re: SAS restarter København - New York JFK

Åpenbart kun beregnet på lokalmarkedet .. Disse tidene fra Newark har jo aldri vært den helt store suksessen. Jeg ser ikke helt poenget med dette...

Skjønner ikke helt hvorfor de ikke har en tidligere avgang, feks 1000. Da burde jo feed inn til CPH være bra, samtidig som man får noe ut av dagen i NYC. 1000 og 1800 til EWR og 1400 til JFK feks.

Skjønner ikke helt hvorfor de ikke har en tidligere avgang, feks 1000. Da burde jo feed inn til CPH være bra, samtidig som man får noe ut av dagen i NYC. 1000 og 1800 til EWR og 1400 til JFK feks.

SAS har højst sandsynligt tænkt at aftenafgangen er ideel så de blandt andet også undgår konkurrencen vinge mod vinge med Delta der flyver om formidagen

Syntes selv de sene avgangene er gull begge veier, og i hvert fall en A321LR skal vær lett å fylle med folk med NYC som destinasjon eller avreisested.

Åpenbart kun beregnet på lokalmarkedet .. Disse tidene fra Newark har jo aldri vært den helt store suksessen. Jeg ser ikke helt poenget med dette...

Med tanke på at SAS ikke kan fly til Asia, er vel en tredje avgang til New York om dagen noe av det sikreste de kan gjøre - og bedre enn å etablere en ny og usikker satsing. De må jo få flyene i arbeid. Når det gjelder avgangstider, har kanskje det at de har avganger fra ARN, OSL og CPH omtrent samtidig noe å si for at de ikke legger på enda en avgang i dette tidsrommet?

Jeg er enig med deg.
Det er bra at de kommer med JFK, men det er elendige tider.

Personligen, för CPH, hade jag hoppats på att den frigjorda kapacitet på New York med de nya A321LR, kunde användas på tex Seattle eller Houston.

Personligen, för CPH, hade jag hoppats på att den frigjorda kapacitet på New York med de nya A321LR, kunde användas på tex Seattle eller Houston.

Ja, det er jeg enig med deg i.
Men A321LR er vel nok til CPH-IAH eller må de ha A321XLR?
Veldig synd at A321XLR ikke går på OSL-SEA.

Jeg er enig med deg.

Hvorfor det? Får en grei arbeidsdag før avreise og så hjemme til middag og trenger ikke å holde seg våken sååå lenge. Synes de tidene e fine jeg.

Jeg er enig med deg.
Nå har jo du litt sterke meninger om tider... Vi har diskutert dette på SFO-CPH også.

Personlig synes jeg tidene er gode. Du kan dra til vestover NY etter en dag på jobb her i Norge, og man får også hele arbeidsdagen i NY før hjemreise. En bonus er selvsagt også at man slipper rushtiden i New York begge veier, samt som OttoL så trenger man ikke holde seg våken så lenge når man kommer hjem til Skandinavia.

Ankomst JFK 22:00 er nok i seneste laget for min smak, men returen med ankomst 13:45, sleng på en time eller to til connection, en times flytur, litt venting på OSL og bussen hjem, så kan jeg jo nesten gå rett å legge meg, og slipper å holde meg våken.

De "verste" flightene jeg har hatt hjem fra USA er de som har ankommet direkte til OSL tidlig på formiddagen. har døgnrytmen min vært ødelagt resten av ferien

Nå har jo du litt sterke meninger om tider... Vi har diskutert dette på SFO-CPH også.

Personlig synes jeg tidene er gode. Du kan dra til vestover NY etter en dag på jobb her i Norge, og man får også hele arbeidsdagen i NY før hjemreise. En bonus er selvsagt også at man slipper rushtiden i New York begge veier, samt som OttoL så trenger man ikke holde seg våken så lenge når man kommer hjem til Skandinavia.

Jeg er enig med Martin!
Når jeg skal til USA da skal jeg som oftest til SEA. Og da er det veldig greit og kunne komme seg dit samme dag.
Mens 23:55 fra USA og ankomst CPH 13:45 er veldig bra tider.

Med tanke på at SAS ikke kan fly til Asia, er vel en tredje avgang til New York om dagen noe av det sikreste de kan gjøre - og bedre enn å etablere en ny og usikker satsing. De må jo få flyene i arbeid. Når det gjelder avgangstider, har kanskje det at de har avganger fra ARN, OSL og CPH omtrent samtidig noe å si for at de ikke legger på enda en avgang i dette tidsrommet?

Det er mest at den opererer parallelt med sk901/902 jeg stusser på .. En rute som vel aldri har gått spesielt bra, annet enn når alt annet er fullt ..

Back