Originally posted by jb1
Jeg er enig i kritikken her. JEg tror de fleste forventer seg gratis drikke og noe å bite i, når "service relanseres". Jeg har ikke merket noe forskjell på Europaruter.
Jeg har samme erfaring , men på oversjøiske ruter er det stor forskjell.C klasse har blitt veldig bra , men likevel har CC stor betydning for opplevelse av service her. Dansk og Norske CA = trivsel og humør. Svenske CA= profesjonell opptreden , men stivt og lite med smil.
Jeg reiser mye SVG-OSL og får kaffe og morrabrød.
Jeg reiser SVG-CPH og må betale for det samme. Samme selskap eller konsern?
Ikke helt samkjørt enda her nei og det viser noe av temaer som har vært oppe her på forumet tidligere , det er ikke bare forskjell i fagforeningene , det er forskjell i produktet også.
Forøvrig så er begrepet service bredere enn kaffe og morrabrød for meg og mange andre med stort reisebehov :
1.Innsjekk automater som virker
2.Smidig ombordstigning
3.Får det sete jeg ønsker(2A)
4.Rene fly
5.Flyene går på tiden(også returflighter om ettermiddagen.Her blir det ofte venting på crew fra en inngående flight. Igår måtte jeg vente 30min på OSL på SK4043 fordi CA var forsinket inn fra HAU til denne flighten.Jeg har forpliktelser hjemme også jeg skal nå!)
6. Baggasje blir skikkelig behandlet og ikke mishandlet under inn-og utlasting. Jeg kan ikke kjøpe ny koffert hvert år.
7. Baggasjen kommer med det flyet jeg reiser med og ikke utlevert 8-10timer etterpå.
8.Baggasjeutlevering skjer innen 10-15min og ikke 30-45min som nå.
9.Smidighet ved ombooking av billett dersom jeg skal på et tidligere eller senere fly enn planlagt.
Disse tingene er viktigere for meg enn kaffe og en bolle med ost der du må ha solid gebiss for å rive av en bit.Folk med feilfrie gummer kommer nok til kort her og vil oppleve service på sin måte.