SAS reduserer prisen på Economy Extra

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS reduserer prisen på Economy Extra

SAS reduserer prisen på den fantastisk overprisede Economy Extra-klassen med 25 prosent i gjennomsnittet, men opptil 40 prosent på enkelte ruter. Skal bli spennende å se prisene til slutt. Problemet i dag er at billettene er hinsides dyre sammenliknet med produktet man får, særlig på ruter der fleksibilitet ikke er viktig for passasjerene, f.eks. på Syden-ruter. Her må det da likevel være en del som er villige til å betale litt ekstra for en mer behagelig reise, så dette tror jeg er et bra grep.

SAS sænker prisen

Den prisvindende billettype Economy Extra bliver billigere på rejser i Europa. SAS' kunder får dermed billigere adgang til små luksusfordele, når de rejser: Fast Track, lette måltider og mulighed for ombookning vil øge kundernes komfort og minimere deres tidsforbrug.

SAS sætter nu fokus på billettypen Economy Extra. Billetprisen, dvs. før skatter og afgifter, bliver sat ned med op til 40 % på mere end 40 europæiske destinationer fra Københavns Lufthavn.

- Når vi reducerer billetprisen på Economy Extra er det for at give flere adgang til disse billetter. Vi ser lidt forskellige tendenser omkring kundernes indkøb af flybilletter i øjeblikket. Der er fortsat krav om at købe så billige billetter som muligt, men det indebærer ofte mindre komfort, og vi mærker nu, at flere efterspørger fordele og fleksibilitet, siger Per Møller Jensen, vice president for brand, marketing og EuroBonus i SAS.

Economy Extra ligger et niveau over de billigste billetter, Economy. Forskellen på de to billettyper er hovedsagelig tid og komfort: Med Economy Extra slipper kunderne hurtigere gennem sikkerhedskontrollen via SAS' Fast Track. Kunder, der har købt en Extra-billet, får desuden fleksibel ombookning, optjener flere EuroBonus-point samt får et let måltid på rejsen.

- Economy Extra har især været attraktivt blandt forretningsrejsende, der har behov for fleksibilitet omkring billetten og rejsetiden. Med lavere priser på disse billetter vil flere fritidsrejsende også få glæde af Economy Extra, vurderer Per Møller Jensen.

Gennemsnitlig vil prisreduktionen være på 25 %. En returrejse København-Paris vil fx blive sænket med 32 % til 4170 kr.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS' presseafdeling på telefon 32 32 31 35
 
Last edited:
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Det hørtes i mine øyne ut som en av de beste planene de har hatt siden Mjøsa brant.

Sell-up for alle de som har lyst på den lille ekstra comforten som et fullservice selskap skal ha, til en pris man har råd til.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Det hørtes i mine øyne ut som en av de beste planene de har hatt siden Mjøsa brant.

Sell-up for alle de som har lyst på den lille ekstra comforten som et fullservice selskap skal ha, til en pris man har råd til.

Enig i dette, og det samme burde kanskje gjelde biz til typiske turist-destinasjoner.
Det samme gjelder muligheten til å kjøpe seg opp fra økonomi til biz for en grei sum, uten at fleksibilitet følger med.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

100 % enig. Dette tror jeg kan være et meget viktig grep av SAS. Og særlig til turistdestinasjoner der folk beviselig er villige til å betale mer litt komfort og billettene i høysesong allerede ofte er høyt priset. Dette er positivt!

Men det er klart at noen ganger vil man komme i stuasjoner som dette:

2 986 ,-
2 729 ,-
4 627 ,- 12:40 - 15:35 2:55 NCE - OSL

Hmm, ikke helt vellykket utklipp, men poenget er at eco extra ofte vil bli dyrere enn eco extra. Dette eksemplet er hentet fra Nice i juli. :D

2729 en vei for eco extra og 2986 for eco.
 
Last edited:
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Nå er det jo som kjent ikke særlig lenge siden Mjøsa brant, men det virker som en god plan.
Tror SAS kan hente ut en god del penger på reisende som ønsker å betale litt ekstra for komfort, uten nevneverdig store kostnader.

Jeg betaler ihvertfall gladelig en slant for raskere reise fra flybuss til flysete, plass litt lenger fram og noe å bite i underveis.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Hmm, ikke helt vellykket utklipp, men poenget er at eco extra ofte vil bli dyrere enn eco extra. Dette eksemplet er hentet fra Nice i juli. :D

2729 en vei for eco extra og 2986 for eco.

Herlig :D
Ikke rart de taper penger...
Kan da ikke være vanskelig å ha en eller annen kalkyle gående som alltid sikrer at extra feks er min 10 - 15 % over dyreste eco.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Ser at en reise fra København til Dubrovnik kommer på ca. 2100 kr. hver vei og 2600 kr. hver vei fra Oslo. Ikke akkurat veldig billig, men likevel en god deal ettersom vanlige billetter i Economy ofte er priset på et nesten like høyt nivå hos SAS og en rekke andre selskaper. Betalingsvilligheten er dessuten relativt høy til denne type destinasjoner.
 
Last edited:
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Antar det er snakk om reduksjon i prisen på billigste eco extra? Dvs S eller hva nå den heter, og ikke de som bookes i Y og er fleksible.

Ellers er det ting som tyder på at nå SAS forøker hente ut litt ekstra betalingsvillighet der de kan og kapasiteten er der slik at de fortsatt sørger for å selge dyre billetter når man er "desperat" eller trenger fleksibilitet
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

24. juni OSL-NCE, kl 14.35:
Economy: 3 606,-
Economy Extra: 2 664,-

Det er mye rare priser på Economy Extra til andre destinasjoner også.
F.eks: OSL-EWR, 2. juli. Economy Extra Flexible er 500 kr billigere enn Economy Flexible.
 
Last edited:
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Hvorfor har ikke SAS Eco prisen som dynamisk basispris, og et fast påslag for hhv Extra og Biz? Er man tidlig ute med bestillingen kan man også oppnå å få Extra og Biz til greie priser. Booker man sent på en full avgang blir prisen høyere. Kanskje sågar tilby å betale den faste summen for upgrade når det nærmer seg?

Det må da være en fin mulighet for SAS å få inn flere penger pr sete? Tenk på alle flyene til ALC og de andre spanske turistdestinasjonene som går med 98% economy. Så kunne man få flere billettkroner inn fordi folk synes det er greit å betale litt ekstra for litt mer komfort. Men sånn som det har vært nå, har det kostet 1-2 laken en vei for en turistklassebillett (om man bestiller i fornuftig tid) mens en Extra koster 5-6. Det er det ikke mange som er villige til å betale.

Bare mine 5cent!

BF:fly
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Hvorfor har ikke SAS Eco prisen som dynamisk basispris, og et fast påslag for hhv Extra og Biz? Er man tidlig ute med bestillingen kan man også oppnå å få Extra og Biz til greie priser. Booker man sent på en full avgang blir prisen høyere. Kanskje sågar tilby å betale den faste summen for upgrade når det nærmer seg?

Prisene i Economy Extra er dynamiske og ikke statiske. Prisen er forskjellig avhengig av laveste tilgjengelige billettpris i Economy. Likevel brister denne logikken i noen tilfeller, blant annet virker det som om det på enkelte ruter er en makspris i Economy Extra, men ingen makspris i Economy.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Hvorfor har ikke SAS Eco prisen som dynamisk basispris, og et fast påslag for hhv Extra og Biz? Er man tidlig ute med bestillingen kan man også oppnå å få Extra og Biz til greie priser. Booker man sent på en full avgang blir prisen høyere. Kanskje sågar tilby å betale den faste summen for upgrade når det nærmer seg?

Det må da være en fin mulighet for SAS å få inn flere penger pr sete? Tenk på alle flyene til ALC og de andre spanske turistdestinasjonene som går med 98% economy. Så kunne man få flere billettkroner inn fordi folk synes det er greit å betale litt ekstra for litt mer komfort. Men sånn som det har vært nå, har det kostet 1-2 laken en vei for en turistklassebillett (om man bestiller i fornuftig tid) mens en Extra koster 5-6. Det er det ikke mange som er villige til å betale.

Bare mine 5cent!

BF:fly
+1

Kunne ikke vært mer enig. Når jeg flyr KRS-ALC og SAS har tilbud på eco til 699 en vei og eco ekstra koster 3282 en vei så er valget ganske enkelt. 2500 kr for en sandwitch er i meste laget. Ikke er der fast-track på Kjevik(Ikke at det er noe krav fra min side), sølv-status gir meg ekstra baggasje, og hva skal jeg med fleksibilitet på en rute som går en gang i uka?
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Det er ikke unormalt at E-bucket (evt også M) er dyrere enn B-bucket, eller at E er dyrere enn Z. Det virker selvsagt merkelig, men det er nok en logikk i galskapen :up:
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Prisene i Economy Extra er dynamiske og ikke statiske. Prisen er forskjellig avhengig av laveste tilgjengelige billettpris i Economy. Likevel brister denne logikken i noen tilfeller, blant annet virker det som om det på enkelte ruter er en makspris i Economy Extra, men ingen makspris i Economy.

Enig med deg. Men jeg tror noen ganger at det blir nesten fullbooket i eco, mens det kanskje er null i eco extra, saa kommer beste pris opp i eco extra. Hvilket egentlig ikke er dumt for andre enn de som ikke klarer aa skjonne at de da boer booke i extra.;)
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Det virker selvsagt merkelig, men det er nok en logikk i galskapen :up:

Tviler jeg på...
Problemet er vel at det kun er logikk bak hver bookingklasse. Pågangen på den ene ser ikke ut til å påvirke prisene på den andre.
Idiotisk selvfølgelig, da prinsippet om å få noe ekstra man har lyst på for noen få flere grunker også gjelder for i utgangspunktet dyre billetter. De som ikke vil betale, velger alternative avganger/selskaper eller dropper hele greia.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Det høres ut som et smart trekk å forsøke å hente ut mer betalingsvilje fra kundene med bruk av litt mer differensiert prising av Economy Extra (og kanskje også etterhvert i Business).

Det er ikke unormalt at E-bucket (evt også M) er dyrere enn B-bucket, eller at E er dyrere enn Z. Det virker selvsagt merkelig, men det er nok en logikk i galskapen :up:

Det kan ikke være spesielt logisk at en flex billett i en litt bedre klasse (Y, S, B) er lavere priset enn en flex billett i ren økonomiklasse. Det burde rett og slett ikke være noe overlapping mellom prissettingen i Economy Extra og Economy, på samme måte som det ikke bør være noe overlapp i prissettingen av business og economy extra (det eneste måtte være om man legger inn restriksjoner på den bedre klassen som ikke ligger inne for den litt lavere klassen, men om jeg har forstått det rett så er det vel ingen av klassene Y, S eller B som ikke er fleksible).
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Kan jo sammenligne fare rules på OSL-LHR mellom B og E. E er ca 500kr dyrere tur retur
[Sabre: LON-OSL/SK/BGBRTY/4322 NOK][/URL][/COLOR]
Code:
[Rule Application & Other Conditions]
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SAS ECONOMY EXTRA FARE
APPLICATION
 AREA
  THESE FARES APPLY WITHIN EUROPE.
 TYPES OF TRANSPORTATION
  FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
   ONE-WAY/ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
  ECONOMY EXTRA SERVICE.
   -----------------
   SEATING IN ECONOMY EXTRA CABIN WHEN FLIGHT IS
   OPERATED BY SK/KF.
   SEATING IN BUSINESS CABIN WHEN OPERATED BY OV.
   SEATING IN ECONOMY CABIN WHEN OPERATED BY ALL
   OTHER CODESHARE PARTNERS.
   ---------------------------------------------
   FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
   EXCEPTION-
   FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A
   LOWER SK FARE PROVIDED THAT ALL CONDITIONS OF THE
   NEW FARE ARE MET.
   ----------
   FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A
   LOWER BD/BT/JK/JZ/KF/OS/OV/QI/WF/LH/LO/LX/TP/JP/
   OU/AP UNRESTRICTED ECONOMY FARE PROVIDED THAT ALL
   CONDITONS OF THE NEW FARE ARE MET.
 CAPACITY LIMITATIONS
  THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
   CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
   THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
   AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
   WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
   FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
   JUDGEMENT.
 OTHER CONDITIONS
  TRANSPORTATION IN SK ECONOMY EXTRA CLASS SERVICE.

[Advance Reservations/Ticketing]
CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
WAITLIST NOT PERMITTED.
[Stopovers]
UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING
UNIT.
[Transfers]
UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED
ON THE FARE COMPONENT.

[Surcharges]
IF UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11.
  MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF EUR 40.00 PER
  DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE PER
  CHILD.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       IF YOUNG PSGR 12-15 REQUESTING ASSISTANCE
         A SURCHARGE OF EUR 40.00 PER YOUNG PSGR AND PER
         DIRECTION SHALL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE
         PER YOUNG PSGR.
         ------
         SURCHARGE FOR YOUNG PSGR 12-15 SHALL BE ADDED
         AS Q IN FARE CONSTRUCTION LINE.

[Combinations]
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
  FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
  -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
   MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
   MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
  -TO FORM ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK/BD/
    JK/JZ/KF/BT
    OR FOR CARRIER OS/OV/QI/WF/LH/LO
    OR FOR CARRIER LX/TP/JP/OU/FI IN ANY RULE IN THIS
    TARIFF.
END-ON-END
  END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
  FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
  PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY -FLEX/-FLEXK/-FLEXS TYPE
    FARES FOR CARRIER WF NORWAY.

[Children Discounts]
CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
  THE FARE.
      TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH.
  MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
    COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - 1ST INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 -
       CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       1. UNACCOMPANIED MINOR UNDER 5 WILL NOT BE
          ACCEPTED FOR CARRIAGE.
       2. YOUNG PASSENGER 12-15 PAYING 100 PCT OF THE
          FARE MAY REQUEST ASSISTANCE AT A CHARGE - SEE
          SURCHARGE IN SU CATEGORY.

[Voluntary Refunds]
CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS.

[Eligibility]
NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.

[Day/Time]
NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Seasonality]
NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Flight Application]
NO FLIGHT RESTRICTIONS APPLY.

[Minimum Stay]
NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Maximum Stay]
NO MAXIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Blackout Dates]
NO BLACKOUT DATES APPLY.

[Accompanied Travel]
ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.

[Travel Restrictions]
NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.

[Sales Restrictions]
NO SALES RESTRICTIONS APPLY.

[Penalties]
NO PENALTIES APPLY.

[HIP/Mileage Exceptions]
NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.

[Ticket Endorsement]
TICKET ENDORSEMENT NOT REQUIRED.

[Tour Conductor Discounts]
NO DISCOUNTS FOR TOUR CONDUCTORS.

[Agent Discounts]
NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.

[All Other Discounts]
NO DISCOUNTS FOR OTHERS.

[Miscellaneous Provisions]
NO PROVISIONS APPLY.

[Fare By Rule]
NOT APPLICABLE.

[Groups]
NO GROUP PROVISIONS APPLY.

[Tours]
NO TOUR PROVISIONS APPLY.
[Voluntary Changes]
ENTER RD*31 OR RD�LINE NUM�*31 FOR VOLUNTARY CHGS.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Sabre: LON-OSL/SK/EGBRTM/4826 NOK][/URL][/COLOR]
Code:
[Rule Application & Other Conditions]
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SK ECONOMY FARES
APPLICATION
 AREA
  THESE FARES APPLY WITHIN EUROPE.
 CLASS OF SERVICE
  THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE.
 TYPES OF TRANSPORTATION
  FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
   ONE-WAY/ROUND-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
  FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
   EXCEPTION -
   FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A
   LOWER SK ECONOMY CLASS FARE PROVIDED THAT ALL
   CONDITIONS OF THE NEW FARE ARE MET.
 CAPACITY LIMITATIONS
  THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
   CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
   THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
   AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
   WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
   FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
   JUDGEMENT.

[Advance Reservations/Ticketing]
CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
WAITLIST NOT PERMITTED.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 2 DAYS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 1 DAY BEFORE
DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.
OR - CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS AND
     TICKETING MUST BE COMPLETED AT THE SAME TIME.
     WAITLIST NOT PERMITTED.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       WARNING-
       ALL RESERVATIONS MADE WITHOUT TICKET NUMBER WILL
       BE CANCELLED AUTOMATICALLY AFTER TICKETING
       DEADLINE.

[Stopovers]
STOPOVERS ARE NOT PERMITTED AT INTERMEDIATE POINTS.

[Transfers]
UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED
ON THE FARE COMPONENT.

[Surcharges]
IF UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11.
  MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF EUR 40.00 PER
  DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE PER
  CHILD.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       IF YOUNG PSGR 12-15 REQUESTING ASSISTANCE
         A SURCHARGE OF EUR 40.00 PER YOUNG PSGR AND PER
         DIRECTION SHALL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE
         PER YOUNG PSGR.
         ------
         SURCHARGE FOR YOUNG PSGR 12-15 SHALL BE ADDED
         AS Q IN FARE CONSTRUCTION LINE.

[Penalties]
CANCELLATIONS

  ANY TIME
    TICKET IS NON-REFUNDABLE.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       WHEN COMBINING ON A HALF ROUNDTRIP BASIS THE
       PENALTY CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.
       --------------------------
       FOR RESERVATIONS MADE ON/AFTER 14SEP11
       FUEL SURCHARGE/YQ IS NON-REFUNDABLE

CHANGES

  CHANGES PERMITTED.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       ORIGIN/DESTINATION OF THE FARE COMPONENT MAY NOT
       BE CHANGED.
       CHANGES IN SAME BOOKINGCLASS AS TICKETED
       CHARGE GBP 60 PER DIRECTION - FOR AUTOMATIC
       REISSUE THE PENALTY FEE MUST BE COLLECTED ON AN
       EMD/MCO.
       FOR MANUAL REISSUE ON AN EMD/MCO OR AS A DU
       TAX.
       WHICH MUST REMAIN NON-REFUNDABLE.
       CHILD DISCOUNT DOES NOT APPLY.
       INFANTS FREE OF CHARGE.
       UPGRADING ONLY PERMITTED TO A HIGHER SK CARRIER
       FARE UP TO AND INCLUDING C-CLASS -
       CHARGE GBP 60 PER DIRECTION AND CHARGE THE
       DIFFERENCE BETWEEN THE FARE PAID AND THE HIGHER
       UPGRADE SECTOR.
       REBOOKING/REISSUE/PAYMENT OF FEE AND FARE
       DIFFERENCE MUST BE MADE IN ONE TRANSACTION
       NOT LATER THAN 1 HOUR BEFORE DEPARTURE
       OF EITHER THE FLIGHT BEING CHANGED OR THE NEW
       FLIGHT WHICHEVER IS EARLIER.
       THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED -
       THE ORIGINAL FARE PAID REMAINS NON-REFUNDABLE.
       ----------------------------------------------
       WHEN COMBINING ON A HALF ROUNDTRIP BASIS THE
       PENALTY CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.
       --------------------------------------------
       FOR TRAVEL TO  RUSSIA
       FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF
       REJECTIONS OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED.

[Combinations]
 CIRCLE TRIPS NOT PERMITTED.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS
  FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
  -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
   MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
   MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
  -TO FORM ROUND TRIPS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK/BD/
    JK/JZ/KF/BT
    OR FOR CARRIER OS/OV/QI/WF/LH/LO
    OR FOR CARRIER LX/TP/JP/OU/FI IN ANY RULE IN THIS
    TARIFF.
END-ON-END
  END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
  FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
  PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY -HAPPY/-HAPPYK/-HAPPYS
    TYPE FARES FOR CARRIER WF NORWAY.

[Ticket Endorsement]
THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED
- RESTR APPLY PER FARE COMP/ - AND - NONREF - IN THE
ENDORSEMENT BOX.

[Children Discounts]
CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
  THE FARE.
      TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH.
  MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
    COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - 1ST INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 -
       CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       1. UNACCOMPANIED MINOR UNDER 5 WILL NOT BE
          ACCEPTED FOR CARRIAGE.
       2. YOUNG PASSENGER 12-15 PAYING 100 PCT OF THE
          FARE MAY REQUEST ASSISTANCE AT A CHARGE - SEE
          SURCHARGE IN SU CATEGORY.

[Voluntary Refunds]
CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS.

[Eligibility]
NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.

[Day/Time]
NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Seasonality]
NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Flight Application]
NO FLIGHT RESTRICTIONS APPLY.

[Minimum Stay]
NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Maximum Stay]
NO MAXIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Blackout Dates]
NO BLACKOUT DATES APPLY.

[Accompanied Travel]
ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.

[Travel Restrictions]
NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.

[Sales Restrictions]
NO SALES RESTRICTIONS APPLY.

[HIP/Mileage Exceptions]
NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.

[Tour Conductor Discounts]
NO DISCOUNTS FOR TOUR CONDUCTORS.

[Agent Discounts]
NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.

[All Other Discounts]
NO DISCOUNTS FOR OTHERS.

[Miscellaneous Provisions]
NO PROVISIONS APPLY.

[Fare By Rule]
NOT APPLICABLE.

[Groups]
NO GROUP PROVISIONS APPLY.

[Tours]
NO TOUR PROVISIONS APPLY.
[Voluntary Changes]
ENTER RD*31 OR RD�LINE NUM�*31 FOR VOLUNTARY CHGS.
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Nå er jeg ikke så inne i alle detaljene i slike prisingsregler, men på meg virker det som om B er mer fleksibel enn E. Kan det stemme?
 
Re: SAS reduserer prisen på Economy Extra

Enig med deg. Men jeg tror noen ganger at det blir nesten fullbooket i eco, mens det kanskje er null i eco extra, saa kommer beste pris opp i eco extra. Hvilket egentlig ikke er dumt for andre enn de som ikke klarer aa skjonne at de da boer booke i extra.;)

Nå er der jo ikke en egen eco-extra cabin på europeiske ruter. Så en stol solgt i extra istedefor i eco til samme pris vil gi SAS høyere kostnader.
 
Back
Top